Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
UGROŽENO POSLOVANJE Mali hrvatski brodari apeliraju na rješavanje pet ključnih problema

UGROŽENO POSLOVANJE Mali hrvatski brodari apeliraju na rješavanje pet ključnih problema

Naredna sezona je izazovna

Predstavnici malih hrvatskih brodara osvrnuli su se na rezultate turističke sezone 2025., kao i na ključne trendove iz protekle dvije godine istaknuvši stabilno financijsko poslovanje, ali i niz strukturnih izazova koji, kako kažu, mogu ugroziti buduće poslovanje sektora.

Protekla sezona za male brodare je bila uspješna, bez velikih oscilacija, no muči ih što će biti dalje. O problemima, ali i rješenjima, od kojih je najvažnije da ih čuje resorno ministarstvo, govorili su predstavnici Upravnog odbora Hrvatske udruge privatnih brodara Arsen Ercegović i Ante Rakuljić.

Predstavili su i brošuru s podatcima o poslovanju u 2023. i 2024. godini.

Mali brodari na razini cijelog Jadrana raspolažu s ukupno 482 plovila, od čega na hrvatske privatne brodare otpada 265 plovila, odnosno 55 posto. U sektoru je zaposleno oko 2900 radnika, a hrvatski privatni brodari zapošljavaju njih 1590.

Ukupni bruto promet sektora u 2024. godini iznosio je 369 milijuna eura, dok na hrvatske privatne brodare otpada 200 milijuna eura. Ukupno je sektor u državni proračun uplatio gotovo 68 milijuna eura poreza i doprinosa, od čega hrvatski privatni brodari 34 milijuna eura.

- Vidimo da je to sektor koji raste, koji ne stagnira. Smatramo da će, kad se obrade sve brojke, i sezona 2025. biti najmanje na razini 2024., ako ne i bolja. Ali, i ako ne bude bolja, mi smo zadovoljni, jer nije realno očekivati velike skokove - predstavio je Ercegović. 

Uz pregled financijskih kretanja, brodari su predstavili i pet kritičnih stavki koje im, kažu, ugrožavaju, poslovanje.

Prva je rekonstrukcija Gata sv. Petra u Splitu, kao trenutačno najzahtjevniji problem.

- Naredne najmanje dvije sezone nećemo moći koristiti luku Split za ukrcaj i iskrcaj putnika. To je prva i glavna stavka - kazao je Ercegović.

Drugi je vezan uz studiju sigurnosti plovidbe.


- Ograničeno nam je maksimalno vezivanje tri broda u jedan red - landanu. Taj se problem zasad odgađa zbog radova, ali kad se luka ponovno otvori, taj će propis stupiti na snagu. Mi se s time ne slažemo, smatramo da je to drastično smanjenje i ne znamo kako ćemo to riješiti - izdvojio je.

Treći je zabrana sidrenja dalje od 50 metara od obale.

- To je možda i veći problem nego situacija u luci Split. Ako ovo ostane na snazi, imat ćemo trajni problem koji direktno utječe na poslovanje - naveo je.
Obrazložio je i zašto.


- Naši gosti dolaze zbog kupanja u mirnim, čistim uvalama. Aranžmani se prodaju godinama unaprijed. Ako se ne smijemo sidriti dalje od 50 metara, to postaje gotovo neizvedivo - smatra. 

Zastoj u uređenju luke Krilo im je četvrti problem.

- Građevinska dozvola izdana je prije više od godinu i pol, ravnatelj je najavio brzu realizaciju, ali do danas se ništa nije pomaknulo. A upravo je Krilo rješenje gužvi u luci Split - ustvrdio je.

Najave novih europskih tehničkih zahtjeva im je peta poteškoća.

Ne znaju, kažu, o čemu se točno radi, bojazan je da će im to donijeti velika ulaganja ili konstrukcijske izmjene. Tražili su sudjelovanje u radnoj skupini, ali su ih odbili, stoga i ne znaju što ih očekuje. Nadaju  se razumijevanju u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.

Vaša reakcija na temu