Danas smo svi primorani koristiti financijske, medijske i digitalne alate. Kao što smo kao djeca učili pisati i čitati, tako smo se morali opismeniti u ovim novim vještinama. Znamo li ih zaista upotrebljavati na odgovarajući način? Jesmo li financijski pismeni? Medijski? A digitalno?
Na radionicama FINEDU4U osnovnoškolci i srednjoškolci imaju priliku naučiti s razumijevanjem ono što od malih nogu koriste te ovladati vještinama koje se same po sebi u današnje vrijeme podrazumijevaju. Cilj samog projekta je jačanje kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika i podizanja razine financijske, medijske i digitalne pismenosti kod učenika.
Projekt FINEDU4U je prijavljen u sklopu natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2021./2022., a kojeg je raspisalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Nositelj projekta je Udruga Franak, a partneri su: Osnovna škola kneza Trpimira iz Kaštel Gomilice, Privatna srednja škola Wallner i Filozofski fakultet u Splitu. Projekt uključuje oko 350 učenika osnovnoškolskog uzrasta i srednjoškolskog uzrasta, 11 studentica i 24 nastavnika i stručnih suradnika.
A što se zapravo uči?
Od najranije dobi djeca koriste novac, a pritom se rijetko pitaju odakle taj novac. Studentice i nastavnice na zabavan i interaktivan način uče djecu što su potrebe i želje, štednja, odgovorna potrošnja, valutni i kamatni rizik, fiksna i promjenjiva kamatna stopa.
- Svi učenici će jednog dana postati potrošači koji će morati donositi vlastite financijske odluke. Usvojenim znanjem i vještinama iz financijske pismenosti će izbjeći financijske rizike i samim tim financijsku nestabilnost. Loše financijske odluke uzrokuju i učestale svađe u obitelji, a mogu utjecati na zdravlje i život pojedinca. Upravo ovaj projekt ima za cilj podići razinu financijske pismenosti u lokalnoj, ali i u široj sredini - naveli si iz udruge.
Zašto nam je važna medijska pismenost?
Vjerojatno se teško možemo prisjetiti dana kojeg smo proveli, a da u potpunosti nismo bili izloženi bilo kojoj vrsti medija. Sve su nam informacije brze i lako dostupne, a naše osobne informacije su lako dostupne drugima. Neke od informacija kojima smo izloženi su štetne za naše mentalno zdravlje, dok su neke jednostavno netočne i drže nas dezinformiranima. Kroz projekt se djecu uvodi u svijet interneta, uči ih se kako sagledati taj svijet i kako se taj svijet odražava na njih. Poseban se naglasak stavlja na promatranje sadržaja, na prednosti, nedostatke i mogućnosti koje taj sadržaj pruža. Cilj je da učenici postanu svjesni toga kako na siguran način iskoristiti sve njegove blagodati i izbjeći opasnosti.
- Možemo reći da smo sretni što živimo u vremenu kada nam je sve dostupno u samo nekoliko koraka ili tek jedan klik. Više nego ikada prije možemo napredovati u znanju, kreativnosti i komunikaciji. Isto tako važno je znati kako taj moćan alat može nanijeti i dalekosežne štetne posljedice. Stoga je od iznimne važnosti prepoznati opasnosti i znati ih izbjeći, te naučiti kako upravljati različitim alatima, novcem i sadržajima na internetu - dodali su nositelji projekta.
Projektne aktivnosti uključuju edukativne radionice za nastavnike, studentice i učenike te je za tu potrebu izrađen digitalni priručnik, a dodatni detalji mogu se pronaći na mrežnoj stranici projekta.