U utorak će se u Lučkoj upravi Split potpisat će se dva važna ugorova s izvođačima radova te za nadzor radova.
Riječ je o projektima rekonstrukcije i dogradnje gata sv. Petra u splitskoj gradskoj luci te o izgradnji pomorsko-putničkog terminala Resnik – Divulje u lučkom području kaštelanskog bazena – bazen D – Resnik.
Projektom je predviđeno proširenje Gata Sv. Petra sa sjeverne strane te produljenje za 53 metra. Ukupno je predviđeno povećanje operativne površine za 5350 metara četvornih, te povećanje broja ro-ro rampi za trajekte na Gatu sv. Petra s tri na pet, što će doprinijeti poboljšanju protočnosti putnika i vozila.
To će biti dva veza u dužini od 100 metara, i po jedan vez u dužini od 108 metara, 147 metara i 188 metara) s pet rampi ( jedna u širini od 30 metara i četiri rampe u širini od 20 metara). Predmetna obalna konstrukcija proširenja gata je projektirana kao sustav armiranobetonskih ploča oslonjenih na sustav armiranobetonskih okvira na razmaku oko deset metara. Širina proširenja gata je promjenljive veličine i kreće se do 45 metara. Na dijelu produženja gata, da bi se smanjila visina vala u luci potrebno je u podmorskom dijelu između stupova izraditi armiranobetonski element s pregradom.
Na elementima obalne konstrukcije je predviđen prostor za prolaz instalacija vode i struje. Rub obalne konstrukcije će se izvesti ugradnjom kamenih poklopnica i kamenih obložnica. Na vrhu gata je predviđeno lučko svjetlo koje će se premjestiti sa sadašnjeg položaja na gatu. Na sjevernoj i južnoj strani postojećeg obalnog zida gata Sv. Petra se planira sanacija obalnog zida s novom armiranobetonskom plombom od vrha do dna zida i zaštitnim kamenometom i blokom čuvarom na južnoj strani.
Bit će postavljeni modularni objekti sanitarnog čvora, biljetarnice, garderobe i ugostiteljskog objekta – šanka i izvedbu pokretne tende, s pratećim instalacijama i opremom. Parter i okolni prostor popločavaju se, ozelenjavaju i opremaju prema rješenjima okolnih površina na gatu.
Izvest će se nova vodovodna mreža s novim položajem trase i novim mjestom priključnog mjernog okna. Za potrebu funkcioniranja luke izvesti će se nova vodovodna mreže za opskrbu vodom montažnih objekata na gatu te za vrtne hidrante za potrebe održavanja zelenog pojasa.
Planira se izgraditi transformatorska stanica koja je će biti u vlasništvu investitora, čija je namjena opskrba električnom energijom svih budućih potrošača na predmetnom zahvatu. Projektom je obuhvaćana je vanjska rasvjeta gata. Vrijednost projekta je 14 milijuna eura i financirat će se iz EU fondova.
Kaštelanski bazen D – Resnik se sastoji od kopnenog i morskog dijela. Kopneni dio obuhvaća pristupni plato i prometnicu na cijelom lukobranskom dijelu do operativne obale te dio lukobrana sa završnim slojem zaštitnog kamenometa u produžetku operativne obale. Sadašnje stanje obalne konstrukcije sastoji se od operativne obale duljine oko 40 metara na unutrašnjoj strani lukobranskog objekta koji je ukupne duljine oko 250 metara te štiti akvatorij s privezom od valova iz smjera generiranja vala od bure i juga koji su najveće učestalosti na području zahvata.
Prema projektu izvršit će se zahvati koji uključuju realizaciju nezaštićenog gata s vanjske strane nasutog lukobrana sa lučkim iskopom u do dubine -5,30 metara, i produljenje već postojećeg obalnog zida s unutarnje strane lukobrana. Izgradnjom novog gata dobit će se sezonsko pristanište za ukupno dva plovila za brzobrodske linije duljine do 40 metara (katamarani). Tlocrtna duljina gata iznosi ukupno 53 metra, te širina iznosi šest metara. Tijelo gata se generalno formira od utvrdica i 'mostića' tj. a.b. montažnih nosača (monolitiziranih sa a.b. pločom). Na korijenu gata sa obe strane dodatno će se postaviti podmorski i nadmorski zid (širine 1,50 metara) u svrhu proširenja gata da bi se omogućila pozicija okretišta za vatrogasna vozila.
Predmet zahvata uključuje uz realizaciju gata s vanjske strane nasutog lukobrana (okomito na postojeću obalu kao ljetni vez). Ukupna duljina zahvata na kojoj se izvodi produbljenje morskog dna za potrebe manevarskog prostora plovila na vanjskom vezu je oko 170 m (mjereno okomito od obale).
Prema projektu, postojeći obalni zid produljit će se za 52,27 metara te će zadržati širinu postojeće obale od devet metara. Izgradnjom obalnog zida dobit će se privez za jedan brod duljine do 40 metara.