U Hrvatskoj se trenutačno odmara oko 600 tisuća gostiju. Neki su hoteli popunjeni unatoč cijenama. Je li realno očekivati da sezona sruši rekorde? O tome je reporterka RTL-a Danas razgovarala s direktorom Hrvatske turističke zajednice Kristjanom Staničićem.
Kada podvučemo crtu od 1. siječnja do danas, kakvi su rezultati i koliko smo bolji?
Prije svega, četiri smo posto bolji u dolascima i isto toliko u noćenjima. Imamo iznimno dobre rezultate u dosadašnjem dijelu godine. Sam lipanj, koji je puno pridonio tome, utjecao je na nastavak pozitivnog trenda turističkog prometa.
Unatoč lošijem svibnju?
Svibanj je bio lošiji, ali to smo najavljivali s obzirom na raspored blagdana i školskih praznika u nama nama najvažnijim tržištima. Ali mogu sa zadovoljstvom reći da gotovo na svim važnijim tržištima bilježimo rast turističkog prometa - i u Njemačkoj, Sloveniji, Italiji, Češkoj, Slovačkoj, Velikoj Britaniji, Americi i tako dalje.
S Tijelovom počinje ozbiljna sezona. Hoće li biti rupa i praznih kreveta, kakve su povratne informacije?
Sigurno je da će nastavak turističke godine imati neke oscilacije, to je uobičajeno i uvijek to najavljujemo. Danas imamo oko 600.000 turista na dnevnoj bazi u Hrvatskoj. S Tijelovom se ta brojka intenzivirala, a ući ćemo u srpanj i kolovoz kada će se ta brojka približiti milijun gostiju na dan. Ali puno je posla pred nama iduća dva mjeseca, posezona - zbrajat ćemo rezultate na kraju godine. Uvijek kažemo da turistička godina traje 12 mjeseci.
Ako bude rupa, one će se nadoknaditi?
Vjerujem da hoće. Puno se ulaže u promociju, diverzifikaciju turističke ponude, raznolikost i vjerujem da će Hrvatska zadržati poziciju jedne od najomiljenijih destinacija na Mediteranu.
Je li 'last minute' prisutniji nego ikada ranije?
Da, tako je. Možemo reći da još uvijek bilježimo rezervacije tjedan za tjedan, čak i dan za dan. To potvrđuju čak i informacije iz avioindustrije. Bukiraju se još uvijek i avio karte, taj se trend prenosi i na smještajni dio. No vjerujem da ćemo kroz budućnost bilježiti veći turistički promet.
S obzirom na divljanje cijena, koja je poruka svima koji pružaju bilo kakvu uslugu u turizmu? Vidjeli smo da je ležaljke naplaćuju i po 35 eura na plaži. Je li ključno ostati prizeman?
Stalno apeliramo na vrijednost za novac i da određena cijena mora pratiti kvalitetu i obrnuto. Moramo biti mudri i razboriti i nadam se da smo naučili lekciju od prošle godine kada je bilo puno povika na rast cijena. Apelirao je to i predsjednik Vlade i ministar turizma, i ja to činim stalno. Moramo biti cjenovno konkurentni jer je cijena kao nikada do sada odlučujući faktor za izbor destinacije.