Spoj turističkog biznisa i poljoprivredne proizvodnje idealan je preplet djelatnosti koje potiču razvoj gospodarstva i cirkularne ekonomije, a toga su itekako svjesni i osnivači hrvatskog kompleksa Nai 3.3 Jedan od najmodernijih hotela u svijetu, Villa Nai 3.3 u Žmanu na Dugom otoku, okosnica je poslovanja obitelji Morović u čijem je vlasništvu i pripadajući OPG Morović. Riječ je o projektu koji je nastao uz potporu ESIF pojedinačnog jamstva za koje je OPG Morović aplicirao putem HAMAG-BICRO-a čiji financijski instrumenti pomažu u mobilizaciji dodatnih izvora novčanog kapitala u svrhu prevladavanja tržišnih prepreka.
- Projekt koji obuhvaća luksuznu odmorišnu oazu i prirodno okruženje spontano smo pokrenuli nakon što smo odlučili proširiti stari obiteljski maslinik kupnjom susjednog zemljišta. Uveli smo sustav navodnjavanja, obradili prve masline te zasadili nove. Sukladno tome, počeli smo razmišljati i o izgradnji vrhunskog turističkog objekta koji bi dodatno obogatio cjelokupni kompleks i zaokružio naše obiteljsko poslovanje na najbolji mogući način - ističe Nives Morović.
Najbolji ekološki proizvodi u srcu zelenog hedonizma
Glavni izvor ideje obitelji Morović zapravo je bila namjera da izgrade visoko kvalitetnu uljaru za ekološki proizvedeno maslinovo ulje. Uzimajući u obzir rezultat i konačan ishod, očigledno je da se taj poslovni iskorak itekako isplatio - maslinovo ulje NAI 3.3 mnogostruko je nagrađivano zlatnim medaljama na međunarodnim natjecanjima maslinovog ulja uključujući Monocultivari Olive Oil Expo, Athena International Olive Oil Competition, London IOOC Health Claim Awards, Aristoil i Olive Japan.
- Željeli smo stvoriti ekološki prihvatljiv proizvod iz vlastitog maslinika, a ujedno formirati sve pod jednim krovom - mlin za masline, kušaonicu i smještaj na zavidnoj razini kakav bi privukao i najzahtjevnije goste. To smo u konačnici ostvarili zahvaljujući izvanrednom radu hrvatskog arhitekta i akademika Nikole Bašića koji je na impresivan način oživio našu viziju - kaže Nives.
Zadivljujući arhitektonski turistički objekt izgrađen je unutar brda, metar ispod zemlje na izohipsama, što je rezultiralo fascinantnom geometrijom bez pravih kutova. Hotel je tako dobio željenu dozu minimalizma i umjerene upečatljivosti. Zeleni krov sačinjen je od autohtonog bilja, dok je iskopano kamenje prenamijenjeno u svrhu kreiranja unutarnjih i vanjskih zidova. Osim što se savršeno uklapa u krajolik otoka, hotel nudi i luksuzne usluge koje obuhvaćaju wellness centar, teniski teren te unutarnji i vanjski bazen s morskom vodom. Ne čudi, stoga, što je Villa Nai 3.3 članica globalno priznatog udruženja The Leading Hotels of the World.
Ključno pravilo: Budi drugačiji
- Naša temeljna prednost je što se trudimo uživati u različitosti te se u svakoj djelatnosti nastojimo istaknuti. Vodimo se pravilom da uvijek, u određenoj mjeri, moramo biti na suprotnoj strani od uobičajenog razmišljanja. Osim toga, naša prednost je što radimo ono što znamo, i to radimo dobro - navodi Nives Morović.
Nadahnuta takvim stavom, obitelj Morović otkriva da je u tijeku dodatno projektiranje nekoliko kuća koje će u skoroj budućnosti začiniti atmosferu prostranog otočnog krajobraza.
Upornost se isplati
Unatoč uspjehu i pozitivnoj poslovnoj priči, treba imati na umu da pokretanje biznisa nije med i mlijeko. Proces je dugotrajan i u većini slučajeva spor.
- Četiri puta smo pokušavali dobiti dozvolu od države, a kad nam je konačno uručena, dvije godine kasnije, krenuli smo s iskapanjem i radovima - naglašava Nives, koja tvrdi da bez pomoći HAMAG BICRO-a, Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije, ovog projekta ne bi bilo.
- Bez HAMAG BICRO-a ne bismo ostvarili ovaj projekt. Villa Nai 3.3 ne bi postojala. Podržali su nas na sve načine koji su nam bili potrebni, od samog početka. Oni su našu ideju shvatili malo drugačije. To je najbolja podrška koju možete imati - zaključuje Nives.