Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay Prevare taksista ne staju: Dobili smo službenu potvrdu, ministarstvo sprema ograničavanje cijena

Prevare taksista ne staju: Dobili smo službenu potvrdu, ministarstvo sprema ograničavanje cijena

Radna skupina izrađuje prijedlog zakona, inspektori ‘pojačali kontrole na terenu’, a u splitskoj Trajektnoj luci i dalje isti varaju ljude

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture oglasilo se nakon više slučajeva prijevare i neugodnih iskustava s taksistima u Splitu koji su naplaćivali previsoke cijene usluge, a pritom nisu izdavali račune. Jedan od vozača iz trajektne luke, o kojem smo već pisali, u samo nekoliko dana razmaka zatečen je u dva prekršaja.

Policija je izvijestila da je prvi put zaustavljen 19. rujna, kada je turistu obećao prijevoz do splitske lokacije za 20 do 25 eura. Međutim, po dolasku na odredište tražio je 184 eura uz obećanje da će izdati račun. Račun nikada nije uručen, pa je protiv njega podnesena kaznena prijava splitskom Općinskom državnom odvjetništvu. Nekoliko dana kasnije, 24. rujna, isti je vozač zatečen kako upravlja vozilom bez vozačke dozvole.

U proteklih mjesec dana Ministarstvu smo dva puta poslali ista pitanja – što planiraju poduzeti kako bi sanirali nered koji posljednjih godina prevladava taksi tržištem. 

Potvrdili su nam da su pokrenute izmjene i dopune Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, kojima će se, među ostalim, stvoriti okvir za sprječavanje nerealno visokih cijena i bolju zaštitu korisnika, a istodobno osigurati da autotaksi prijevoz ostane održiva djelatnost.

'Ograničenje cijena svakako će biti jedna od tema u procesu izrade zakona, no model će biti pažljivo izbalansiran i usklađen kroz širok dijalog sa strukom, industrijom i korisnicima. U tom smislu u tijeku je osnivanje radne skupine koja će raditi na prijedlogu rješenja', odgovorili su iz Ministarstva. Dodali su i da su paralelno pojačali inspekcijski nadzor.

'Od početka ove godine provedeno je više od 1200 nadzora, što je iznad plana, a samo na području Splitsko-dalmatinske županije obavljeno ih je 235. Kod 145 prijevoznika utvrđene su nepravilnosti. U slučajevima potvrđenih prekršaja pokrenuti su odgovarajući postupci i izrečene kazne. Nadzori se redovito provode na području cijele RH’, naveli su.

Podsjećaju i da su već uvedene određene mjere, poput obveze isticanja cijena na vozilu te kartice autotaksi vozača s QR kodom, kojom se potvrđuje ispunjava li vozač sve propisane uvjete. Karticu je moguće preuzeti od lipnja ove godine, a najkasnije do lipnja 2026. svi će vozači morati posjedovati tu ispravu jer bez nje neće moći obavljati djelatnost.

Međutim, zaposlenici u splitskoj trajektnoj luci tvrde da nadzori na terenu nisu učinkoviti, jer isti pojedinci cijelu sezonu na istom mjestu krše pravila, varaju korisnike i naplaćuju nerazumno visoke cijene. Dodaju kako recidivisti često mijenjaju vozila, tvrtke i agregatore, čime iskorištavaju očite rupe u zakonu. Iz neslužbenih izvora saznajemo da je jedan od njih pojedinac s početka našeg članka koji je u rujnu čak dva puta uhvaćen u prekršaju. 

Sukladno važećim propisima, cjenik autotaksi prijevoza samostalno određuje prijevoznik. U njemu mora biti navedena najmanja cijena po prijeđenom kilometru, a ako se usluga pruža putem taksimetra, uređaj mora biti uključen tijekom cijele vožnje. Cjenik također mora biti jasno istaknut na vidljivom mjestu u vozilu. Ipak, strani turisti u dobroj vjeri rijetko provjeravaju cijene prije ulaska u vozilo, a čak i kada vozača više puta pitaju koliki će iznos naplatiti, ni tada nemaju jamstvo da će izbjeći prijevaru.

Vaša reakcija na temu