Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Bokskapet from Pixabay MKC Split pokrenuo program 'Novi šum'

MKC Split pokrenuo program 'Novi šum'

Od 3. travnja do 15. svibnja

Multimedijalni kulturni centar Split pokrenuo je filmski ciklus 'Novi šum', program koji se nadovezuje na glazbeni program MKC-a 'Novi šum 2025', osmišljen za povezivanje nove generacije izvođača i publike kroz inovativnu, eksperimentalnu i nekonvencionalnu glazbu, i to kroz kombinaciju koncerata, radionica i filmskih projekcija. Projekcije se održavaju od 3. travnja do 15. svibnja s početkom u 20 sati u Amfiteatru Doma mladih u Splitu.

Filmska komponenta programa 'Novi šum' donosi odabrane naslove koji nadopunjuju misiju programa – stvoriti prostor za istraživanje i dijalog o budućnosti zvuka. Izbor čine formalno inovativni naslovi, dokumentarni portreti, filmski eseji i hibridni filmovi, tematski vezani uz inovativnu glazbu, glazbenike, glazbenice te nepoznate epizode iz povijesti glazbe.

Program i datumi:

'Raw Chicks.Berlin' redateljice Beate Kunath donosi jedanaest dokumentarnih portreta glazbenica s berlinske elektronske klupske platforme pokrenute u svrhu veće vidljivosti žena. Naglasak je ovog dokumentarca na live actu kao izboru za njihove izvedbe uživo u spektru od eksperimentalne glazbe, elektronike i elektroakustike do glazbe zasnovane na buci.

'Zvuk je nevin' ('The Sound is Innocent') redateljice Johane Ožvold kreativan je dokumentarac o fantastičnim krajolicima elektroničke glazbe i eksperimentalnog zvuka. Radi se o neobičnom suživotu prošlosti i budućnosti glazbe, od francuskih avangardnih skladatelja do postmodernih kreatora digitalnih zvučnih artefakata, te o pokušaju konceptualizacije zvuka na vizualno slojevit način.

'Elektro Moskva' redateljskog dvojca Elene Tikhonove i Dominika Spritzendorfera dokumentarni je esejistički prikaz sovjetske i postsovjetske električne glazbene povijesti, koji će iznenaditi čak i dobre poznavatelje glazbe. Kroz impresivni arhivski materijal, snimke živopisnih lokacija i intervjue još živopisnijih karaktera, donosi prvu sažetu filmsku analizu ruske elektroničke glazbe od ranih 1910-ih, teremina i sintesajzera do prislušnih uređaja KGB-a i današnje moskovske eksperimentalne scene.

'Electro-Pythagoras' (portret Martina Bartletta) biografski je esej vizualnog umjetnika Luka Fowlera koji donosi zaokruženi prikaz jedne posebne osobne povijesti. Senzibilna je umjetnička posveta radu i glazbenim idejama danas gotovo zaboravljenog kanadskog eksperimentalnog elektroničkog skladatelja te pionira upotrebe mikroračunala Martina Bartletta.

Ciklus zaključuje svojevrsni medijski esej 'Rewind & Play' redatelja Alaina Gomisa, skrojen iz neobjavljenih snimki s francuske televizije od neuspjelog intervjua s legendarnim jazz pijanistom i skladateljem Theloniousom Monkom. Neobična je adaptacija televizijskog gostovanja koje ni po čemu ne nalikuje tradicionalnoj televiziji, premijerno prikazana na Berlinaleu 2022.

Program je sufinanciran sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Splita. 

Vaša reakcija na temu