PONEDJELJAK Čistoća
Direktor komunalne tvrtke Čistoća Ivica Karoglan definitivno je najčudnije - rekli bismo i najskandaloznije - kadrovsko rješenje Ivice Puljka i njegovih suradnika.
I što dublje zalazi u svoj mandat, to dublje zakopava i sebe i kompletnu gradsku vlast koja ga - nadat ćemo se da se radi samo o kapricu, a ne o nekim dubljim i skrivenim interesima - sve tvrdoglavije brani.
Čovjek uglavnom ne komunicira sa sindikatima, bogme i s najvećim dijelom vlastitih radnika, a potpuno ignorira medije i javnost koji na jedvite jade uspijevaju doznati što se u Čistoći uopće događa.
Dok s druge strane neobično revno - i za nepoznate iznose, što je još skandaloznije - kupuje različite strojeve, bez vidljivog plana i svrhe, pa oni na Karepovcu i oko njega vrlo često stoje neiskorišteni.
Ili se čak zapale.
Ovog tjedna doznalo se da je Čistoća ponovno pazarila u dalekom Samoboru, gdje je Karoglan radio prije prekomande u Split i gdje je sada pronađen nekakav agregat. Za koliko para, ne znamo jer gospodin direktor bezobrazno odbija otkriti, kao da mu se radi o ćaćinoj firmi i ćaćinim parama. No doznat će se, nema brige.
Takve stvari teško zastarijevaju.
UTORAK Selo
Od netransparentnosti, bahatosti i potpunog prezira prema javnosti, što direktor Čistoće demonstrira gotovo pa svakodnevno, još je skandalozniji način na koji Ivica Karoglan vodi samu tvrtku.
A o kojemu ne moramo puno ni znati; dovoljno je da prošetamo splitskim ulicama.
Situacija, istina, nije puno gora nego prije nekoliko godina - no bogme nije ni bolja, što je poražavajući rezultat uzmemo li u obzir podatak da su usluge Čistoće u međuvremenu poskupjele, a sama tvrtka ima čak pedesetak zaposlenih više nego prije.
Kad imaš više ljudi na raspolaganju, skuplji si nego ranije, a svejedno ne uspijevaš izvesti ni osnovne operacije poput redovitog pražnjenja kontejnera - da ne govorimo o povećanju i dalje bijedne stope odvajanja otpada - onda valjda ne trebaju veći dokazi da stvari ne štimaju.
Problem nema biti u komu drugome nego direktoru koji, da stvar bude zabavnija, svakog jutra dolazi iz svog stotinu kilometara udaljenog sela i svakog dana nakon radnog vremena vraća se onamo.
A da i on koji put prošeta Splitom?
SRIJEDA HDZ
Čistoća gradskih ulica, a onda svakako i njihovo osnovno održavanje, dvije su neuralgične točke na kojima Puljkova vlast evidentno šteka.
S druge strane, sasvim je izvjesno da će do idućih izbora u rukama imati adut dovršenog (ili gotovo dovršenog) Žnjana, a uz još nekoliko garaža, vrtića i škola to bi mogao biti recept da, po prvi put u splitskoj povijesti, aktualni gradonačelnik obrani svoj mandat.
Na ruku Puljku sasvim sigurno ide neobična kolebljivost u splitskom HDZ-u u kojemu se još uvijek ne izjašnjavaju hoće li predsjednik Tomislav Šuta biti njihov kandidat - premda je evidentno da je već istekao rok za njegovu zamjenu i da će morati raditi s onime što imaju.
Dosta je to mršavo.
ČETVRTAK Budimir
Potpredsjednik splitskog HDZ-a Ivica Budimir, naprimjer, sve češće pokazuje fascinantan talent: svakim svojim javnim istupom kao da se trudi i sebe i svoju stranku prikazati što nekonzistentnijim i što neprincipijelnijim.
Ovog tjedna Budimir je upozorio javnost da pješački nathodnik na Mejašima - od čije je gradnje njegova stranka dok je bila na vlasti potpuno odustala - četiri mjeseca čeka tehnički pregled i uporabnu dozvolu.
'Za dva tjedna započinje nova školska godina. Stotine djece će opet preko četverotračne opasne ceste', zavapio je Budimir.
Pri čemu je potpuno u pravu, ali je krajnje neobično da baš HDZ (opet) progovara o cestama.
Jer još uvijek imamo par preživjelih sivih stanica, pa dobro znamo tko ovaj grad drži u prometnoj izolaciji.
PETAK Skuteri
Vozači skutera i motora, njih točno 10.861 samo na području grada - a višestruko više zajedno s okolicom i županijom, u kojom ih je točno trećina od ukupnog broja u Hrvatskoj - i dalje su nevidljiva kategorija za sve.
Pa i Puljkovu gradsku vlast koja im je usprkos obećanjima dosad uredila nula (brojkom: 0) novih mjesta za parkiranje, usprkos silnim obećanjima.
Dapače, najavljuju da će ukinuti i ovih par desetaka u samom centru grada, mašala.
Kako su zamislili da grad funkcionira bez motora, jednog od svojih zaštitnih znakova, nije sasvim jasno.
Ali da je netko od njih nekad sjeo na jedan, sigurno bi im se vrlo brzo razbistrilo.
SUBOTA Parking
Od bizarnih vijesti izdvojimo prijedlog inicijative 'Naprid Plokite, naprid Siromašna' - koju zapravo čini jedan jedini čovjek, ali svejedno, bolje da se angažira itko nego nitko - da se u nekoliko velikih gradskih avenija koje okružuju ovaj kvart naprosto dopusti parkiranje u desnom prometnom traku.
Jer, eto, nema dovoljno mjesta nigdje drugo.
Inicijativu srećom nitko ne uzima za ozbiljno - za razliku od one s Blatina, gdje je jedna važna ulica doista pretvorena u jednosmjernu - i sva je prilika da barem ovdje nećemo potonuti u potpunu regresiju.
Zasad.
NEDJELJA Knjižara
Od lijepih vijesti izdvojimo sjajan potez tvrtke Školska knjiga i Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU), zahvaljujući kojima smo na Voćnom trgu dobili preuređenu, još ljepšu i još veću knjižaru - taman kad smo izgubili nadu da ćemo ikada više vidjeti ovakav sadržaj u centru grada.
Sada bi zbilja bio red da ovo društvo - barem njegov civilizirani dio - uzvrati uslugu. Nije teško: zastani, kupi jednu knjigu i pomozi da se knjižara održi.
Umjesto da samo grintaš.