Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Obrtnici raspravljali o izazovima turističke sezone

Obrtnici raspravljali o izazovima turističke sezone

Fiskalizacija i zapošljavanje u fokusu

U prostorijama Obrtničke komore Splitsko-dalmatinske županije održana je panel rasprava između ugostitelja i turističkih djelatnika s jedne te predstavnika nadležnih institucija s druge strane. Susret je iniciran uoči sezone s ciljem pripreme za poslovanje u skladu s važećim zakonima i regulativama.

Panel raspravu otvorio je predsjednik županijske komore Hrvoje Biošić, istaknuvši važnost suradnje između obrtnika i inspekcijskih službi. Moderatorska uloga pripala je Anti Matiću, predsjedniku Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika, koji je naglasio kako su edukacija i dijalog ključni za uspješno poslovanje ugostitelja, posebno u svjetlu strožih inspekcijskih nadzora koji ih očekuju.

Među glavnim temama rasprave bile su fiskalizacija, izdavanje računa, inspekcijski nadzori te zapošljavanje stranaca. Predstavnici nadležnih institucija dali su svoje viđenje aktualne situacije te odgovorili na ključna pitanja ugostitelja. O nadzorima i fiskalizaciji govorio je Ante Kević, voditelj službe za nadzor Porezne ispostave Split, dok su ispred Carinske ispostave Split sudjelovali Zorana Deljanin Matenda i Mislav Vuko. O izazovima vezanim uz tržište rada i zapošljavanje izlaganje je održala Jelena Gogić, predstojnica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

Predstavnici institucija upozorili su da će ovog ljeta nadzori biti intenzivni i sveobuhvatni, s naglaskom na pravilno evidentiranje prometa i uredno vođenje dokumentacije. Porezna i Carinska uprava provodit će redovite kontrole fiskalizacije i izdavanja računa, dok će se zapošljavanje sezonskih radnika i angažiranje stranaca provjeravati kroz detaljnije inspekcijske postupke. Ugostiteljima je savjetovano da prije otvaranja lokala provjere svu papirologiju, kako bi izbjegli kazne i neugodne situacije tijekom kontrole.

Sudionici su kroz otvorenu raspravu postavljali brojna pitanja vezana uz razlike između obrtnika u sustavu PDV-a i paušalista, pojednostavljenje administrativnih procedura te izazove pri zapošljavanju radnika iz inozemstva. Predstavnici institucija odgovarali su na konkretne slučajeve iz prakse te pokušali pronaći optimalna rješenja za probleme koji najčešće muče poduzetnike.

Zaključak sastanka bio je da inspekcijske službe nisu neprijatelji ugostitelja, već partneri u osiguravanju zakonitog poslovanja. Dobra informiranost i pravovremena priprema mogu smanjiti broj kazni i olakšati poslovanje, a ovakvi sastanci ključni su za bolje razumijevanje regulativa i zahtjeva koje država postavlja pred poduzetnike.

Vaša reakcija na temu