Talijanski ugostitelji gube 30-ak milijuna eura godišnje na gostima koji se ne pojave na rezervirani ručak ili večeru, uljuđeni Skandinavci se žale da gube 120 do 300 eura po svakom gostu, a i u regiji je nepristojnost gostiju uzela maha pa dnevno propadne čak 20 % rezervacija.
Ugostiteljskim rječnikom kazano: od 10 rezerviranih stolova za ručak ili večeru, dva stola su ostala prazna, što znači da se minimalno 4 osobe nisu pojavile niti nazvale restoran i oslobodile svoje stolove za druge goste koji su odbijeni jer je 'sve rezervirano'.
Ni u Hrvatskoj nije ništa bolje - ne pomažu pametni telefoni, chat aplikacije i društvene mreže, 'no show' uzima maha, pogotovo s porastom broja turista koji 'za svaki slučaj' rezerviraju više restorana.
Nikome nije u interesu naplaćivati 'no show', ali ugostitelji se jednostavno moraju zaštiti od neodgovornih gostiju.
Book me a table. kao odgovor za neodgovorne goste
Korčulanin sa splitskom adresom Bojan Islamović se prošlo ljeto naslušao problema ugostitelja, sugerirao im neke od svjetskih platformi za rezervaciju stolova, a kako su im one bile prekompleksne i neisplative, preko zime je s ekipom iz Net Media razvio aplikaciju Book me a table.
'Htjeli smo napraviti najjednostavniju aplikaciju za rezervaciju stolova na tržištu koja ima opciju naplate 'no show' - sama konfiguracija restorana traje doslovno nekoliko minuta, a vlasnik ne treba nikakvo informatičko znanje da bi upravljao svojim rezervacijama. Zapne li bilo što, ugostitelj uvijek ima lokalnog čovjeka za pomoći, što nije slučaj s velikim platformama', objašnjava Bojan Islamović, konzultant za digitalizaciju poslovanja, s iskustvom od 20 i više godina u IT sektoru.
Aplikacija Book me a table. ostavlja vlasniku restorana vrijeme da se bavi 'svojim poslom' - radi nabavu, slaže menije, trenira osoblje i sređuje papirologiju. Za to vrijeme restoran se 24/7 puni sa samo par klikova. Jedna, ali bitna obveza manje.
'Radi ko mliko materino'
Da sve nije samo priča, potvrđuju korčulanski restorani, koji su prvi spojili restorane na aplikaciju. U tijeku je i spajanje splitskih restorana koji se ozbiljno pripremaju za sezonu za koju se već sada najavljuje 'bit će tu svega'.
Ante Bojić iz Konobe Adio Mare na Korčuli je prvi spojio i ocijenio aplikaciju:
'Korištenje bookmeatable aplikacije pomoglo nam je da svoje upravljanje rezervacijama bolje organiziramo i da se zaštitimo od prekasnog otkazivanja istih. Osim našeg zadovoljstva, imamo i feedback gostiju koji su rekli da je ista vrlo jednostavna za korištenje', a Jakša Marelić Maha iz Konobe Maha poetski dopunjuje: 'Pregledno, jednostavno, pristupačno. Radi k'o mliko materino!'
Ne traže svi restorani avansnu naplatu 'no show' - nekim ugostiteljima je najbitnije da smanje broj telefonskih poziva i imaju pregledno složene rezervacije. Sve opcije je moguće namjestiti kako odgovaraju restoranu.
Radna vremena po sezonama
- Posebno smo ponosni na kalendar - kroz jednostavno sučelje ostavili smo prostor za složene konfiguracije. Najbolje je to objasniti kroz primjere: radna vremena se slažu po sezonama i sekcijama pa možete reći zimi ne radi terasa, ljeti samo za večeru…Ili, u udarnom terminu večere možete staviti samo dva tzv. sittinga, u 19:00 sati i u 21:00 sat, dok ostatak dana gosti mogu rezervirati svako pola sata. Tu je i opcija da osiguranje naplate 'no show' želite samo u udarnim ljetnim mjesecima, sve kako posao traži - navodi glavne značajke aplikacije Islamović.
Dodaje kako je 'svaki restoran specifičan, a mi zajedno s njima smišljamo kako idealno posložiti pozadinsku konfiguraciju da bi gost mogao jednostavno rezervirati, a vlasnik maksimalno iskoristiti svoje kapacitete.'
Tu su i druge opcije aplikacije pa tako vlasnici restorana mogu unaprijed saznati imaju li gosti kakve alergije, trebaju li sjedalicu za bebu, žele li sjediti na terasi ili unutra, mogu čak ostaviti par stolova za walk in goste, zaustaviti booking u svakom trenutku...
Sve ove opcije su važne i gostima koji više ne moraju čekati da se restoran otvori kako bi dobili potvrdu rezervacije ili, još gore, čekati u redovima, tijekom ljeta, da se oslobodi stol u restoranu.
Još lakše i do recenzija na društvenim mrežama
I još nešto važno za vlasnike i njihove goste - nakon slaganja osnovne konfiguracije restorana i radnih vremena, što traje par minuta, kreira se jedinstveni javni link za goste. Taj link se samo postavi na vlastitu web stranicu, pošalje porukom ili kopira na platformama i društvenim mrežama: Trip Advisor, Google Business, Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn…
Ono što je svakako najbolja opcija - svaki ugostitelj može mjesec dana BESPLATNO testirati aplikaciju i vidjeti odgovora li mu i isplati li mu se. I nema ugovorne obveze.
Za to je potrebno samo kliknuti na Postani korisnik i prijaviti restoran u aplikaciju Book me a table.
Ili samo zatražiti konzultacije na info@bookmeatable.com ili preko WhatsAppa 098 3827633.