Novo istraživanje o potrošačkim navikama tijekom zimske sezone otkriva značajan trend prema digitalnim plaćanjima i spremnost na višu potrošnju među hrvatskim turistima. Većina ispitanika, njih 61 posto, planira koristiti bezgotovinske metode plaćanja – kartice, pametne telefone ili satove, što ukazuje na snažnu digitalnu transformaciju turističkog sektora.
Financijski pokazatelji su posebno zanimljivi: gotovo polovica ispitanika (49 posto), izjasnila se da planiraju otići na zimske praznike, a njih 47 posto planiraju dnevno potrošiti između 50 i 150 eura po osobi. Uz to, 14 posto planira minimalno dva zimska odmora ove godine, do tri dana, što ukazuje na značajan potencijal tržišta, piše Poslovni dnevnik.
Istraživanje je također identificiralo ključne izazove u infrastrukturi digitalnog plaćanja. Najveći problemi zabilježeni su u ugostiteljskom sektoru (23 posto), kod naplate parkinga (22 posto) i skijaških karata (14 posto). Ovi podaci posebno su važni jer 37 posto korisnika izjavljuje da bi nedostatak opcije digitalnog plaćanja direktno utjecao na njihovu potrošnju, pak na odabir destinacije. Točnije, značajan broj korisnika potrošio bi manje (17 posto), otišao konkurenciji (9 posto) ili se ne bi vratio na isto mjesto (11 posto).
Što se tiče geografske distribucije potrošnje, polovica ispitanika planira zadržati svoju potrošnju unutar Hrvatske, dok su Slovenija (20 posto) i Austrija (16 posto) vodeće međunarodne destinacije.
'Tvrtke koje ne omogućuju digitalna plaćanja riskiraju gubitak korisnika, osobito u visoko konkurentnim okruženjima kao što su skijališta', upozorava Renata Vujasinović, direktorica Vise za Hrvatsku, naglašavajući važnost prilagodbe novim tržišnim trendovima.
Posebno je zanimljiv trend diversifikacije potrošnje – osim tradicionalnih skijaških aktivnosti, značajan dio budžeta odlazi na wellness tretmane, gastronomsku ponudu i kulturne sadržaje. Ovo ukazuje na promjenu u strukturi potrošnje zimskih turista i otvara nove poslovne prilike u različitim segmentima turističke ponude.
Podaci također pokazuju da 60 posto hrvatskih potrošača preferira potpuno bezgotovinsko iskustvo na skijalištima, koristeći isključivo mobilne uređaje ili pametne satove za plaćanje. Digitalna plaćanja dominiraju u tri ključna sektora: ugostiteljstvo (25 posto), smještaj (24 posto) i trgovina (23 posto).