U petak, 21. studenog u 18 sati u splitskoj Galeriji Škola otvorit će se izložba fotografija Anđele Vidić, 'Ravnoteža privida'. Ova umjetnica rodom iz Sinja donosi nam seriju radova iz ciklusa mrtve prirode, gdje, poigravajući se detaljima iz svakodnevnog života, stvara tople i prijatne prizore, nježno naglašenih i rafiniranih boja i tekstura. Spomenimo i da su neke od izloženih fotografija bile dio promotivne kampanje koju je autorica snimala za kolekciju mladog i uspješnog hrvatskog dizajnerskog brenda Little Wonder.
Izložba je otvorena do 11. prosinca 2025. godine.

'Serijom fotografija Ravnoteža privida fotografkinja i vizualna umjetnica Anđela Vidić nadovezuje se na dugu tradiciju umjetničke fascinacije svakodnevnim predmetima, primarno prepoznatu kroz povijesni žanr mrtve prirode. I dok je u klasičnoj ikonografiji mrtve prirode predmet često nosio simboličko ili alegorijsko značenje, voće, posuđe ili tekstil bili su nositelji moralnih, religijskih ili društvenih poruka, suvremena umjetnost predmet sve češće oslobađa značenja i promatra ga kao samodostatni vizualni element. Iz te logike proizlazi i autorski pristup Anđele Vidić.
U svom radu Vidić istražuje i promišlja sudbinu konkretnih predmeta u trenutku kada ih se izuzme iz prirodnog konteksta i kada ih se liši njihove osnovne, uporabne funkcija. Takvom autorskom gestom ciljano ih pretvara u isključivo vizualni element koji postaje gradivno tkivo kompozicije, privremeno izvlačeći predmet iz okvira svakodnevice. Sam čin je intuitivan i spontan – osobna reakcija na formu, ritam i odnos između objekata koji nas okružuju, a čije prisustvo i estetsku komponentu, odnosno vizualni potencijal, najčešće niti ne primjećujemo. Lišeni svoje primarne uloge, predmeti progovaraju jezikom forme, odnosa i ritma. Fotografije nastaju iz potrebe za usporavanjem i ponovnim promatranjem svijeta koji često doživljavamo samo površno, predmeta i oblika koji nas svakodnevno prate, ali njihovu estetsku dimenziju vrlo često ne prepoznajemo. U tom procesu usporavanja i promatranja, a ne samo pukog gledanja, otvara se prostor za perceptivni pomak – izdvojeni predmeti prestaju biti nevidljivi i postaju osnovne jedinice kompozicije, materijal od kojega se gradi novi vizualni svijet. Slažući ih pritom u minimalističke kompozicije, autorica predmetima ne upisuje novo značenje niti im pripisuje simboličku razinu, već ih u potpunosti oslobođena nametnutih uloga i funkcija. Kompozicija djeluje poput pozornice, dok traje kadar, predmeti postoje samo kao linije, oblici i odnosi s drugim elementima.
Serija Ravnoteža privida potiče nas na promišljanje o tome kako uopće promatramo svijet. U frenetičnoj svakodnevici predmete doživljavamo gotovo isključivo kroz njihovu korisnost; percepcija je brza, automatska i usmjerena. Čin fotografiranja usporava taj proces, poziva na svjesno opažanje i uočavanje detalja, vizualnog potencijala i estetske dimenzije izdvojenog predmeta. Anđela Vidić istražuje i slavi estetiku svakodnevice – ljepotu koja postoji, ali se promatraču razotkriva tek kada je izdvojena iz utilitarnog svijeta kojemu pripada. Predmeti, oslobođeni svojih uobičajenih uloga, djeluju kao samodostatni vizualni elementi unutar kompozicije, a njihov odnos i raspored određuju ritam i harmoniju kadra. U tom minimalnom pomaku - iz funkcionalnog u estetsko, iz svakodnevnog u privremeno uzvišeno - otvara se prostor za novu ravnotežu.
Ravnoteža koja postoji isključivo u kadru, u prividu i u trenutku gledanja, ali upravo zato ostavlja snažan i sugestivan dojam', u predgovoru izložbenog kataloga napisala je Ana Žanko.
Anđela Vidić rođena je 1992. godine u Sinju. Diplomirala je Snimanje na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, te magistrirala likovnu umjetnost i dizajn na Sveučilištu AKV St. Joost u Nizozemskoj. Podučava fotografiju i razvija svoje samostalne umjetničke projekte.