Nezavisni hrvatski sindikati objavili su koliko ove godine košta blagdanska potrošačka košarica. Tradicionalna blagdanska potrošačka košarica za 2025. godinu iznosit će, kazali su danas iz NHS-a, 626,74 eura (prošle godine 540,58 eura).
Srednja košarica ove godine iznosit će 253,03 eura (prošle godine 218,28 eura). Srednja košarica može biti još i skromnija, odricanjem od još nekih blagdanskih sadržaja stola, pa ju je, u vrlo skromnom obliku, moguće spustiti i na 140,53 eura (prošle godine 121,93 eura).
'Nažalost, neka tradicionalna jela, kao što je primjerice bakalar za Badnjak i purica, odojak, janjetina za Božić i/ili Novu Godinu, iziskuju povećane troškove zbog visokih cijena i većina hrvatskih građana ne može si ih priuštiti. Stoga je blagdanska košarica podijeljena na tri kategorije, onu obilniju i u skladu s tradicijom, onu nešto skromniju, u kojoj su sadržane zamjenske tj. jeftinije namirnice, koje barem djelomice mogu istovremeno zadovoljiti i tradiciju i prehrambene potrebe za promatrane blagdanske dane i onu najjeftiniju.
Pokazalo se kako veliki broj građana zamijeni skupi bakalar, zubatac ili škarpinu s oslićem ili nekom drugom još jeftinijom ribom – srdelama, šarunom ili manjim trljama. U nekim će krajevima, ako je riječ o prženoj slatkovodnoj ribi ili o 'fišu', one skuplje ribe, štuku i soma, zamijeniti šaran, babuška i više ribljih glava uz pokoju sitnu ribicu, a puricu će zamijeniti jeftinija perad - pile, kokoš ili neko drugo jeftinije meso', poručuju Nezavisni hrvatski sindikati.
Tome treba pridodati i trošak božićnog drvca, za neke prirodnog ili umjetnog (za sve koji nemaju spremljeno umjetno od ranijih godina) ili čak samo grane koju ponekad mogu dobiti, ali je nekad potrebno platiti i po nekoliko eura.
U usporedbi s prethodnom godinom, primjetan je porast cijene tradicionalne blagdanske košarice od 15,93 %. Srednja košarica bilježi rast od 15,92 %, dok skromna košarica, pri čemu su pažljivo uzete u obzir akcijske i zaključane cijene, također pokazuje rast od 15,26 % u odnosu na prethodnu godinu.
'S obzirom na stalni rast cijena, posebice kod prehrambenih proizvoda, nadolazeći blagdani predstavljaju dodatni pritisak na kućne proračune građana. Naime, sve manji broj građana može si priuštiti tradicionalne blagdanske obroke uslijed navedenih ekonomskih pritisaka', zaključuju Nezavisni hrvatski sindikati.