Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Roko Birimiša U Galeriji MKC-a izlaže Gildo Bavčević
Kultura Piše: Dalmatinski portal

U Galeriji MKC-a izlaže Gildo Bavčević

'Može više! Mora više!'

U Galeriji MKC u Domu mladih od četvrtka (14. studenog, s početkom u 20 sati) izlaže splitski multimedijski umjetnik Gildo Bavčević. Rad 'Može više! Mora više!' višegodišnji je projekt započet 2019. godine koji nastaje neprestanom nadogradnjom serije umjetnikovih izvedbi snimljenih na lokacijama napuštene infrastrukture u fazi raspadanja. Postav u Galeriji MKC vođen je idejom cjelovitog predstavljanja dosadašnjeg Bavčevićevog istraživanja, na kojem je u konačnici nastao i umjetnikov poslijediplomski doktorski rad, a rezultat je ovdje izložena serija više od 30 performansa strukturiranih kroz format višekanalne audio-video instalacije, dok je na katu galerije vodič kroz napuštenu arhitekturu snimljenu u radu, počevši od Maribora, preko Zagreba i Splita, do Beograda i Sarajeva.

Na postapokaliptičnim snimkama susreta čovjeka, prirode i tehnologije, autor opremljen zaštitnim bijelim odijelom jednostavnom performativnom gestom tretira divlje samoniklo bilje izraslo u pukotinama betona, aludirajući na civilizacijsku sliku današnjice. Geste zalijevanja invazivnih biljki tijekom kiše ili jutarnjih magli predstavljaju apsurdnu radnju, dok kreirana (inscenirana) situacija i način prijenosa kroz medij pokretne slike otvaraju pitanje odnosa sustava nad ljudskim životom u vrijeme kasnog kapitalizma, društva političke kontrole i medijskog spektakla, svijeta bespoštedne hiperprodukcije i neracionalnog korištenja prirode i resursa.

'Rasporedom ekrana u prostoru umjetnik stvara novi fizički horizont koji nadomješta nestanak horizonta zemljopisne perspektive i tzv pasivne geometrijske optike za koji Paul Virilio optužuje temporalnu kompresiju, globalizaciju i svijet tele nadzora. Unutar tog umjetnog horizonta ekrana kao prikaza 'nove prevage medijske perspektive nad neposrednom perspektivom prostora' (The Information Bomb, p 13-14), Gildo Bavčević koristi cijeli raspon tehničke opreme ugrađujući u postav i zastarjelu tehnologiju katodnih ekrana, dvd playera i laptopa. Upravo tim umjetničkim činom 'sabotaže', po riječima kustosice Jasne Gluić, umjetnik pokušava vratiti medij performansa u svoje prvotno okrilje nematerijalnosti, smjestiti svoj rad izvan okvira tržišnog prostora, oduprijeti se različitim dinamikama materijalizacije i neprestanih tehnoloških promjena sustava u kojem živimo', navedeno je u opisu.

Gildo Bavčević je multimedijalni umjetnik koji djeluje na polju društveno angažirane umjetnosti u mediju performansa, video instalacije, filma, video umjetnosti, zvuka i muzike. Godine 2024. dovršava doktorske studije iz područja novih medija na Fakultetu likovnih umjetnosti u Beogradu. Diplomirao  je MA filma i medijske umjetnosti na Umjetničkoj akademiji sveučilišta u Splitu (2013), gdje danas predaje u zvanju docenta. Dobitnik je brojnih nagrada, između ostalih i prve nagrade na 46. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva (2014.) za svoj diplomski dokumentarni film Mreža solidarnosti koji je prikazan i u sklopu 16. Bijenala mladih umjetnika Europe i Mediterana (BJCEM) u Anconi/Italija (2013.).

Vaša reakcija na temu