Bezvremenska Vitara
Iako legendarna Vitara i dalje zadržava svoj prepoznatljiv izgled, prednji dio je u potpunosti redizajniran. Prednji odbojnik je sada jednostavnijeg dizajna, rešetka je izmijenjena, a svjetla su modernizirana. Promijenjen je i donji usisnik, koji sada izgleda masivnije u crnoj sjajnoj boji. Suzukijevi dizajneri također su dodali novi set 'aerodinamički oblikovanih' aluminijskih kotača i dvije nove opcije boja. Stražnji dio automobila nije prikazan na fotografijama, pa pretpostavljamo da je ostao isti.
Unutrašnjost vozila nije pretrpjela značajne promjene. Analogna ploča s instrumentima ostaje, ali je dodan novi infotainment sustav s 9-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Sustav podržava USB, Bluetooth i Wi-Fi povezivanje te je kompatibilan s Apple CarPlay i Android Auto tehnologijama. Vitara, po prvi put, dobiva i pristup Suzukijevoj aplikaciji koja omogućuje korisnicima da putem mobilnog telefona prate određene informacije i lokaciju automobila.
Zbog europskih propisa dodane su i nove sigurnosne tehnologije. Opremljena je sustavom za upozorenje na prekoračenje brzine, poboljšanim sustavom za pomoć pri kočenju s radarom i kamerom, sustavom za nadzor vozača, adaptivnim tempomatom i sustavom pomoći za održavanje vozne trake.
Što se pogona tiče, nije bilo promjena. Osnovna varijanta ostaje 1,4-litreni benzinski motor s turbopunjačem koji razvija gotovo 130 'konja' i četiri cilindra. Motor je kao i do sada, opremljen blagim hibridnim sustavom od 48 V, a snagu na kotače prenosi putem ručnog mjenjača sa šest brzina.
Osim ovog pogona, i dalje je dostupan klasični hibrid koji kombinira atmosferski 1,5-litreni motor sa 101 KS s električnim motorom od 33 KS, za ukupnu snagu sustava od 116 KS. Ova verzija ima automatski mjenjač sa šest brzina. Obje verzije su dostupne s prednjim pogonom i s pogonom na sve kotače.
Novi Suzuki Swift
U doba kad automobili postaju sve veći, a mnogi proizvođači napuštaju gradske modele zbog niske profitabilnosti, osvježavajuće je vidjeti da Swift ne samo da nastavlja uspješnu tržišnu priču (prodano je već 9 milijuna primjeraka), već zadržava kompaktne dimenzije koje olakšavaju vožnju kroz uske gradske ulice.
Dugačak je 3,86 metara (+ 1,5 cm), širok 1,74 metara, dok visina ostaje nepromijenjena na 1,50 metara. Ove dimenzije ne čude jer koristi Heartect platformu iz prethodnog modela, koja doprinosi krutosti karoserije i smanjenju mase.
Izrada je precizna, bez neugodnih zvukova plastičnih površina, a sjedala su udobna. Mekana na prvi dojam, pjena u podstavi se prilagođava tijelu pružajući udobnost iznad standarda za nižu klasu. Pohvalan je i položaj za volanom koji nudi dobru preglednost, čak i bez obilja sigurnosne elektronike.
Swift sada nudi napredne sigurnosne sustave – automatsko kočenje, zadržavanje u traci, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na prekoračenje brzine, koje se može isključiti ako je potrebno.
Najveća promjena je novi motor. Umjesto starog 1,2-litrenog atmosferskog benzinca s četiri cilindra, tu je učinkovitiji i ekološki prihvatljiviji trocilindarski atmosferski benzinac istog obujma s 83 KS i 112 Nm, uparen s blagohibridnim sustavom koji uključuje 12V litij-ionsku bateriju i elektromotor. Motor radi tiho i razvija brzinu bez naprezanja, zahvaljujući maloj masi vozila (920 kg) i preciznom 5-stupanjskom mjenjaču (bit će dostupan i CVT).
Swift i dalje pruža lepršav osjećaj na cesti, s dobro podešenim ovjesom koji balansira udobnost i čvrstoću u zavojima.
Novi Swift i Vitara dolaze u ATT i Perfekt-auto Suzuki salone kroz desetak dana, a prema informaciji koju smo dobili od ovog distributera, korekcija cijene je gotovo nezamjetna u odnosu na sadašnje modele. Naime, novi 'Swiftić' već sada možete kaparati u osnovnom paketu opreme za 16.918 eura, a novu Vitaru za 21.301 eura, uz super mogućnost plaćanja u dvije godišnje rate, preko njih i bez banke.
Ako biste ipak prošli nešto povoljnije, sad vam je pravo vrijeme da požurite u ATT i Perfekt-auto salone po posljednje primjerke sad već 'starijih' modela s lagera, bilo da se radi o novom vozilu ili rabljenom godišnjaku.