Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Božićni pokloni s domaćim potpisom: Danas ih možete razgledati na akciji 'Darujmo hrvatsko'

Božićni pokloni s domaćim potpisom: Danas ih možete razgledati na akciji 'Darujmo hrvatsko'

Tradicija i kreativnost malih proizvođača objedinjeni u blagdanskoj priči

'Kupujmo hrvatsko' najprepoznatljivija je i najdugovječnija kampanja Hrvatske gospodarske komore. Njezin je cilj uvijek isti, promovirati kvalitetne hrvatske proizvode i usluge te osvijestiti javnost o važnosti kupnje domaćeg. 

Točno mjesec dana prije Božića, HGK – Županijska komora Split tradicionalno održava akciju 'Darujmo hrvatsko' s ciljem promocije izvornih i kvalitetnih hrvatskih proizvoda te omogućavanja njihove kupnje u predblagdansko vrijeme.

'Darujmo hrvatsko' dio je uspješne nacionalne kampanje Hrvatske gospodarske komore 'Kupujmo hrvatsko', kojom HGK već gotovo tri desetljeća kontinuirano promovira kvalitetne hrvatske brendove i senzibilizira javnost o važnosti kupnje domaćih proizvoda.

Akcija će trajati od 9 do 21 sat u trgovačkom centru Joker, a u njoj sudjeluje 15 proizvođača – nositelja znakova kvalitete HGK 'Hrvatska kvaliteta' i 'Izvorno hrvatsko', kao i ostali proizvođači kvalitetnih domaćih proizvoda.

– Hrvatski proizvod ima posebnu dimenziju: demografsku, gospodarsku i poduzetničku. Ne postoji segment društva u kojem se on ne reflektira, jer korištenjem domaćih proizvoda podržavamo hrvatske poduzetnike, građane i društvo u cjelini. Jedna od glavnih zadaća Hrvatske gospodarske komore upravo je promovirati hrvatsko gospodarstvo – rekao je Joze Tomaš, predsjednik HGK ŽK Split.

Kupnjom lokalnih proizvoda potičemo zdravu konkurenciju i jačamo raznolikost ponude i domaće gospodarstvo, ali i brinemo o svom zdravlju i okolišu. Kupovati domaće znači kupovati 'zeleno', jer lokalni proizvodi putuju kraće, dolaze svježiji i imaju manji negativni utjecaj na planet.

No, ono što Hrvate najčešće sprječava u kupnji domaćih proizvoda jest niska platežna moć.

– Naravno, kvalitetni proizvodi koštaju. Ali ako već plaćamo više, tada birajmo proizvode koji nude kvalitetu i domaću vrijednost. Time osvještavamo sebe i učimo mlađe generacije da su domaći proizvodi pravi izbor, jer oni štite naše gospodarstvo u svim segmentima – poručio je Tomaš.

Među ponuđenim proizvodima na štandovima zaista se može pronaći poklon za svakog člana obitelji – nakit, ukrasi, umjetnine, božićni vijenci, proizvodi od drva, prirodna kozmetika, hrana...

Jedan od izlagača je Ante Nosić, koji je ovom prilikom predstavljao obiteljsku vrgoračku kraft destileriju 'Poetica'.

– Izuzetna mi je čast i zadovoljstvo sudjelovati na ovakvoj manifestaciji, a broj posjetitelja pokazuje koliko su hrvatski građani osviješteni i koliko vole te podržavaju domaće. Postojimo već četiri godine – ističe Nosić i dodaje da trebamo iskoristiti potencijal koji nude lokalna zajednica i ljudi. To je, kaže, budućnost i temelj svega.

Iznimno zanimljiv štand ima obiteljska tvrtka koja se može pohvaliti s nevjerojatnih 120 godina postojanja. Riječ je o Jakšić galeriji u kojoj je nastao 'cvit od kamena'.

– Iza nas su četiri generacije obiteljske tradicije rada u kamenu. Mlađe generacije usmjerile su se više prema umjetnosti, ali kamen je uvijek ostao naš temelj. Na manifestaciji 'Darujmo hrvatsko' smo jer posjedujemo oznaku 'Izvorno hrvatsko' za naš proizvod – kameni cvijet. Osim njega, ponudili smo božićne artikle: kamene kalendare, borove, ptičice i druge proizvode iz galerije – kaže Dina Jakšić-Pavasović.

 Kamen je, naravno, brački.

Ako biste u njihovu asortimanu birali poklon, najpopularniji proizvod koji izrađuju više od 25 godina je već spomenuti kameni cvijet.

 – Ljudi nam se stalno vraćaju jer je idealan i trajan, ne zahtijeva održavanje, simboličan je i vječan. Odličan je poklon, čak i za one kojima ugiba cvit – dodaje uz smijeh.

Na štandovima su se ove godine predstavila i dva brenda prirodne kozmetike.

'Ilirika' dolazi iz Dalmatinske zagore. Na tržištu su već devet godina, a ove su godine napravili kompletan rebranding. Tako je iz poznatog brenda 'Silvana' nastala 'Ilirika'.

– Išli smo dublje u priču o prirodi i autentičnoj kulturi našeg kraja, nudeći ono najbolje iz prirode za njegu zrele kože. Na našem štandu možete pronaći razne proizvode za njegu kože, a kao poklon preporučila bih naše poklon-pakete s različitim kombinacijama proizvoda – preporučuje Jelena Vikić, vlasnica brenda.

Njezina imenjakinja, Jelena Erceg, vlasnica je obrta 'Herba Dalmacija', koji postoji već 18 godina. I njihove proizvode možete pronaći na štandu u Jokeru.

– Jedni smo od prvih malih proizvođača prirodne kozmetike u Hrvatskoj. Opstali smo svih ovih godina, a dodatno nas je motivirala oznaka 'Hrvatska kvaliteta', koja je našim kupcima prepoznatljiv znak povjerenja – kaže Erceg i zahvaljuje Hrvatskoj gospodarskoj komori što ponovno imaju priliku izložiti svoje proizvode.

– Izrađujemo ih od organskih sastojaka za njegu kože, surađujemo s dobavljačima iz naše županije i s malim proizvođačima koji imaju sličnu priču kao mi. Naši proizvodi opravdavaju naziv 'Herba Dalmacija', jer su autentični, lokalni i kvalitetni – istaknula je.

Na dobrom smo putu da domaći proizvod postane primarni izbor kupaca, što potvrđuje i najnovije istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete među potrošačima koje je proveo Odjel za upravljanje kvalitetom HGK-a.

Lojalnost domaćih kupaca i prepoznatljivost znakova 'Izvorno hrvatsko' i 'Hrvatska kvaliteta' među potrošačima u Hrvatskoj rastu iz godine u godinu. Za znakove kvalitete čulo je 98,7 posto ispitanika, a 87,4 posto njih smatra da su proizvodi i usluge koji nose znak kvalitete HGK – kvalitetniji od istih proizvoda i usluga koji nisu nositelji tih znakova.

Čak 96,3 posto ispitanika prilikom kupnje daje prednost proizvodima i uslugama sa znakovima kvalitete – uvijek to čini njih 33,4 posto, a uglavnom 62,9 posto.

Osim toga, iza domaćeg proizvoda uvijek stoji lijepa priča koja prati poklon pod božićnim drvcem. Ako već kupujete, kupite poklon s pričom i posvetom.

Vaša reakcija na temu