Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Screenshot Tko je kriv za porazne rezultate na državnoj maturi iz hrvatskog jezika?

Tko je kriv za porazne rezultate na državnoj maturi iz hrvatskog jezika?

'Posebno zabrinjavaju eseji'

Ispite državne mature iz ukupno 28 predmeta pisalo je ove godine 29.188 pristupnika. Ispit iz hrvatskog jezika nije položilo 22,4 posto pristupnika, u odnosu na 13,1 posto lani, pokazuju prvi rezultati. Konačne ćemo morati pričekati još nekoliko dana, ali i sada je jasno - stanje je poražavajuće. 

Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO), koji provodi državnu maturu, prozvao je nastavnike i fakultete koji ih obrazuju.

Jutros u HTV-ovoj emisiji Studio 4 nastavnica hrvatskog jezika u zagrebačkoj XV. gimnaziji Dubravka Brezak Stamać Filipovićevu je izjavu nazvala iznimno ishitrenom. Rekla je da je sama studirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje su joj profesori bili veliki jezikoslovci. Dodala je da Nacionalni centar u konačnici bira nastavnike hrvatskoga jezika koji spremaju zadatke.

Profesorica na Odsjeku za kroatistiku Filozofskog fakulteta u Rijeci Karol Visinko rekla je kako joj se čini da je Filipovićeva izjava vrlo nepromišljena.

'Svakako ne možemo biti zadovoljni rezultatima postignutim na ovogodišnjoj državnoj maturi. Posebno zabrinjava rezultat na eseju. To što je toliki broj eseja ocijenjen s nula bodova ozbiljno je pitanje za raspravu u stručnoj javnosti', navela je.

Među ostalim, Visinko je rekla da treba propitati postupak ocjenjivača. Dodala je da se pisane radove nikad ne može stopostotno objektivno ocijeniti te da se radi o približnoj objektivnosti.

Brezak Stamać rekla je da veliki broj žalbi ukazuje i da su pristupnici potpuno svjesni koliko su uložili, da im je matura iznimno važna i da u žalbenom postupku traže objektivnost ocjenjivača.

'Treba razmisliti zašto naši učenici tako uspješno polažu engleski jezik. A hrvatski jezik, koji svakodnevno čuju, koriste se njime, bez obzira na engleski jezik kojim su oni također skloni - čemu tako loš rezultat?', upitala se.

Osvrćući se na podatak da su mnogi imali problema s razumijevanjem riječi požrtvovnost, Brezak Stamać rekla je da to zasigurno govori o kvaliteti i kulturi čitanja.

Vaša reakcija na temu