Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Najveći ratni brod na svijetu isplovio je iz Splita, a sada je otkriveno tko je na kopnu vodio zahtjevnu sigurnosnu operaciju
Promo Piše: Sponzorirani sadržaj

Najveći ratni brod na svijetu isplovio je iz Splita, a sada je otkriveno tko je na kopnu vodio zahtjevnu sigurnosnu operaciju

'Dolazak broda ove veličine i simbolike nije samo tehnički, nego i sigurnosni izazov', izjavili su iz tvrtke Securitas Hrvatska

Najveći i tehnološki najnapredniji ratni brod na svijetu, USS Gerald R. Ford (CVN-78), prije nekoliko je dana napustio Split, gdje je boravio u sklopu redovnog raspoređivanja u operacijskom području Šeste flote Sjedinjenih Američkih Država, zadužene za Europu i Afriku.

Vrijedan više od 13 milijardi dolara, ovaj nosač zrakoplova nije samo vojno plovilo – on je simbol američke tehnološke moći. Nazvan po 38. američkom predsjedniku, koji je i sam služio u mornarici tijekom Drugog svjetskog rata, Gerald R. Ford dug je 337 metara i težak gotovo 100 tisuća tona. Pokreću ga dva nuklearna reaktora koja proizvode dovoljno energije da bi napajala grad veličine Splita.

Ovo je prva jedinica svoje klase – eksperimentalna platforma na kojoj je implementirano više od dvadeset revolucionarnih rješenja. Umjesto parnih katapulta, koristi elektromagnetski sustav lansiranja (EMALS), sposoban ubrzati zrakoplov do 250 kilometara na sat u samo dvije sekunde, dok se na njegovoj palubi može smjestiti do 75 zrakoplova – od Super Horneta i Growlera do helikoptera Seahawk.

No, dolazak broda ove veličine i simbolike nije samo tehnički, nego i sigurnosni izazov. Dok se tisuće znatiželjnika okupljalo na splitskoj rivi promatrajući impozantni nosač, paralelno se na kopnu odvijala precizno koordinirana operacija sigurnosti.

Tijekom šest dana boravka nosača u trajektnoj luci Split, tim Securitasa Hrvatska bio je dio službenog sigurnosnog protokola. Na zadatku je bilo 12 zaštitara, koji su 24 sata dnevno u suradnji s tvrtkom Bandić Maritime i hrvatskom policijom osiguravali perimetar, kontrolirali pristupe i održavali tzv. sterilnu zonu između luke i broda.

'Osim naših profesionalnih zaštitara, konstantno su bili prisutni članovi službe sigurnosti sa samog nosača zrakoplova te djelatnici hrvatske policije. Na taj način poduzeli smo sve da boravak i povratak posade broda protekne sigurno i ugodno', izjavio je Ante Knezović, branch manager Securitasa Hrvatska, dodavši kako je ponosan na svoj tim i još jedan uspješno odrađen zadatak.

Razmjeri tog 'plovećeg grada' teško su pojmljivi bez nekoliko podataka koji dočaravaju njegovu veličinu i kompleksnost. Primjerice, Gerald R. Ford proizvodi dovoljno električne energije da bi napajao grad od 250 tisuća stanovnika. Na brodu se svakoga dana skuha više od 15 tisuća obroka, a posada ima vlastitu pekaru koja svakodnevno ispeče tisuće kruhova i peciva. Tijekom njegove gradnje ugrađeno je više od deset milijuna dijelova, a na projektu je radilo više od pet tisuća inženjera i tehničara.

No, iako je riječ o tehnološkom čudu koje projicira moć na svjetskim oceanima, sigurnost članova posade u splitskoj luci nekoliko je dana ovisila o domaćim profesionalcima iz vodeće tvrtke u industriji koji su postali važan dio priče o najvećem ratnom brodu na svijetu.

Vaša reakcija na temu