Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay HOK reagirao na Vujčićevu izjavu: Ugostitelji ne mogu biti krivci za rast cijena!

HOK reagirao na Vujčićevu izjavu: Ugostitelji ne mogu biti krivci za rast cijena!

'Došlo je do rasta cijena, ali samo kako bi preživjeli i radili, a ne ostvarivali ekstraprofit'

Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a reagirao je na izjavu guvernera Hrvatske narodne banke Borisa Vujčića o posljedicama vrlo visoke stope inflacije u sektoru turističkih usluga, koji je, kažu, imao, i još ima, najviši doprinos rastu inflacije u Hrvatskoj, a što se prvenstveno odnosi na usluge hotelskog smještaja i ugostiteljske usluge.

'Ugostitelji ne mogu biti začetnici ili krivci trenda povećanja cijena ako su posljednji u lancu. Cijene jesu rasle, ali su istovremeno rasli i svi ulazni troškovi, a ukupna marža u ugostiteljstvu je u ovoj godini pala s 12 % na 9 %. Poslodavci su, osim gotovo duplog rasta plaća, suočeni i s većim doprinosima, skupljim energentima te maržama velikih trgovaca. Moram istaknuti da su u zemljama u okruženju ulazni troškovi robe značajno niži, a time naši ugostitelji u značajno nepovoljnijem položaju', ističe predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil te podsjeća na izjave stručnjaka s Instituta za turizam dr.sc. Ivana Kožića s ovogodišnjeg 37. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika koji je kao glavne uzroke inflacije te rasta cijena u ugostiteljstvu i turizmu naveo maloprodaju i rast plaća.

Nadalje, objašnjava kako je potrebno promijeniti perspektivu i sagledati kontekst, napominjući kako je recimo kava proizvod u koji je implementirano oko 40 različitih troškova, pri čemu treba istaknuti i PDV od 25 % i porez na potrošnju, koji opterećuje samo hrvatske ugostitelje u usporedbi sa stranom konkurencijom.

'Došlo je do rasta cijena, ali samo kako bi preživjeli i radili, a ne ostvarivali ekstraprofit. Tu tvrdnju potvrđuju smanjene marže. Obrtnici nisu ti koji rade za ekstraprofit i itekako paze da ne iznevjere i ne izgube svoje goste. Mi znamo da će nam oni sami prvi pokazati ako ne budu zadovoljni s onime što smo im isporučili za njihov novac. Tržište je pokazalo da gotovo odmah kažnjava one koje neopravdano i prekomjerno povećavaju cijenu bez proporcionalnog ulaganja u kvalitetu. Naglašavam da su zahtjevi stavljeni pred ugostitelje nemogući – ulaganja i podizanje kvalitete, uz kontinuirano povećanje troškova, a bez povećanja cijena', zaključuje Kratohvil.

Posljednjeg dana u studenom ove godine u Hrvatskoj je u Cehu ugostiteljstva i turizma poslovalo 11.858 obrta, 101 više nego u isto vrijeme prošle godine ,odnosno 11 manje nego krajem listopada ove godine. Usporedbe radi, unatrag godinu dana u Hrvatskoj posluje 11.766 obrta više, ukupno njih 135.251.

Vaša reakcija na temu