Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
42. SPLITSKI SALON Umjetnička intervencija Lane Stojiević u Dioklecijanovim podrumima
Kultura Piše: Dalmatinski portal

42. SPLITSKI SALON Umjetnička intervencija Lane Stojiević u Dioklecijanovim podrumima

Predstavljanje je u četvrtak

Umjetnička intervencije Lane Stojićević, cōnservāns, održat će se u Dioklecijanovim podrumima u četvrtak, 14. 11. u 12.00 sati. 

Supstrukcije Dioklecijanove palače (tzv. Podrumi) nastale su u svrhu poravnanja terena i kao konstruktivni podupirač. Nakon što su kanalizacija i vodovod Palače izgubili funkciju, stanovnici kuća izgrađenih iznad Podruma počeli su kopati otvore kroz koje su iz životnog prostora u podrumske prostorije ubacivali raznovrsni otpad i fekalije, zatrpavajući ih gotovo do razine svoda. Tako su Podrumi stoljećima služili kao deponij i septička jama, što je nekoć predstavljalo ozbiljan higijensko-komunalni problem, dok se danas radi o kuriozitetu kojim turistički vodiči najčešće završavaju vodstva. Tragovi neobičnog odnosa baštine i otpada vidljivi su i danas – na nekoliko mjesta još uvijek se nalazi višestoljetni talog, a raznoliki otvori na svodovima zanimljivi su i po načinu njihovog improviziranog zazidavanja. 

Rad cōnservāns preusmjerava pogled, skreće pažnju na zanimljive detalje iz povijesti Podruma u vidu suptilne geste preusmjeravanja svjetla na inače loše osvijetljene taloge. Mapiranjem zazidanih otvora na svodovima, tih neobičnih kanala koji povezuju privatni i javni prostor, sugerirano je i podizanje pogleda. Rad kojim je evocirana forma relikvijara (u smislu ukrasnog spremišta u kojem je pohranjeno ono što je vrijedno čuvanja) sadržava uzorak taloga/zemlje iz arheoloških slojeva Podruma, za čije je prikupljanje zatražena dozvola nadležne institucije, s ciljem očuvanja materijala koji je ironično istovremeno onečistio, ali i očuvao Podrume. Citat dozvole postaje dio rada u svrhu naglašavanja neobične pozicije nastalog taloga - između otpada i kulturne baštine.

Vaša reakcija na temu