Cayenne Electric označava početak nove ere za marku Porsche. Kao potpuno električni SUV kombinira Porsche DNA s pionirskom tehnologijom: do 850 kW (1.156 KS), 0-100 km/h za 2,5 sekunde i snaga punjenja do 400 kW 4 te doseg do 642 km. To je najsnažniji proizvodni model Porsche svih vremena – istovremeno je i najsvestraniji: dinamičan na cesti, pouzdan za off-road vožnju i udoban na dugim putovanjima.
Stuttgart. Cayenne je bio prvi model kojim je Porsche prenio legendu marke sportskih vozila u potpuno novi tržišni segment. Sportski all-rounder postigao je svjetski uspjeh odmah nakon svoje svjetske premijere u rujnu 2002. Sada započinje nova era, uz potpuno električni Cayenne.
'Cayenne Electric pokazuje performanse u potpuno novoj dimenziji, uz inovativne tehnologije koje smo razvili u motosportu. Postavlja nove standarde u SUV segmentu – u ogledu karakteristika vožnje, kao i punjenja', kaže Oliver Blume, predsjednik izvršnog odbora Porsche AG.
'Izuzetne električne performanse u kombinaciji sa stvarnom svakodnevnom iskoristivošću. Izvanredna udobnost na dugim putovanjima u kombinaciji s beskompromisnim off-road sposobnostima.'
S oko 36 posto elektrificiranih sportskih vozila prodanih diljem svijeta, Porsche je jedan od najbrže transformirajućih proizvođača automobila u 2025. godini. Cayenne Electric sljedeća je prekretnica u ovoj priči o uspjehu i nadopunjuje postojeću ponudu modela Cayenne s motorima na unutarnje izgaranje i plug-in hibridnih modela u duhu potpuno fleksibilnog izbora Porsche pogonskih sklopova.
Performanse super sportskog vozila i razine rekuperacije Formule E
Potpuno električna obitelj Cayenne za početak ima dva modela: Cayenne Electric i Cayenne Turbo Electric – oba s pogonom na sve kotače i stoga opremljena elektroničkim Porsche Traction Management (ePTM).
Cayenne Turbo ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,5 sekundi, od 0 do 200 km/h za 7,4 sekunde i doseže najveću brzinu od 260 km/h. Ove snažne e-performanse moguće su zbog novorazvijenog pogonskog sustava koji razvija snagu do 850 kW (1.156 KS) i do 1500 Nm okretnog momenta s aktiviranim Launch Control. Turbo varijanta ima izravno uljno hlađenje elektromotora na stražnjoj osovini kako bi se osigurala visoka kontinuirana snaga i učinkovitost. Ovo je inovacija iz motosporta. U normalnom modusu vožnje dostupno je do 630 kW (857 KS). S pomoću funkcije Push-to-Pass 2, moguće je aktivirati dodatnih 130 kW (176 KS) na 10 sekundi, pritiskom na gumb.
Ulazni model Cayenne ima snagu 300 kW (408 KS) tijekom normalnog rada i 325 kW (442 KS) uz 835 Nm okretnog momenta uz Launch Control. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,8 sekundi, a najveća brzina mu je 230 km/h.
Cayenne Electric također nudi vodeće brojke u pogledu rekuperacije energije, postižući razine Formule E s do 600 kW snage rekuperacije. U svakodnevnom životu, oko 97 posto svih operacija kočenja može se obaviti isključivo elektromotorima. Mehaničke tarne kočnice rijetko trebaju intervenirati. Za model Cayenne Turbo, za taj je slučaj opcijski također dostupna Porsche keramička kompozitna kočnica (PCCB).
Cayenne Electric veliki dio svoje svestranosti duguje svom voznom postroju. Adaptivni zračni ovjes s Porsche Active Suspension Management (PASM) serijski je u oba modela. Turbo ima i Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Oba je modela moguće opremiti upravljanjem stražnjom osovinom, koje zakreće stražnje kotače do pet stupnjeva. K tomu je za vodeći model po prvi put dostupna i značajka Porsche Active Ride. Aktivni sustav ovjesa, poznat iz sportskih limuzina marke Porsche koji se po novom koristi na modelima Cayenne, gotovo u potpunosti kompenzira pokrete karoserije i osigurava iznimnu stabilnost, dinamiku i udobnost.
Inovativna praktičnost punjenja: brzo, robusno i bežično
U središtu svih potpuno električnih modela Cayenne nalazi se novorazvijena visokonaponska baterija od 113 kWh, koji ima koristi od dvostranog hlađenja za optimalno upravljanje toplinom. Rezultat toga je kombinirani doseg prema WLTP-u do 642 km za Cayenne Electric i do 623 km za Turbo. Zahvaljujući tehnologiji od 800 V, Cayenne se puni pri kapacitetu punjenja istosmjernom strujom do 390 kW – a u određenim uvjetima čak i do 400 kW 4. SoC (stanje napunjenosti) moguće je povećati s 10 na 80 posto za manje od 16 minuta 1, a energiju je za doseg od 325 km (Cayenne) ili 315 km (Cayenne Turbo) moguće dodati unutar 10 minuta 3. Robusne performanse punjenja bile su primarni fokus tijekom razvoja novog modela Cayenne.
Cayenne Electric također je prvi Porsche koji opcijski podržava induktivno punjenje, sa sustavom koji puni do 11 kW. Sve što je potrebno za Porsche bežično punjenje jest da korisnik parkira iznad podne ploče. Proces punjenja tada započinje automatski.