Osjećate li proljetnu čežnju za novim destinacijama? Znamo, niste jedini. To potvrđuju i iskustva svjetskih putničkih kompanija. Prvi kvartal period je kada poklon kartice kupljene krajem prethodne godine ulaze u fazu korištenja. Kad je o poklon karticama za putovanja riječ, one se počinju pretvarati u stvarna iskustva. Uostalom, zašto bi poklon ležao zaboravljen na polici kada može pokriti let, smještaj ili cijelu vođenu turu?
Svijet ih već koristi – poklon kartice za putovanja u trendu
Prognoze sa svjetskih tržišta variraju, ali jedna stvar je jasna: poklon kartice za putovanja postaju sve popularnije. Cjelokupno tržište poklon kartica raste za više od 15% godišnje, a očekuje se da će do 2025. premašiti 1.500 milijardi dolara. Do 2032. moglo bi doseći više od 4.000 milijardi dolara!
Konvencionalno darivanje i dalje dominira - na cijeni je poseban osjećaj primanja osobnog poklona koji pokazuje da je netko slušao što želiš ili pogodio tvoj ukus. No, kada bismo postavili natjecanje između konvencionalnog poklona, obične poklon kartice, i poklon kartice za putovanja, teško je reći tko bi izašao kao pobjednik.
'U prvom kvartalu ove godine bilježimo značajan porast korištenja poklon kartica za putovanja', kaže Magdalena Petrušić, specijalist za istraživanja u turizmu, iz Paris Tickets & Tours. 'Posebno iznenađuje populacija 55+ godina kod koje je korištenje poklon kartica za putovanja porasla 3%. U mlađoj dobnoj skupini (18-24), broj je, očekivano, veći, s porastom od 15% kod bookinga ulaznica i tura za turističke atrakcije putem poklon kartica za putovanja', pojašnjava Magdalena. Očekivano je da će se taj trend nastaviti u skladu s porastom tura i aktivnosti koje se temelje na iskustvima.
Tko dominira tržištem?
Prepoznajući ovaj rastući trend, Paris Tickets & Tours analizirao je navike korisnika kako bi identificirao najčešće korištene poklon kartice za putovanja. Istraživanje je otkrilo 14 najčešće korištenih opcija, s jednim zanimljivim podatkom – jedan od deset putnika koristi poklon karticu za prijevoz, poput Ubera ili Lyfta.
Praktičan izbor za smještaj
Kod poklona su jednostavnost korištenja i fleksibilnost ključni. Poklon kartice za putovanja omogućuju lakše plaćanje smještaja, bez ograničenja koja ponekad dolaze s tradicionalnim vaučerima.
Istraživanje pokazuje da na popisu nedostaje jedna velika travel platforma: Booking.com više ne nudi poklon kartice. Umjesto toga, u suradnji s trećim stranama izdaju 'putni saldo', koji funkcionira po drugačijem principu.
Sve popularnije rješenje za sve vrste prijevoza
Sve više ljudi bira iskustva umjesto materijalnih poklona, a to potvrđuju i statistike putovanja. Prema podacima Statista, međunarodna putovanja u 2025. dosegnut će brojku od 1,5 milijardi putovanja.
Poklon kartice za putovanja trenutno pokrivaju sve glavne oblike prijevoza – od letova i vlakova do autobusa i trajekata. Vrijednosti na poklon karticama kreću se od manjih iznosa, do čak 2000 dolara, što ih čini pogodnima za kratka putovanja, ali i dugačka putovanja na daleke destinacije. Usluge prijevoza poput Ubera i Lyfta također su dio ovog trenda, pružajući dodatnu praktičnost putnicima koji istražuju nepoznate gradove.
Istraživanje Paris Tickets & Tours pokazalo je da problem može biti dostupnost. Neki pružatelji usluga, poput FlixBusa i Greyhounda, daju proturječne informacije o svojoj politici poklon kartica. Pokušaji kupnje njihovih poklon bonova često rezultiraju nejasnoćama, što sugerira da je potražnja velika, ali ponuda nije uvijek pouzdana.
Iskustveni pokloni: fleksibilna opcija za putnike
Jedna od najvećih prednosti poklon kartica za putovanja njihova je svestranost. Umjesto da nekome poklonite fizički predmet koji možda neće biti koristan, poklon karticom omogućujete osobi da izabere i prilagodi svoje iskustvo – bilo da se radi o kulturološkoj turi, avanturističkoj aktivnosti ili posjetu kultnoj znamenitosti.
Dakle, ispunjavaju li travel poklon kartice očekivanja?
Ako ste se dvoumili oko odgovora na ovo pitanje, usporedbe govore sve - da, poklon kartice za putovanja rade svoj posao. Iskustva pokazuju da se i kupci i korisnici travel gift kartica lakše odlučuju, skraćuju vrijeme biranja, a dragocjeni resurs vremena koriste na neki ljepši način. Upravo ovdje, uživanje u iskustvu i doživljajima dolazi do punog izražaja. Kultura ili avantura, vođene ture ili sudjelovanje u autentičnim lokalnim aktivnostima, letovi ili željeznica, ulaznice za najpoznatije svjetske atrakcije ili manje poznate, specijalizirane muzeje - sve je tu.
Bez obzira na to poklanjate li ili primate poklon karticu za putovanja, ona se pokazala kao jednostavan način za realizaciju planova putovanja – promišljen dar koji se zaista iskoristi.
Na temelju svog istraživanja, zamolili smo Magdalenu Petrušić da izdvoji najčešće korištene poklon kartice za putovanja. U nastavku se nalazi tablica s njihovim ključnim značajkama, a neke od njih dostupne su i iz Hrvatske.