Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay NEPOŠTENE POSLOVNE PRAKSE Državni inspektorat otkriva na koje sve načine trgovci varaju kupce

NEPOŠTENE POSLOVNE PRAKSE Državni inspektorat otkriva na koje sve načine trgovci varaju kupce

Obavili su 163 nadzora i otkrili 46 prekrašaja

Tržišna inspekcija Državnog inspektorata je od 9. prosinca do 31. prosinca 2024. godine obavljala ciljane inspekcijske nadzore poslovne prakse trgovaca prilikom provođenja posebnih oblika prodaje robe i uvjeta prodaje kao i oglašavanja radi utvrđivanja ima li u istima elemenata nepoštene poslovne prakse s naglaskom na trgovce koji obavljaju djelatnost trgovine prehrambenim proizvodima.

Obavila ukupno 163 inspekcijska nadzora u kojima je utvrđeno 46 povreda odredbi Zakona o zaštiti potrošača.

'Od ukupno utvrđenih povreda u 26 slučajeva je utvrđena nepoštena poslovna praksa trgovaca (primjerice nepoštena poslovna praksa se odnosila na zavaravanje potrošača u pogledu cijena proizvoda ili načina na koji je cijena proizvoda izračunata, odnosno trgovac kao sniženu cijenu iskazuje cijenu koja je veća od referentne cijene, isto tako prilikom oglašavanju isticanje netočnih informacija vezano uz referentnu cijenu, a u 4 slučaja je utvrđeno kršenje Odluke o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda u trgovini na malo, Vlade Republike Hrvatske)', poručuju iz Državnog inspektorata.

Nadalje, u 18 slučajeva utvrđenih povreda sukladno ovlasti iz Zakona o zaštiti potrošača, primijenjeno je načelo oportuniteta i to za utvrđene prekršaje koji su otklonjeni tijekom nadzora te za koje trgovac nije u povratu počinio prekršaj, primjerice primjena oportuniteta se odnosila na neisticanje maloprodajne cijene, neisticanje obavijesti o načinu podnošenja pisanog prigovora, neisticanje uvjeta prodaje.

'Predviđena kazna za utvrđene nepravilnosti propisana je člankom 149. stavkom 1. stavkom 2. i 3. istog članka Zakona o zaštiti potrošača koji propisuje novčanu kaznu u iznosu od 1.327,23 eura do 26.544,56 eura za trgovca - pravnu osobu, te od 1.327,23 eura do 1.990,84 eura za odgovornu osobu u pravnoj osobi te od 663,61 eura do 1.990,84 eura za fizičku osobu - obrtnika te ako se u postupku inspekcijskog nadzora utvrdi da trgovac obavlja nepoštenu, zavaravajuću poslovnu praksu, trgovcu se zabranjuje nepoštena poslovna praksa', ističu iz Državnog inspektorata.

Vaša reakcija na temu