Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: HAK Nova naplata cestarine nekima nosi udar

Nova naplata cestarine nekima nosi udar

'Do sada su korisnici sami plaćali autocestu, a sad ćemo morati to umjesto njih'

Novi prijedlog Zakona o naplati cestarine zabrinuo je rent-a-car tvrtke i leasing kompanije jer, kako tvrde, donosi im veće troškove i dodatno kompliciraju poslovanje. Dosad su korisnici unajmljenih automobila na naplatnim kućicama sami plaćali cestarinu, no prelazi se na elektronsku naplatu prema stvarnom korištenju autoceste. U novom modelu, koji još nije zakonski usvojen, svi će biti obvezni uključiti se u elektronički sustav naplate cestarine (ESNC). Za vlasnike rent-a-cara to znači kompliciraniju registraciju korisnika i potencijalno plaćane kazni umjesto nesavjesnih vozača, za koje Daniel Drenski, regionalni direktor Enterprise Rent-a-cara procjenjuje da ih je oko 10 posto od ukupnog broja korisnika, piše Poslovni dnevnik.

'Zabrinut sam teretom svega što ćemo morati odraditi u operativi za naše strane klijente. Bit će dosta problema. Do sada su korisnici sami plaćali autocestu, a sad ćemo morati to umjesto njih. Dakle, morat ćemo zaposliti određeni broj ljudi koji će se samo time baviti, a uz to i uložiti sredstva unaprijed za naplatu cestarina na broj vozila koje imamo. Imat ćemo jako velik problem u samoj naplati, upozorava Drenski.

Anton Krivak, predsjednik Rent-a-car Koordinacije HUP-a, nada se da će naplaćivanje vlasniku vozila biti izmijenjeno za rent-a-car i leasing tvrtke jer kaže za očekivati je da će biti slučajeva gdje će se vozač jednostavno zaboraviti prijaviti u aplikaciju ili slučajeva da nema dovoljno sredstava na raspolaganju na kreditnoj kartici.

Renata Pondeljak, predsjednica Uprave OTP Leasinga tvrdi: 'S obzirom da trenutni nacrt prijedloga Zakona o naplati cestarine za naplatu cestarine predviđa solidarnu odgovornost vozača, vlasnika vozila te osoba koje koriste vozilo temeljem ugovora o leasingu ili sličnog ugovora, smatram kako takvo uređenje nije u cijelosti u skladu s propisima koji uređuju ne samo leasing djelatnost, nego i drugim propisima koji uređuju prekršajnu odgovornost vozača. Naime, logično je da bi odgovornost za (ne)plaćanje cestarine trebala biti isključivo na onoj osobi koja je u trenutku prolaska naplatnom dionicom autoceste upravljala vozilom'.

'Za rent-a-car i leasing tvrtke ne očekuju se značajni troškovi, osobito ako se odluče za tehnologiju prepoznavanja registarskih pločica', odgovaraju iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Unatoč strahovima u sektoru da im se povećati troškovi, Ministarstvo tvrdi kako se pri uvođenju novog elektroničkog sustava naplate u slobodnom prometu sagledavaju potrebe svih korisnika, pa tako i rent-a-car agencija i korisnika njihovih usluga. Rent-a-car agencija će vozilo koje daje u najam za putovanje Hrvatskom morati registrirati u hrvatski sustav naplate cestarine prije početka vožnje naplatnom dionicom autoceste.

'Za laka vozila dana je mogućnost odabira između dvije tehnologije – mikrovalne tehnologije na frekvenciji 5,8 gigaherca uz upotrebu ENC uređaja i tehnologije automatskog prepoznavanja registarskih pločica. U oba slučaja, rent-a-car agencije će prilikom preuzimanja ili razduživanja vozila imati uvid u to je li vozilo uopće koristilo autocestu, a ukoliko da, koji su troškovi učinjeni.

Ovakvim obračunom korisnik rent-a-car vozila ne mora poznavati sustav niti poduzimati posebne radnje kako bi platio cestarinu. Za rent-a-car i leasing tvrtke ne očekuju se značajni troškovi, osobito ako se odluče za tehnologiju prepoznavanja registarskih pločica. Nakon što će vozila biti registrirana u sustavu, agencije neće imati dodatne birokratske ni tehničke troškove', objašnjavaju u resornom ministarstvu. Dodaju da je 'prelazak predviđen kao glatka tranzicija, bez potrebe za većim ulaganjima', objavio je Poslovni dnevnik.

Vaša reakcija na temu