Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Press SRĐ JE GRAD 'Kad 'vertikala' zakaže: Neiskorišteni milijuni za unaprjeđenje javnog cestovnog prijevoza'

SRĐ JE GRAD 'Kad 'vertikala' zakaže: Neiskorišteni milijuni za unaprjeđenje javnog cestovnog prijevoza'

Prokomentirali problematiku s kojom se županija suočava

Iz stranke 'Srđ je Grad' oglasili su se priopćenjem vezano za problematiku javnog prijevoza. Prenosimo ga u cijelosti.

'Godinama nas uvjeravaju kako je 'vertikala vlasti' jamstvo efikasnosti, no primjer javnog cestovnog prijevoza u Dubrovačko-neretvanskoj županiji pokazuje upravo suprotno. HDZ-ova vlast od 2021. ne koristi više od 56 milijuna eura koji su joj svake godine na raspolaganju za unaprjeđenje prometnih usluga. Osiguravanje redovne, efikasne mreže javnog prijevoza u skladu s potrebama građana bit će jedan od prioriteta naše koalicije!

Mreža javnog autobusnog prijevoza u Dubrovačko-neretvanskoj županiji potpuno je neadekvatna i posve neusklađena s pomorskim linijama. Neprikladni vozni redovi prisiljavaju nas da koristimo automobile, a onda se prijevoznici žale da se njihovim neadekvatno raspoređenim linijama nitko ne vozi, da su neisplative i da ih treba dodatno subvencionirati. I tako u krug! Odlazak liječniku, javnom bilježniku, na sud ili u policiju javnim prijevozom u velikom dijelu naše županije je nemoguća misija, koja se često pretvara u cjelodnevni ili čak višednevni 'izlet' s brojnim dodatnim troškovima.

Na kvalitetnom javnom prijevozu počiva pravo na obrazovanje, zdravstvenu skrb i rad. Europska uredba 1370/2007 i Zakon o prijevozu u cestovnom prometu obvezuju županije organizirati javnu uslugu prijevoza (PSO – Public Service Obligation) prema stvarnim potrebama građana, planiranjem prometne mreže i njenim financiranjem kroz proračun. Vlada RH osigurala je za razdoblje 2021.–2027. više od 56 milijuna eura godišnje za unaprjeđenje javnog cestovnog prijevoza. Međutim, kad ‘vertikala’ zakaže, milijuni za unaprjeđenje javnog cestovnog prijevoza ostaju neiskorišteni. HDZ-ova vlast u Dubrovačko-neretvanskoj županiji ne koristi sredstva koja su joj na raspolaganju, model PSO nije zaživio premda bi on za građane značio redovit, pouzdan i predvidiv prijevoz, bolju povezanost udaljenih i slabije naseljenih područja te niže troškove i pravedniju raspodjelu subvencija.

Županija je, doduše, 2022. uložila više od 30.000 eura u izradu 'Analize postojeće mreže linija javnog županijskog autobusnog prijevoza uz nacrt prijedloga optimizacije'. No, ni rezultati analize ni prijedlog nove mreže nisu nikad predstavljeni javnosti, a nove usluge prijevoza nisu nikad zaživjele!

Javni prijevoz nije luksuz. On je temeljna infrastruktura koja utječe na pravo na obrazovanje, zdravstvenu skrb, rad i svakodnevni život. U 21. stoljeću, u europskoj zemlji, građani jedne županije ne bi smjeli biti taoci nelogičnih voznih redova i administrativne tromosti županijske vlasti.

Vrijeme je da se model organizacije javnog prijevoza preokrene u korist ljudi, a ne tržišta. Vrijeme je da se organizacijom mikroprijevoza povežu naselja na otocima i ruralnim dijelovima naše županije. Vrijeme je da naša županija počne ispunjavati svoje obveze i koristiti sredstva koja su joj na raspolaganju. Vrijeme je za val promjene s juga!'

Vaša reakcija na temu