Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
VLADA ODOBRILA: Brodotrogiru manja koncesija, a Česima više za marinu

VLADA ODOBRILA: Brodotrogiru manja koncesija, a Česima više za marinu

Širenje marine na prostoru škvera dio je plana restrukturiranja Danka Končara

Od velikih brodogradilišta koji su 2012. i 2013. privatizirani najčvršćim se na kraju pokazuje Brodotrogir, tvrtka u vlasništvu Danka Končara. U tom vremenu prošla je i predstečajni postupak, prodala je i svoju marinu, no očuvala gradnju i servis brodova. Trogirskom škveru, pak, država je tek jučer riješila i jednu od odluka koja je bila dio Plana restrukturiranja iz doba privatizacije – smanjila je površinu pomorskog dobra namijenjenog za brodogradnju i povećala površinu namijenjenu za luku nautičkog turizma, piše Poslovni dnevnik.

Dosadašnja površina pod koncesijom Brodotrogira, odnosno njegove tvrtke Brodotrogir Cruise koja obavlja brodograđevnu djelatnost, imala je 176 tisuća četvornih metara, a sada je smanjena za 34 tisuće te će se ubuduće poslovanje odvijati na ukupno 142 tisuće četvornih metara. Za marinu, koja posluje pod tvrtkom Servisni Centar Trogir, do sada je pod koncesijom bilo 54 tisuće četvornih metara, a odlukom Vlade ta će se površina povećati za 144 tisuće kvadrata, te će, dakle, po novome turistički dio biti veći od brodograđevne površine. Marina u Trogiru prostirat će se na 198,5 tisuće četvornih metara. Ipak, brodogradnja će se morati održati jer u odluku o promjeni površine pod koncesijom, Vlada je dodala i uvjet da se koncesiju gubi u slučaju da se odustane od brodograđevne djelatnosti, odnosno, prekine li se s gradnjom i servisiranjem brodova, oduzima se i koncesija za marinu.

Osim toga, koncesijska naknada za brodograđevnu djelatnost ostaje nepromijenjena, odnosno stalni dio je na razini 0,4 eura po četvornome metru, te jedan posto ostvarenoga godišnjeg prihoda za promjenjivi dio. Naknada za luku nautičkog turizma povećat će se s 0,09 na 2,18 eura za stalni dio, a promjenjivi dio naknade diže se s dva na pet posto prihoda. U oba slučaja stalni dio koncesijske naknade povećavat će se za 0,07 eura svakih pet godina.

'Pitanje oduzimanja koncesija u slučaju prekida brodograđevnih poslova nas ne zabrinjava, jer to je naš strateški cilj i mislim da smo svih ovih godina to i potvrdili', kaže glavni menadžerski operativac trogirskog škvera Mateo Tramontana.

Brodotrogir je uz velike repove iz predstečajne nagodbe uspio spasiti se prodajom marine češkom fondu EMMA Capital prije nekoliko godina te kemijskog tankera, tako da sada nema problema s pokrivanjem dospjelih obveza. Tramontana ističe i da je recept njihova preživljavanja bio u investicijama u imovinu koje je Brodotrogir u presudnom trenutku mogao prodati i time sam financirati svoj opstanak.

Prošle godine Brodotrogir Cruise, koji realizira brodograđevne poslove, ostvario je gotovo 22 milijuna eura ukupnih prihoda, što je 54-postotni rast u odnosu na 2023., a godina je zaključena s više od milijun dobiti nakon oporezivanja. Tramontana ističe kako trenutačno u škveru od značajnijih poslova imaju poslove gradnje jedne mega jahte od 128 metara duljine, aluminijski katamaran od 40 metara te tri broda specijalne namjene.

'Radimo i projekt kalupa katamarana od 70 stopa od plastike, čime uz čelik i aluminij ulazimo u novi segment, polimere, te time zaokružujemo cijelu paletu materijala', kaže Tramontana. Iako nerado govori o brojkama, iz financijskog izvješća iščitava se da je vrijednost ugovorenih gradnji na kraju prošle godine iznosila 72 milijuna eura, od čega se najveći dio, gotovo dvije trećine, odnosi na mega jahtu. U odnosu na godinu prije vrijednost ugovorenih poslova lani je gotovo udvostručena, piše Poslovni dnevnik.

'Brodotrogir je uvijek među velikim brodogradilištima bio mali i na repu događanja pa smo se morali više truditi i boriti. Tako smo i stekli žilavost koja nas još održava na životu, zaključuje Tramontana, izdvajajući i činjenicu da zaslugu za opstanak imaju i radnici. Iz izvješća za 2024. vidi se da njihov broj kontinuirano raste, kao i plaće (1442 eura neto), a još zanimljivije je i da su čvrsto vezani uz škver. Od 188 zaposlenika, naime, samo ih je 15 imalo manje od 15 godina staža u Brodotrogiru.

Vaša reakcija na temu