O AUTORU: Michael Robotham (1960) je dvostruki dobitnik nagrade Gold Dagger (2015. i 2020.), dvaput finalist Edgara (2016. i 2020.) i dobitnik Iana Fleming Still Dagger (2021.), rođen u Australiji. Radio je za novine i časopise u Australiji, Europi, Africi i Americi. Kao stariji dugometražni pisac za britanski 'Mail on Sunday' bio je među prvima koji su pogledali pisma i dnevnike cara Nikolaja II. i njegove supruge carice Aleksandre, otkrivene u Moskovskom državnom arhivu 1991. Također je dobio pristup Staljinovim Hitlerovim dosjeima. Godine 1993. napustio je novinarstvo i postao tzv. 'ghostwritter', surađujući s političarima, pop zvijezdama, psiholozima, avanturistima i ličnostima iz showbusinessa kako bi napisali svoje autobiografije. Dvanaest od ovih naslova bili su bestseleri s ukupnom prodajom od više od 2 milijuna primjeraka.
Michaelovi psihološki trileri su prevedeni na 25 jezika, a nekoliko ih je pretvoreno u TV serije.
IZ SADRŽAJA: Nakon jezivog zločina otkrivena je djevojka koja se skriva u tajnoj sobi. Gladna, zapuštena i prljava, ne želi otkriti svoj identitet, dob ni odakle je došla. Možda joj je 12, a možda 15 godina. Ne postoji ni u jednom dosjeu nestalih osoba, a ni njezin DNK ništa ne otkriva.
OSVRT: Ovo je četvrti Robothamov roman koji sam pročitao ('Uništenje', 'Osumnjičenik', 'Život ili smrt') i nikada me nije razočarao. Način na koji vodi radnje i psihološke analize su doista vrhunske, i svaki put mi izgleda da je nadmašio samog sebe, pa i sada.
Stvarajući dva nova lika za buduću seriju romana približio se, po meni, neprikosnovenom Larssonovu tandemu 'Bloomkvist - Salander', a ima li bolje preporuke. Cyrus i Evie bi u nastavku doista mogli razbucati i društveno političke vode, ovisno o Michaelovim aspiracijama.
U romanu se događaju dvije priče, od kojih je jedna skoro uobičajena, klasično detektivska za 'light' čitatelje, a dodiruje nekoliko tabu tema. U njoj nema nekih velikih preokreta ni brzih twistova, samo razvoj korak po korak, pa sam se u prvoj trećini knjige počeo pitati - što se događa, je li ovo 'onaj Robotham'. No, tada sam shvatio da pratim potpuno pogrešan odvojak i da je prava bit na ovoj drugoj strani gdje autor gradi svoje nove junake, njihove karakterne osobine, njihove odnose, sposobnosti pronicanja u druge ljude, fino nijansira psihološka stanja, vodi kroz njih kao kroz udžbenike psihologije i kao usput zapravo priprema za serijal.
U neka doba sam rekao - e kad bi ga i drugi autori slijedili, gdje bi nam bio kraj. Kad se počnete 'utapati' u odnosima Cyrusa i Evie, preobrazbama, izgradnji povjerenja... ona druga priča vam postaje čisti višak i morate se diviti piscu koji vas je tako spretno proveo kroz epizodu, a ostavio u seriji s ogromnim nadanjima za nastavak.
OCJENA: Ne razumijem ovo s naslovima Robothamovih knjiga, jer dok sam razmišljao kako je teško naći goreg i izlizanijeg od 'Good Girl, Bad Girl', vidim da je objavljen nastavak (kod nas još nepreveden) pod nazivom 'When She Was Good'. Dakle, može to i lošije, ali neka vas to ne spriječi u nastojanju da je što prije uzmete u ruku. Četiri zvjezdice dajem samo kako bih ostavio prostor za petu u nastavcima.