Sindikat vozača i prometnih radnika Liburnija pokrenuo inicijativu za otvaranje Kolektivnog pregovaranja o povećanju plaće i drugih materijalnih prava radnika i uputio 28. veljače 2025. dopis direktoru društva Slobodanu Erslanu u kojem se traži pokretanje pregovora ili slijede sindikalne akcije sukladno ZOR.
U dopisu od 31. prosinca 2024. sindikat je dostavio svoje zahtjeve, sukladno dogovoru. Na održanom sastanku Sindikata vozača i prometnih radnika i sindikata Zajedno (pregovaračkog odbora sindikata) s Vama i vašim timom od 4. ožujka 2025. vaša ponuda za vozača u iznosu od 1164 eura u brutu je bila neozbiljna i podcjenjivačka za sindikate. Na sljedećem sastanku koji je održan 13. ožujka 2025. ponudili ste iznos od 1200 eura u brutu, što nije ni blizu stajališta sindikata. Nakon neuspješnih pregovora i nerazumijevanja zahtjeva sindikata o povećanju plaće i drugih materijalnih prava radnika Liburnije, Sindikat vozača i prometnih radnika je s drugim reprezentativnim sindikatom 17. ožujka 2025. uputio dopis gradonačelniku Branku Dukiću i predsjedniku Gradskog vijeća Marku Vuletiću kako bi ih upoznali s neprihvatljivo niskom ponudom direktora Liburnije kao jedne od strane u pregovorima.
Sastanak je održan 27. ožujka 2025. u prostorijama Gradskog vijeća uz nazočnost predsjednika Gradskog vijeća Marka Vuletića i članove vijeća Adela Frank, Enio Meštrović i Daniel Radeta, dok su ispred sindikata bili predsjednik Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske Anto Jelić, predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika Liburnija Marko Crnjak i član Drinko Rogić, te predsjednik sindikata Zajedno Krunoslav Kušec, Domagoj Kovač odvjetnik i Kristijan Vukić povjerenik sindikata Zajedno.
Predsjednik USVPRZZ Jelić i predsjednik SVPR Liburnija Cmjak su u svom izlaganju upoznali nazočne gradske vijećnike o problemima u Liburniji.
'Prije svega plaće radnika u Liburniji zaostaju za plaćama u drugim sličnim društvima (Promet - Split, GPP Osijek, ZET-Zagreb, Autotrolej Rijeka, JGP Šibenik i drugi) za više od 30 do 60 posto. Iz navedenoga Sindikat vozača i prometnih radnika neće ni po koju cijenu odustati od traženog iznosa od najmanje 1500,00 eura u neto iznosu za vozače i linearno povećanje za sve ostale radnike u Liburniji. Tražimo da se poštuje ZOR i da vozači, ali i drugi radnici ne smije imati vise od Zakonom dozvoljenih prekovremenih sati.
Kako su već neke linije date drugim prijevoznicima (Zračna luka, Gaženica i sl.) tražimo da prigradske linije ostanu u sastavu Liburnije, jer po nekim najavama bi se iste dale drugim prijevoznicima. Neprihvatljivo je da je Liburnija uplatila vise od 800 000,00 eura KK Zadar, a istovremeno nema za povećanje plaća radnicima Liburnije. Spremni smo se izboriti za svoja prava pa makar i štrajkom koji smo spremni organizirati' stoji u izlaganju predstavnika USVPRH i Predsjednika sindikata vozača i prometnih radnika Marka crnjaka. U raspravu su se uključili i predstavnici sindikata Zajedno.
'Potporu u ispunjenju zahtjeva u pregovorima su nam dali i nazočni gradski vijećnici s predsjednikom Vijeća. Napominjemo da je nerazumno i neprihvatljivo ne pojavljivanje gradonačelnika Dukića i direktora Erslana koji su u ulozi Poslodavca i vlasnika i jedini oni mogu riješiti i realizirati zahtjeve sindikata u pregovorima.
USVPRH i Sindikat vozača i prometnih radnika napominju da ovo nisu bili zahtjevi za pregovore (er ne mogu pregovarati gradski vijećnici) nego aktivnost sindikata u cilju upoznavanja gradonačelnika i gradskih vijećnika o ne prihvatljivoj ponudi i odnosu direktora Erslana (koji je poslodavac i jedino on može pregovarati) prema zahtjevima i aktivnostima koje misle poduzeti sindikati, a između ostaloga je postupak mirenja i u slučaju neuspješnog mirenja organizirali bi štrajk.
Napominjemo da Sindikat voza(a i prometnih radnika a vjerujemo i drugi sindikat neće odustati od svojih realno postavljenih zahtjeva ni po koju cijenu. Sindikat vozača i prometnih radnika je najveći sindikat u Liburniji i time imamo i najveću odgovornost prema radnicima Liburnije u ostvarenju naših zahtjeva', zaključili su.