Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Prijem za 14 nagrađenih: Splitsko-dalmatinska županija gradi novi dojam kao turistička destinacija

Prijem za 14 nagrađenih: Splitsko-dalmatinska županija gradi novi dojam kao turistička destinacija

Maslina Resort, domaćini iz Zagore i ambasadorica Dina Levačić lica su novog vala dalmatinskog turizma

Splitsko-dalmatinska županija usporeno, ali temeljito mijenja percepciju o sebi kao turističkoj destinaciji. Ljepota joj nikada nije bila upitna, ali dojam koji gost nosi kući i koji ostaje u sjećanju, dugo je bio tema za razgovor. Ovogodišnji Dani hrvatskog turizma 2025. godine pokazali su da se taj dojam mijenja. Četrnaest nagrađenih i finalista dolazi upravo iz ove županije. Više nego ikad prije.

U prostorijama Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Split održan je prijem za laureate. Dobitnike su primili župan Blaženko Boban, predsjednik HGK – ŽK Split Joze Tomaš i direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Ivana Vladović.

Jedna od nagrada završila je na Hvaru, u Maslina Resortu, gdje održivost nije samo načelo i prazna priča, nego svakodnevna praksa. Upravo zato ovo je hvarsko odmaralište proglašeno Najboljim poslovnim subjektom u održivom turizmu.

– Velika nam je čast što je prepoznata naša filozofija promišljenog luksuza, a ova nagrada je samo potvrda da je naša vizija pravi put koji je konačno prepoznat od strane struke. Nastojimo se što više uklopiti u prirodu, naš je resort doslovno je savršeno utkan u krajolik, u šumu i kamen. Suradnja s lokalnim OPG-ovima za nas je prirodna praksa, kao i korištenje njihovih proizvoda u našoj ponudi. Ne možemo reći da u potpunosti ne koristimo plastiku, ali je nastojimo svesti na najmanju moguću mjeru – kazala je Jelena Bilić-Režić, direktorica prodaje i marketinga resorta. 

Dodaje da i gosti upravo to prepoznaju. 

– Luksuz je za svakoga drugačiji. Za nekoga je to privatnost, za drugoga jednostavnost, a za trećega autentičnost. Nama je cilj da gost osjeti da sve što radimo, radimo s uvjerenjem i strašću – poručila je Bilić-Režić. 

Nagrađeni su i pojedinci. Tako je ove godine skromna i iznimno uspješna djevojka dobila priznanje ambasadorice hrvatskog turizma. Riječ je o Dini Levačić koja je takvo priznanje doživjela osobno kao potvrdu da i pojedinac može predstavljati zemlju na najbolji način.

– Gdje god putujem, osjećam se kao ambasadorica Hrvatske, ne samo turizma nego svega što Hrvatska jest. Uvijek s ponosom istaknem da sam iz Splita. Veseli me što ljudi reagiraju s osmijehom, ponekad i s blagom ljubomorom – kaže Dina koja se nada da će još dugo širiti priču o ljepotama svoje zemlje i karakteru Hrvata.

 A baš potonje, kaže, stranci iznimno cijene. 

– Najčešće su reakcije iste: more, Dubrovnik, Luka Modrić..., ali kad se zadržiš malo duže, ljudi osjete naš karakter. Upoznala sam mnogo ljudi kroz plivanje i putovanja, i često kažu da im je naša otvorenost, ta neposrednost bez puno filtera, bez dlake na jeziku, njima je nešto novo i osvježavajuće. Ja se trudim baš takva biti i nastavit ću i dalje – obećala je uz osmijeh. 

Direktorica Turističke zajednice Ivana Vladović istaknula je da se dojam o županiji ne popravlja slučajno, nego kroz sustavan rad.

– Mi jesmo održivi i kvalitetni, vjerojatno bolji od većine regija, ali dugo nismo ostavljali takav dojam. To se sada mijenja – kaže Vladović ističući da je ovogodišnjih 14 dobitnika i finalista, dovoljan dokaz da smo u tom pogledu napredovali.

Dodaje da je najvažnije što su nagrade ravnomjerno raspoređene – od otoka do Dalmatinske zagore. Što se tiče izbora nagrađenih, kaže da bi ih svih i sama odabrala, a dodala još dosta njih, koji nisu dobili priznanje zbog ograničenog broja kandidata. 

– Od bakice na pazaru, fantastičnih komunalnih redara, policije, HGSS-a, do naših domaćina, hotelijera i ugostitelja. Imamo se čime pohvaliti, ali i pokazati jasno prstom na one koji taj dojam namjerno ili iz nekih drugih razloga kvare  – kazala je Vladović. 

Župan Blaženko Boban podsjetio je da su uz ovogodišnje nagrade stigle i vijesti koje Splitsko-dalmatinsku županiju stavljaju na europsku kartu gastronomije.

– Naša županija 2027. postaje Gastroregija Europe. To je jedno od najvećih priznanja koje se može dobiti u europskom turizmu – kazao je Boban.

Istaknuo je da će se tijekom 2026. provoditi opsežne pripreme jer će 2027. u Dalmaciju doći gotovo svi relevantni turistički predstavnici iz Europe.

 – To će biti prilika da pokažemo tko smo, što smo i zašto zaslužujemo biti među najboljima – poručio je. 

Župan se osvrnuo i na ovogodišnje nagrađene, ali bi dodao još jednu nagradu za Ivanu Vladović. Smatra da je to itekako zaslužila svojom aktivnošću, radom, koordinacijom između svih turističkih zajednica na području SDŽ, ali i sinergijom s lokalnim vlastima. 

 – Te nagrade možda izgledaju simbolično, ali one znače. Znače ljudima, percepciji prostora, a u konačnici i gostima koji nas biraju. To je rezultat sinergije svih koji rade u turizmu, od djelatnika do institucija – rekao je. 

Predsjednik HGK – ŽK Split Joze Tomaš podsjetio je da brojke najbolje pokazuju koliko je županija napredovala.

– Prošle godine imali smo osam dobitnika, a ove čak četrnaest. To je jasan pokazatelj da se Splitsko-dalmatinska županija potvrđuje kao lider u turizmu. To nije slučajno, već je rezultat timskog rada, od institucija do poduzetnika koji svojim trudom napravili velik posao i svojom kvalitetom čine razliku – rekao je Tomaš. 

Dodao je da Splitsko-dalmatinska županija ne gradi svoj uspjeh samo na brojkama, nego i na ljudima. Od domaćina u malim mjestima do hotelijera i čarter kompanija, svi oni čine da naš turizam ima prepoznatljivo lice.

Vaša reakcija na temu