Studenac, danas vodeći maloprodajni lanac na Jadranu i jedan od vodećih u Hrvatskoj, svoju je poslovnu priču započeo u Omišu, živopisnom gradu u blizini Splita. Potkraj 90-ih, sa svega nekoliko prodavaonica, proširio je svoje poslovanje otvaranjem veleprodajnog skladišta u Dućama, a rast tvrtke nastavio se i tijekom dolazećih godina te je s vremenom izrasla u prepoznatljiv trgovački maloprodajni lanac. No Studenac ne čine samo značajni poslovni koraci, on je protkan i snažnim emotivnim pričama čiji su junaci zaposlenici, kupci, suradnici i partneri, a bilo je uistinu teško izdvojiti samo neke od njih.
Izazovno pandemijsko razdoblje u kojem živimo pokazalo je kako je upravo ljudski faktor ono što svi, a posebice domaći kupci, iznimno cijene u Studencu. Lijepe geste dugo se pamte, a Marija Grubišić, vjerni kupac Studenca, podijelila je sa širom javnošću što to njezinu omiljenu trgovinu čini posebnom. Naime, ona će posebno pamtiti iskustvo kupnje u vrijeme najgoreg dijela pandemije. Otkrila je kako su se svi u njezinoj Seget Vranjici osjećali sigurnije jer su prodavačice činile korak više. Uložile su dodatan trud, zaprimale telefonske narudžbe i pripremale namirnice kako bi ih kupci preuzimali što jednostavnije i uz što manje ugroze zdravlja.
Zaposlenici su doista najvredniji ambasadori Studenca, a pokazali su to i svojim humanitarnim angažmanom, kada je bilo potrebno djelovati, pomoći i prikupiti te prevesti donacije u potresom pogođena područja Sisačko-moslavačke županije. Također, bili su korak bliže zajednici i kada su njihove sugrađane u općini Nerežišća na otoku Braču ugrozili požari. Tako su sredinom srpnja usred noći otvorili prodavaonicu te pripremili obroke za iscrpljene i umorne vatrogasce s požarom zahvaćenog područja. Posvećeni kupcima, vođeni rezultatima, profesionalni i uvijek spremni na suradnju, takvi su zaposlenici Studenca. Njihovu vrijednost neprestano ističe i kompanija, koja uz svoje zaposlenike raste i slavi velikih trideset godina, a na njihovu je trudu i doprinosu iznimno zahvalna.
Studenac se osuvremenio u svakom poslovnom segmentu, no jedno je ostalo isto, a to je dobrosusjedski karakter prodavaonice kojoj je stalo do svoje zajednice i do svojih kupaca. Kako bi njima, na čijem je povjerenju gradio svoju dugogodišnju tradiciju, među ostalim, omogućio zdrave i ukusne domaće plodove provjerene kvalitete, Studenac ponudom 'Kušaj domaće' blisko surađuje s mnogim hrvatskim malim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima. Upravo su ljubav i trud uloženi u uzgoj plodova ono što daje posebnost pomno biranim domaćim proizvodima.
Projekt #BirajIstarsko još je jedan pokazatelj uspješnog i kvalitetnog odnosa s domaćim suradnicima, u ovom slučaju istarskim proizvođačima prehrambenih proizvoda.
Također, s ciljem da svojim kupcima osiguraju najbolji omjer cijene i kvalitete, u Studencu su uveli i posebnu ponudu privatnih robnih marki, koja obuhvaća širok asortiman proizvoda, a naglasak je stavljen upravo na proizvode domaćih proizvođača.
Kao što možemo primijetiti, Studenac se neprestano razvija, unapređuje poslovanje i snažno raste. Položaj jadranskog lidera, nakon uspješnih preuzimanja Istarskih supermarketa i zadarskog Sonika 2019. godine, tako je potvrdio i ovogodišnjim preuzimanjem biogradskog lanca Bure Trgovina d.o.o., nakon čega je uslijedilo i kontinentalno širenje. U svibnju je Studenac tako prvi put došao u glavni grad Hrvatske, gdje je predstavio i novi koncept trgovine prilagođen urbanim sredinama.
Rast kompanije donio je i povećanu mogućnost stvaranja pozitivnih društvenih učinaka. Studenac je to prepoznao i u 2020. godini pokrenuo društveno odgovorni projekt 'Korak bliže prirodi', u sklopu kojeg su u suradnji s lokalnim partnerima održane tri akcije čišćenja mora i priobalja. Uz Udrugu podvodnih aktivnosti Rostrum zaposlenici Studenca čistili su podmorje Žnjana, uz Ronilački klub Sveti Roko iz Bibinja čistili su u Biogradu na Moru, a zahvaljujući potpori Ekološko-roniteljskog kluba Periska uspješno su očistili i dio podmorja u pločanskom mjestu Baćina. Isto tako, projekt znatno doprinosi i zbližavanju zaposlenika, koji u njemu rado sudjeluju, a sastavni su dio akcija i natjecateljski kvizovi znanja uz koje su zabava i smijeh neizostavni.
Također, Studenac je u listopadu pokrenuo novi društveni projekt 'Korak bliže zajednici', kako bi kompanija pružila potporu humanitarnim, zdravstvenim i drugim programima koji su usredotočeni na iskorjenjivanje gladi i promociju zdravog života te tako čine dobrobit društvu.
Razvojem odgovornog poslovanja, ali i njegovanjem odnosa s partnerima i suradnicima te osluškivanjem potreba svojih kupaca i odgovaranjem na njih, Studenac, s gotovo 700 prodavaonica i 3700 zaposlenika, nastavlja biti korak bliže zajednici i prava trgovina-susjed, kao što to čini već punih trideset godina.