Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
HDZ-ovci iznijeli planove za sjeverni dio splitskog poluotoka - Škver, novi ulaz preko mosta sv. Duje i Kopilicu

HDZ-ovci iznijeli planove za sjeverni dio splitskog poluotoka - Škver, novi ulaz preko mosta sv. Duje i Kopilicu

'Novo lice Splita'

HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Splita Tomislav Šuta s kandidatima za dogradonačelnike Mateom Dorčić i Ivom Bilićem predstavio je planove za urbanu revitalizaciju sjevernog dijela splitskog poluotoka i novi ulaz u grad - Most sv. Duje.

'Naš je slogan, kako je poznato, 'Dajem ti rič', pri čemu je 'Novo lice Splita jedna od tri glavne teme. Novo lice Splita uključuje revitalizaciju sjevernog dijela poluotoka - između ostalog Škver, Kopilicu i, naravno najbitnije, novi ulaz u grad preko mosta sv. Duje koji se treba izgraditi u budućnosti.

Znamo da se na području Škvera, nažalost, koncesija ne isplaćuje redovito kao ni da plaće nisu na vrijeme isplaćivane. Dizalice ovdje praktički godinama nisu u uporabi. Jasna je poruka da Grad treba dobiti barem 200 tisuća metara kvadratnih prostora na upravljanje, jako bitnog za poslovni segment, za stambeni kao i za vezove, šetnice i sve što mu je potrebno u ovom trenutku, a da pritom zadrži vid moderne brodogradnje. U poduzetničkom aspektu želimo centar umjetne inteligencije kakav Europska komisija zaziva u svakoj državi članici Europske unije.

Što se tiče novog ulaza u Split preko mosta sv. Duje, kroz tri godine očekujemo građevinsku dozvolu i pokrenut postupak financiranja preko bespovratnih sredstava EU-a s obzirom na to da je riječ o području koje se nalazi na TEN-T koridoru. Grad Split nažalost nije riješio prostorno-plansku i projektnu dokumentaciju. S druge strane, mi ćemo zasigurno od 1. lipnja 2025. krenuti s njenim donošenjem i izradom projektne dokumentacije. Valja napomenuti kako su sve ove ceste pod ingerencijom Grada Splita. K tome, cjelokupna se situacija reflektira i na istočnu obalu, gdje se trebaju sagledati i područja Dubrovačke ulice, Poljičke... Ova je tema, stoga, ključna za Split koji zaslužuje nov ulaz povezan s tunelom Vučevica koji je u izgradnji.

Uz to, dosad su svim gradonačelnicima bila puna usta rješavanja projekta Kopilica. No ona i dalje stoji neriješena premda je aktualna vlast sa 16 ruku u Gradskom vijeću imala je idealne uvjete za donošenje GUP-a. Mi ćemo sigurno izraditi arhitektonsko-urbanistički natječaj, nužan za realizaciju. Ondje će se nalaziti glavni željeznički kolodvor pa i, kako se zalažemo, nova bolnica, za što će trebati nekoliko godina. Sjeverni dio mora odražavati novu viziju razvoja Splita za bolje sutra svih mladih - zbog čega ondje planiramo i stambene te niz drugih sadržaja poput vrtića i škola - čime ćemo pokazati da smo prvi grad u Dalmaciji i postati prvi u Hrvatskoj', iznio je Šuta.

Matea Dorčić, inače pročelnica županijskog Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet, predstavila je detalje mosta sv. Duje. Istaknula je pritom kako će biti dug 1500 metara te kako će širina plovnog prostora iznositi 200 metara i visina 55 metara.

'U potpunosti će zadovoljiti potrebe teretnih brodova koji prometuju na području Kaštelanskog zaljeva. Ujedno će biti moguć prolaz za 90 % kruzera. Iako je planirano da pristaju u Gradskoj luci Split, bit će moguće pozicionirati dio njih i ovdje upravo zahvaljujući mostu sv. Duje.

Pristup s kaštelanske strane zamišljen je kao spoj Jadranske magistrale na Kaštel Sućurac, što je potrebno provesti kroz prostorni plan Grada Kaštela - u tijeku su pregovori i trasa je definirana. Trasa sa splitske strane predviđena je na Stinicama.

Trenutačno se provode tromjesečna geofizička istraživanja nosivosti terena ispod morska dna kako bi se utvrdili svi mogući preduvjeti za daljnji nastavak radova i planiranja prostorno-planske dokumentacije. Također, Hrvatske ceste najavile su za lipanj raspisivanje natječaja za odabir idejnog rješenja koje će definirati sve daljnje postupke', kazala je Dorčić.

Otkrila je kako su, uspoređujući ovaj most s Pelješkim - dugačkim 2404 metra i vrijednim oko 300 milijuna eura - došli do zaključka kako će stajati nešto više od 100 milijuna eura.

'Dostupnost i kvaliteta sustava odgoja i obrazovanja u predškolskoj dobi jedna je od najvažnijih stvari za zadržavanje mladih obitelji u zajednici, a postojeća infrastruktura nije dostatna. Mi u našem programu ističemo besplatan vrtić za svu djecu - od iduće godine za predškolce, a od 2026./2027. za svu djecu koja ostvare uvjete upisa u vrtić te do kraja mandata, odnosno najkasnije do 2030. za sve.

U Škveru je mnogo nekretnina, jedna od njih nekada je bila dječji vrtić. U kratkoročnom periodu nastojat ćemo Tomislavom Debeljakom i DIV grupom ući u pregovore kako bismo je pokušali pripremiti za korištenje. Ovo ćemo pitanje u budućnosti rješavati na ozbiljniji i kvalitetniji način, ali, kako trenutačno nemamo dovoljno mjesta, iće nam u korist.

Riječ je o prostorima istočno od škverske ambulante. Nadam se da ćemo i za njih dobiti brownfield investicije - EU podupire prenamjenu lokacija koje su se bavile teškom industrijom kao što je škver, stoga smatram da ćemo u kratko vrijeme moći priskrbiti određen broj vrtićkih mjesta', naveo je Bilić.

Vaša reakcija na temu