Foto: Unsplash Od 1. siječnja 2021. niže trošarine na nove aute, moguće pojeftinjenje

Od 1. siječnja 2021. niže trošarine na nove aute, moguće pojeftinjenje

Još se ne zna koliko bi cijene mogle biti niže

Nacrt novog načina obračuna posebnog poreza na motorna vozila, odnosno trošarina, koji bi se trebao primjenjivati od 1. siječnja ministar financija Zdravko Marić pokazao je predstavnicima automobilske industrije i Hrvatske gospodarske komore. Sastanak je održan iza zatvorenih vrata, no Večernji list neslužbeno doznaje da novi nacrt predviđa dvosmjeran izračun trošarina. 

U jednom bi smjeru on bio jednak dosadašnjem načinu obračuna te bi se računao po jednakim tablicama, a po njemu bi se ubuduće oporezivala samo rabljena vozila. Točnije, ona za koja proizvođač nije izdao deklaraciju o emisijama ugljikova dioksida po novom, WLTP protokolu, već su za automobil poznati samo podaci po starom, NEDC načinu mjerenja. Promjenama trošarinskog sustava cilj je spriječiti poskupljenje novih automobila 1. siječnja 2021., ali i smanjiti unos rabljenih automobila u Hrvatsku, s obzirom na to da je od njih manji priljev novca u državnu blagajnu te da ne pomažu pomlađivanju hrvatskog voznog parka. 

U Hrvatskoj je trenutačan omjer godišnje novoregistriranih rabljenih i novih automobila 62:38, u korist rabljenih, unesenih iz bogatijih europskih država koje ih se rješavaju kako bi popravili krvnu sliku vlastitog voznog parka. Omjer 50:50 bio bi podnošljiv, a okretanje omjera na 70:30 u korist novih bilo bi poželjno. Novi izračun emisija CO2 Novi automobili, čije se emisije CO2 moraju mjeriti i deklarirati po novom i strožem WLTP protokolu – pa su zato i oko 30 posto veće od onih izmjerenih po NEDC protokolu – sada će dobiti nove tablice za izračun trošarina, koje bi mogle rezultirati nižom cijenom novih automobila, no upitno je kolika će ta korekcija cijena u konačnici biti jer država si ne može priuštiti da na godišnjoj razini dobije manje novca od prodaje novih automobila. 

Trgovci nam pak kažu da si ni oni ne mogu priuštiti manje marže od dosadašnjih jer već sada jedva posluju. Promjenu obračuna trošarina za nova vozila autoindustrija već neko vrijeme traži, jer bi u suprotnom 1. siječnja – kad se u Europi mora početi primjenjivati WLTP u punom obujmu – došlo do osjetnog rasta cijena automobila u onim zemljama u kojima je izračun državnih davanja povezan s emisijom CO2. Poput Hrvatske. Govorilo se da će promjene ići prema tome da konačne cijene automobila ostanu nepromijenjene, bez obzira na 30% veće deklarirane vrijednosti CO2 koje su temelj izračuna trošarina. 

No, kako se doznaje, ovaj su put kreatori tog dijela poreznog sustava bili blagonakloni prema novim automobilima, koji su dosad bili porezno preopterećeni, znatno više od prosjeka EU. Konkretno, za neke bi automobile trošarina mogla biti i 45 posto niža. Hoće li i prodajne cijene zaista biti niže, za koju kategoriju vozila i u kojem postotku, tek ćemo vidjeti, ali izmjena trošarinskih tablica otvara mogućnost pojeftinjenju. 

– Ako snize trošarine, past će cijena, ali ne bi to trebalo biti veliko, bar ne u gradskoj klasi. Ne mogu auti puno pojeftiniti, možda 500-1000 kn. Primjerice, trošarina koja je prema dosadašnjem izračunu 3000 kuna, bez mijenjanja načina obračuna od 1. siječnja bila bi 10.000 kn, a po izmijenjenom obračunu mogla bi biti 3500 kuna – rekao nam je jedan od rijetkih sugovornika iz autoindustrije. Naime, za trgovce autima ovo je osjetljiva tema, pogotovo jer još nemaju izračune. 

– Kako je prijedlog još uvijek samo prijedlog, ne možemo komentirati detalje izmjena jer su izračuni u tijeku. Nadamo se da ćemo u skorijem roku imati detaljnije informacije – navode i iz Udruženja trgovine motornim vozilima HGK.

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(82246, "");
Pregledaj komentare