Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
TikTok: Stručnjaci objasnili zbog čega SAD 'komplicira' oko jedne aplikacije

TikTok: Stručnjaci objasnili zbog čega SAD 'komplicira' oko jedne aplikacije

'Ako nisi platio, onda si ti proizvod kojeg se prodaje'

Digitalni strateg David Peranić i stručnjak za psihologiju marketinga Roberto Levak kažu kako široj javnosti vjerojatno nije jasna situacija oko TikToka i zašto SAD 'kompliciraju' oko jedne aplikacije. Ova odluka, tvrde oni, nema veze s kvalitetom TikToka kao aplikacije i kulturološko sociološkog utjecaja TikToka kao društvene mreže na mlađu populaciju.

'Općenito nas je u zadnjih 20-ak godina internet razmazio i naviknuo na puno besplatnih stvari. Moramo biti svjesni da besplatno ne postoji i da ako mi nešto nismo platili ne znači da nije plaćeno. Postoji izreka: 'Ako nisi platio, onda si ti proizvod kojeg se prodaje'. Danas su naši podaci proizvod kojeg društvene mreže poput TikToka imaju u izobilju. Jedan od načina monetizacije je oglašavanje, gdje su društvene mreže idealan kanal za upoznati ljude kako bi im se moglo ciljano oglašavati sukladno njihovim interesima. To je ono čega smo manje-više svjesni i što u najvećoj mjeri odabiremo', navode oni. 

Činjenica je, dodaju, da YouTube nudi premium račune s mjesečnom pretplatom u zamjenu za gledanje videa bez oglasa, te da većina ljudi ipak radije gleda oglase nego plaća mjesečnu pretplatu.

'Šira javnost nema spoznaju koliku važnost, vrijednost i moć imaju podaci. Podaci o svima nama koji koristimo aplikacije poput TikToka, a te aplikacije ih pedantno prikupljaju. Upravo to je razlog trenutačne bitke između vlade SAD-a i TikToka. TikTok je prva društvena mreža s tolikom popularnošću i brojem korisnika, a da ne dolazi iz SAD-a. Vlasnik TikToka je kineska kompanija ByteDance, te se smatra da su svi podaci dostupni Kineskoj vladi, što predstavlja veliki sigurnosni problem', pojašnjavaju oni.

Prije samo 5 godina, dodaju, vjerojatno ne bismo bili dovoljno senzibilni koliko je važna opća sigurnost, ali danas, u vrijeme rusko-ukrajinskog rata i izraelsko-palestinskog rata, nije potpuno nezamisliv svjetski sukob u kojem bi SAD i Kina bile na suprotstavljenim stranama. 

'TikTok nažalost predstavlja veliki sigurnosni rizik, stoga se politika na najvišoj razini bavi njime. U konačnici, trebamo biti svjesni da iz istog razloga su najpopularnije svjetske aplikacije poput Facebooka, Instagrama, YouTube-a i WhatsAppa u Kini zabranjene, mnoge još od 2009. godine. Trenutačna informacija da TikTok možda ipak neće biti zabranjen u SAD također spada u političku domenu. Teško je znati prave razloge za naglu promjenu. Moguće da će vlada SAD-a trgovati s Kinom i tražiti odgovarajući ustupak za ovaj kompromis. Postoji i mogućnost da je riječ o populističkoj odluci radi straha od mlađih generacija koje su emotivno jače vezane uz TikTok nego postojeću vladu, te da je procjena da bi inzistiranje na provedbi te odluke dovelo do gubitka idućih izbora. Kako god će se ta priča rasplesti, nemamo utjecaj na ishod te možemo samo gledati što će političke elite odlučiti i koji lobisti će prevladati', zaključuju Peranić i Levak.

Vaša reakcija na temu