Petrol je poduzeo nekoliko mjera zbog nove regulacije cijena goriva. Prema riječima glavnog izvršnog direktora tvrtke Saše Bergera, odmah zaustavlja sva razvojna ulaganja u Sloveniji, zamrzava isplate sponzorskih i donacijskih sredstava te će revidirati ugovore s dobavljačima. Također najavljuje zatvaranje određenih neprofitabilnih prodajnih mjesta, piše Poslovni dnevnik.
Berger je ovih dana još jednom izrazio razočaranje novom uredbom o određivanju cijena naftnih derivata, kojom je vlada proširila prethodno važeću uredbu i u uredbu uključila cijene goriva na benzinskim postajama na autocestama i brzim cestama.
'Već neodrživi regulatorni okvir novom se uredbom dodatno pooštrava', naglasio je. Prema Bergeru, operativni troškovi su otprilike tri puta veći na prodajnim mjestima uz autoceste, jer se moraju uzeti u obzir i drugi dodatni troškovi. Kako je dodao član uprave Marko Ninčević, uz autoceste postoji 15 prodajnih mjesta gdje su samo troškovi najma Darsu veći od gornje dopuštene marže.
'Petrol je prisiljen prilagoditi svoje poslovanje novom regulatornom okviru, uključujući i neke neželjene mjere', naglasio je. Od danas Petrol zaustavlja sva razvojna ulaganja u Sloveniji i preusmjerava ih na tržišta koja, prema Bergeru, imaju povoljniji regulatorni okvir. 'U širem kontekstu, to znači i utjecaj na slovenske tvrtke koje su dobavljači Petrola', objasnio je. O stvarnoj vrijednosti preusmjerenih ulaganja još nije želio govoriti, jer su analize još u tijeku.
Tvrtka je također odlučila zamrznuti sva plaćanja sponzorskih i donacijskih sredstava, koja godišnje iznose oko dva milijuna eura. Petrol podržava oko 180 industrijskih udruženja, društava i organizacija. Pregledat će i sve ugovore s dobavljačima te nastaviti s optimizacijom troškova i zatvaranjem određenih neprofitabilnih prodajnih mjesta. Još nije jasno koja će prodajna mjesta diljem zemlje biti zatvorena. Prema Bergeru, više će se o tome znati ovaj tjedan, jer su analize još uvijek u tijeku. Međutim, dostupnost Petrolovih benzinskih postaja, posebno u ruralnim područjima, znatno će se pogoršati, dodao je član uprave Jože Smolič, javlja Poslovni dnevnik.
Berger je objasnio da bi velika većina prodajnih mjesta poslovala s gubitkom kada bi se uzela u obzir samo prodaja motornih goriva. Međutim, ako se uzme u obzir i trgovinski program, prema Smoliču, takvih benzinskih postaja ima oko deset posto. Razmotrit će se i prilagodba prodajnih mjesta uz autoceste u smislu broja i rasporeda benzinskih postaja s reguliranim ili premium gorivima.
Petrol navodi da manje od pet posto Slovenaca puni spremnike uz autoceste. Neki stranci u tranzitu, ističe Berger, mogu se odlučiti za točenje goriva u Sloveniji, ali inače će im regulirana cijena u Hrvatskoj, gdje su porezi niži, ipak biti povoljnija. Petrol će i u budućnosti težiti konstruktivnom dijalogu s donositeljima odluka s ciljem pronalaska odgovarajućih rješenja. To je do sada nedostajalo. 'Želimo da nas se čuje', rekao je.
Mjere će imati značajan utjecaj na dioničare, među kojima je država značajan vlasnik s otprilike trećinom udjela. Tvrtka je procijenila da će negativan utjecaj novih regulatornih promjena na operativnu dobit grupe ove godine iznositi do 30 milijuna eura. Petrol je za ovu godinu najavio 6,1 milijardu eura prihoda, 339 milijuna eura bruto operativne dobiti (EBITDA), 177,8 milijuna eura neto dobiti i 150 milijuna eura neto investicija. Međutim, prema Kavšeku, nova Vladina uredba značajno odstupa od polazišta u pripremi poslovnog plana.
Petrol već neko vrijeme upozorava da su glavna odrednica prodajne cijene motornih goriva državni porezi. To je 60 posto cijene i, prema Petrolu, poraslo je za 42 posto za benzin i 35 posto za dizel od 2023., dok je gornja dopuštena marža ostala praktički ista. Istodobno, troškovi rada porasli su za 19 posto, dodao je Petrol. Prema Petrolu, marža je samo sedam posto konačne cijene, 33 posto je nabavna cijena goriva. Tvrde da je Petrol sada efektivno prisiljen prodavati regulirano gorivo ispod njegove pune cijene koštanja.