Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: press Gostujućim dramama 'San ivanjske noći' i' Čekajući Oresta' započinje nova sezona HNK-a Split
Kultura Piše: Dalmatinski portal

Gostujućim dramama 'San ivanjske noći' i' Čekajući Oresta' započinje nova sezona HNK-a Split

Gostuje varaždinsko kazalište

Novu kazališnu sezonu Hrvatskog narodnog kazališta Split otvorit će gostovanje dvaju atraktivnih dramskih naslova u izvedbi dramskog ansambla HNK-a u Varaždinu. 

Shakespeareova bajkovita komedija 'San ivanjske noći' u režiji Paola Magellija na programu je u petak, 27. rujna. U subotu, 28. rujna, varaždinski će teatar izvesti dramu Lade Kaštelan 'Čekajući Oresta', nastalu prema motivima Sofoklove 'Elektre'. Obje izvedbe započinju u 20 sati.

'San ivanjske noći', Shakespearovu komediju o ljubavi, iluziji i magiji, bardovu priču o tome kako ljubav može biti istovremeno lijepa i zbunjujuća režirao je Paolo Magelli. 

'Shakespeare nas svojim snom u ovo vrijeme globalnih prijetnji koje pritišću i ove naše, po mnogočemu posebne, geografske duljine i širine podsjeća da je obaveza teatra - sanjati. Njegova ivanjska noć nudi nam iluzije kojih smo željni, nudi i ljubavi, smijeha, ali i ruganja, spletki, naravnog i nadnaravnog. Svijet čarolije i fantastičnih događanja u ovome se komadu prepliće i stapa sa stvarnim životima naših junaka te istražuje  granice između ova dva svijeta koristeći elemente sna, fantastike i umjetnosti. Granice između sna i jave, između stvarnosti i mašte fluidne su pa svojim suodnosom stvaraju intrigantnu dinamiku koja naglašava važnost tih elemenata i u našim životima stvarajući kompleksnu i nerijetko fantastičnu sliku ljudske egzistencije. 

San ivanjske noći stoga prepoznajemo kao put za bijeg koji nam omogućava da umaknemo neumoljivoj stvarnosti i konačno se odmorimo od realiteta u oniričnom. Postaje naš tajni prolaz u slobodu. Izlaz za nuždu koji vodi do utopije koja nam je danas ovom i ovakvom sadašnjošću ukinuta', zapisala je dramaturginja predstave Željka Udovičić Pleština.

U ulogama Titanije i Hipolite nastupit će Helena Minić Matanić, uloge Oberona i teseja igrat će Robert Plemić, Puk i Filostrat bit će Hana Hegedušić, a Graša i vila Beti Lučić. U ostalim ulogama su: Sara Ipša, Dea Presečki, Elizabeta Brodić, Robert Španić, Karlo Mrkša, Zvonko Zečević, Marinko Leš, Marko Cindrić, Filip Eldan, Nikša Eldan, Darko Plovanić, Zdenko Brlek te Vita Breški, Dina Drožđek i Melani Šipek.


Drama Lade Kaštelan 'Čekajući Oresta' na posve drugačiji način donosi bezvremenski triler koji je za Elektrin rod započeo još otkad je njezin otac Agamemnon žrtvovao najstariju kćer za slavu i moć, pokrenuvši tako krugove mržnje i destrukcije. Plaća li se za smrt, smrću? I ako je tako, da li onda uopće itko ima pravo ubiti? Ima li osveta smisla? A ako se izvrši, donosi li mir, ili pak, još goru nesreću? Pitanja su to koja postavlja vječni sukob Klitemnestre i Elektre, majke i kćeri koje snažno ostaju pri svojim principima. Pitanja koja u dugim noćima i još dužim danima progone glavne junakinje, tjerajući ih na jezive misli koje progovaraju iz njih. Ali i oko njih. Hashtag #Pratitelji zamijenio je ovoj Elektri antički kor, predstavljajući odraz modernog društva koje, umjesto da potiskuje zločin, čini upravo ono suprotno, gurajući sukob na rub provalije, ali i samog razuma. Svijet kakav prepoznajemo i nepomirljivost strana u kojoj živimo!

Lada Kaštelan i redateljica Livija Pandur ukazuju na važnost ženskih likova u grčkoj tragediji, ispitujući slojeve postupaka glavnih junakinja. Glumački ansambl čine: Nina Violić, Dea Presečki, Filip Eldan, Nikša Eldan i Beti Lučić, Elizabeta Brodić.

Vaša reakcija na temu