Priprema se potpis 1,09 milijuna eura vrijednog ugovora s konzorcijem tri domaće tvrtke.
Ugovor samo što nije, a onda ni prvi pregled zdanja nije daleko. O redovitoj kontroli stanja Pelješkog mosta jer iječ, onoj koja je trebala započeti prije otprilike godinu dana, ali su je zaustavile žalbe na natječaj koji su raspisale Hrvatske ceste (HC).
Još početkom prosinca 2023. godine Hrvatske ceste tražile su tvrtku koja će za 1,156 milijuna eura obavljati redovite preglede Pelješkog mosta u razdoblju od 2024. do 2028. godine, a ono na što se posebno trebala obratiti pažnja jesu, među ostalim, temelji mosta (kontrola eventualnih pomaka u svim smjerovima, nagibi, progibi, pukotine), konstrukcija (upornjaci, stupovi, rasponska konstrukcija, zatege, sidrena mjesta u konstrukciji), ležajevi i prijelazne naprave, sigurnosni uređaji, stanja površine betona, armature u istom, antikorozivne zaštite… sve što jedan most čini 'zdravim'.
Na natječaj HC-a javila su se dva ponuditelja; zajednica tvrtki Contech i Captura Venti iz Zagreba s Aiviewgroupom iz Italije te Urbane ideje iz Samobora, Air-RMLD iz Zagreba s Ante inženjerstvom iz Zmijavaca, piše Poslovni dnevnik.
Prva grupa rekla je da stanje mosta može motriti za nešto više od 900 tisuća eura, dok je druga ponuda bila 1,093 milijuna eura. Hrvatske ceste odabiru drugu grupu tvrtki, onu sa skupljom ponudom, ne priznavajući hrvatsko-talijanskom konzorciju reference stručnjaka za preglede vijadukata koje su morali priložiti kao jedan od uvjeta sudjelovanja na natječaju.
U prosincu 2023. HC je tražio su tvrtku koja će za 1,156 milijuna eura obavljati redovite preglede Pelješkog mosta do 2028., no proces se otegnuo zbog žalbi.
Oni se žale Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) koja, naposljetku, odluku Hrvatskih cesta o skupljoj ponudi poništava i sve kreće ispočetka. Hrvatske ceste u drugoj rundi priznaju Contechu, Capturi Venti i Aiviewgroupu stručnjake za vijadukte, ali ne i ugovore i račune koje su priložili za svoje operatera dronova (pregled mosta, među ostalim, radi se i dronovima).
Opet natječaj dobiva skuplja ponuda, a hrvatsko-talijanska ekipa se ponovno žali DKOM-u. Ovog puta, točnije, prošlog mjeseca žalba im je odbijena, a s obzirom da je DKOM zaključio da se njihova odluka više ne smije osporavati (da ju donesu trebalo im je više od dva mjeseca), već je sljedeći eventualni korak obraćanje Visokom upravnom sudu, Hrvatske ceste iz Poslovnog dnevnika su pitali kad konačno kreće pregled Pelješkog mosta.
'Uslugom provedbe redovitih pregleda Pelješkog mosta u narednom četverogodišnjem razdoblju, predviđeno je obavljanje redovitih tromjesečnih (kvartalnih), godišnjih i glavnih pregleda mosta. Plan je da se odmah, po potpisu ugovora, pregledaju svi dijelovi mosta i provedu potrebna specijalistička mjerenja i ispitivanja i to sve u okviru glavnog pregleda, na način kako je to predviđeno propisima i proizašloj tehničkoj regulativi.
Dobiveni rezultati nakon svakog, pa tako i nakon navedenog glavnog pregleda, bez odgode će se dostaviti izvođaču radova radi njihovog otklanjanja. Vremenski tijek i dinamika provedbe pregleda, a tako i dobivanje konačnih rezultata, ovisit će o činjenicama utvrđenim tijekom samog pregleda mosta. Nadalje, započelo se sa potrebnom procedurom pripreme Ugovora, a koji će biti potpisan u narednom periodu sukladno zakonskim odredbama, kažu u Hrvatskim cestama.
A s obzirom na to da je most imao problema s pukotinama na stupovima koji nose sajle, pitali su i što je s tim. 'U pogledu prethodno uočenih mikropukotina na mostu, Hrvatske ceste su naručile istražne radove i stručno mišljenje dijela uočenih nedostataka od specijalista i odabran je Zavod za materijale Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Ovi istražni radovi su posebno naručeni radi utvrđivanja stanja nedostataka i oni ne spadaju u redovne preglede mostova koji su predmet gore spomenute zasebne nabave usluga. Plan je, osim ispitanog jednog pilona, dodatno ispitati i stanje na ostalim pilonima, a koje ugovaranje je u obvezi izvođača radova.
Ugovor o građenju mosta Pelješac nije okončan sve dok traje jamstveni rok i dok se izvođača ne oslobodi svih ugovornih obveza, a u što spada i otklanjanje otkrivenih nedostataka. Naručitelj je postupio u skladu s ugovorom i zatražio od izvođača da predloži te, po odobrenju tehnologije i metodologije rada, i izvede sanaciju.
'Ugovorom o građenju se izvođač obvezao na jamstveni rok od deset godina na kvalitetu izvedenih radova od primopredaje, što je duže od uobičajene dvije godine koliko je jamstveni rok u tradicionalnim ugovorima o građenju – da će pukotine na pilonima morati sanirati China Road and Bridge Corporation koja ga je 2022. godine za 23,52 milijuna eura i završila', podsjećaju iz Hrvatskih cesta.
Pelješki most je otvoren 26. srpnja 2022. godine kao spoj Brijest i Komarne, odnosno kopna i Pelješca, što je omogućilo 'povezivanje Hrvatske' jer prije njegova postojanja na krajnji se jug moralo preko Neuma, odnosno preko BiH. Most je dug 2404 metara, a njegov je izgled osmislio arhitekt Marjan Pipenbaher. Gradio se 1277 dana te je za njega utrošeno oko 65 tisuća tona čelika.