Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay Europska potrošnja za božićne poklone doseže stotine milijardi eura

Europska potrošnja za božićne poklone doseže stotine milijardi eura

Snažno utječe na ekonomiju, s rastom online kupovine i sve većim prosječnim troškovima po kućanstvu

Tijekom božićne sezone europski građani svake godine troše značajne iznose na poklone, hranu, dekoracije i ostale blagdanske troškove. Procjenjuje se da ukupna potrošnja u Europi tijekom božićnog razdoblja doseže više od 300 milijardi eura, pri čemu darivanje zauzima najveći udio u toj potrošnji.

Prosječna potrošnja po kućanstvu na božićne darove varira ovisno o zemlji. U Njemačkoj kućanstva troše oko 800 eura po sezoni, dok se u Francuskoj i Italiji iznosi kreću između 500 i 700 eura. U nordijskim zemljama, poput Švedske i Norveške, prosječna potrošnja po osobi može premašiti 600 eura.

Online kupovina i dalje ubrzava ukupnu potrošnju, budući da većina Europljana koristi digitalne platforme za nabavku božićnih darova. Oko 65 do 70 posto kupaca u Europi tijekom blagdana pribjegava online kupnji, što dodatno potiče rast e‑trgovine i omogućuje lakši pristup međunarodnim proizvodima.

Među europskim zemljama, Njemačka prednjači po ukupnoj maloprodajnoj potrošnji u blagdanskom razdoblju, s očekivanim iznosom od oko 85 milijardi eura, dok Francuska i Italija bilježe potrošnju od 50 do 60 milijardi eura. Usklađenost s lokalnim tržištima i tradicijama darivanja utječe na veličinu potrošnje u različitim regijama.

Istraživanja pokazuju da božićni troškovi u nekim slučajevima mogu premašiti mjesečne prihode pojedinih kućanstava, a sve više Europljana okrenulo se i iskustvenim poklonima i uslugama, poput putovanja, kulturnih događanja i edukativnih programa.

Ovi podaci potvrđuju da božićna potrošnja u Europi, osobito na poklone, čini značajan dio blagdanske ekonomije, snažno utječući na maloprodaju, e‑trgovinu i potrošačke navike širom kontinenta.

Vaša reakcija na temu