Europska komisija radi brige o klimi i prirodnom okolišu uvela je tzv. Europski plan koji stvara mogućnosti za proekološke gospodarske djelatnosti. Usluga čišćenja DPF filtera u skladu je s ovim trendom i sve više dobiva na popularnosti.
Nepovratne klimatske promjene i degradacija okoliša doprinijele su tome da su europski zakonodavci uveli značajne propise, među ostalim, o ograničavanju emisija ispušnih plinova. Briga o ekologiji i povećanje svijesti korisnika dizela razlozi su za što veću potražnju za uslugom čišćenja filtera krutih čestica u osobnim automobilima, kamionima ili autobusima, što s jedne strane rezultira povećanjem broja korisnika usluga regeneracije DPF filtera, s druge strane manjim brojem vozila koja ispuštaju štetne tvari u atmosferu.
Zeleni plan i potreba za smanjenjem emisija ispušnih plinova
Glavni cilj programa za obnovu i zaštitu prirodnog okoliša je smanjenje emisije ispušnih plinova iz osobnih automobila za barem 55%, a za dostavna vozila 50% u usporedbi s razinama iz 1990. Postizanje takvih rezultata u sljedećem desetljeću, ključno je da Europa, prema zelenom europskom planu, postane klimatski neutralan kontinent do 2050. godine. Milijuni dizelskih vozila kreću se po europskim cestama. Prašina i ispušni plinovi doprinose stvaranju smoga. Iz tog razloga, takva vozila trebaju imati DPF filter. Ono što je značajno, veliki broj korisnika dizelskih automobila odlučuje se za uslugu čišćenja filtera krutih čestica, umjesto ilegalnog rezanja, što je bila uobičajena praksa prije samo dvije ili tri godine. Smanjenje emisije stakleničkih plinova u prometnom sektoru također je ključni cilj na putu postizanja klimatske ravnoteže. Prvi značajan korak u tom smjeru bilo je uvođenje naknadnih emisijskih standarda tijekom godina, počevši od EURO 1 iz 1993. godine, pa sve do ovogodišnjeg EURO 6 d ISC-FCM.
Regeneracija DPF filtera kao proekološko rješenje
Promjena propisa, sve veći broj kontrola na cestama, visoke kazne za nedostatak DPF filtera u zapadnoeuropskim zemljama, kao i rizik od gubitka homologacije su razlozi koji utječu na ponašanje korisnika dizelskih vozila. Osim toga, sve više njih počelo je ozbiljno shvaćati temu zaštite okoliša i trenutačno su vozila koja iza sebe ostavljaju naslage crnog dima rjeđa na europskim cestama.
- U početku su primatelji naših strojeva - vlasnici servisa, čistili DPF filtere uglavnom korisnicima osobnih automobila koji su, zbog ograničenja i visokih kazni, odlučili regenerirati svoja vozila u stručnoj radionici. Povremeno su se uvozili EURO 6 filteri iz teretnih vozila, što je rezultat prilično malog interesa vlasnika transportnih tvrtki. U zadnjim godinama, trend se mijenja i sve više filtera iz svih vrsta kamiona ide na regeneraciju. Sve veći broj ljudi je također svjestan da čišćenje DPF filtera može produljiti vijek trajanja vozila, uštedjeti mnogo novca, a istodobno zaštititi okoliš, na primjer značajnim smanjenjem potrošnje goriva. Primjerice, kamioni s propustljivim filterom u prosjeku sagorijevaju 3-4 l / 100 km manje goriva bez obzira na kilometražu pa tako ispuštaju manje štetnih tvari.
Tvrtka OTOMATIC svojim je aktivnostima u skladu s proekološkim trendom. U drugom tromjesečju 2021. godine, u proizvodnji naših strojeva za čišćenje DPF filtera uveli smo postrojenja koja omogućuju značajne uštede vode, manju potrošnju energije i smanjenje učestalosti odlaganja naftnog otpada. Izbor konfiguracije stroja i oprema s brojnim tehnološkim rješenjima poput većeg spremnika za vodu kapaciteta 500 litara, sustava grijanja na osnovu keramičkih grijača u čeličnom kućištu ili separatora ulja, ne samo da značajno olakšava rad, već učinkovito doprinosi zaštiti okoliša - objašnjava predstavnik tvrtke OTOMATIC - dobavljač opreme i pribora za radionice i servise koji nude usluge za čišćenje DPF filtera, kao i vodeći proizvođač strojeva za čišćenje DPF filtera u Europi.
Prognoze za naredne godine
Povećanje svijesti o važnosti ekologije među korisnicima dizelskih automobila, kao i potraga za uštedom te želja za brigom o okolišu znače da se broj kupaca usluga čišćenja DPF filtera stalno povećava. Osim toga, izmjene propisa EU u potrazi za realizacijom ciljeva Zelenog plana, uvođenje sve restriktivnijih EURO 6 standarda, kao i uporaba GPF filtera u proizvodnji novih vozila s benzinskim motorom doprinose tome da pokretanje usluge čišćenja DPF filtera jest te zasigurno će i dalje biti isplativ posao u sljedećih nekoliko godina.