Jakov Prkić, kandidat za dogradonačelnika iz stranke Direkt, objavio je status u kojem je iznio svoje mišljenje zbog čega je javni prijevoz u Splitu loš. Naveo je da iako Promet ima relativno nove autobuse i novi sustav naplate vožnji, nema ono što bi prijevoz autobusom učinilo poželjnim i učinkovitim.
'Broj polazaka i linije kojima se autobusi kreću gotovo su jednaki kao i prije 30 godina, iako su se navike Splićana bitno promijenile. I dalje se broj polazaka reducira nakon završetka školske godine, a u tom periodu je grad pun turista. Broj polazaka prema plažama tijekom ljeta nije ni blizu onakav kakav bi trebao biti, pa umjesto više autobusa imamo ogromnu gužvu taksija i osobnih automobila prema npr. Marjanu', piše Prkić.
Napominje i kako postoji velika mogućnost da ne dođete na željenu lokaciju ako niste prije odlaska na autobusno stajalište provjerili ima li izmjena u voznom redu.
'Kako je moguće da je prošle godine gotovo 10 mjeseci nekoliko novih autobusa čekalo na skladištu dobavljača u Dugopolju da se ugrade uređaji za naplatu vožnje jer ih firma koja je dobila posao ticketinga nije mogla nabaviti? Iako ta ista firma dobro naplaćuje usluge održavanja svaki mjesec. Već godinama se nitko ozbiljno ne bavi JGP-om u Splitu. Banalan primjer je pokazna karta za djecu koja se bave sportom. Njihov pokaz je duplo jeftiniji od učeničkog, a ako se dijete bavi glazbom, uči strani jezik, ide na balet ili robotiku ne može do jeftinije karte već je to diskriminatornom odlukom rezervirano samo za učenike sportaše. Sramota, koja traje godinama', naglašava Prkić.
Smatra kako nam za početak treba veći broj polazaka i linije koje odgovaraju potrebama naših sugrađana.
'Cijena vožnje autobusom mora biti povoljnija i isplativija od sjedanja u automobil što danas nije slučaj. Za primjer uzmimo trošak vožnje autobusom od Mertojaka do centra i natrag. Za dvije osobe je 4 eura ako kartu kupite na kartomatu ili preko aplikacije. Karta kupljena u autobusu je, ovisno o dobu godine, dvostruko ili trostruko skuplja. Trošak goriva za automobil i sat parkinga će biti oko 3 eura. Dok je tako teško ćemo imati veći broj putnika u autobusima', ističe te dodaje kako nam treba i besplatan javni prijevoz za sve učenike, studente, umirovljenike i osobe sa svim vrstama invaliditeta.
'Povoljna godišnja pokazna karta za sve ostale korisnike usluge koja bi tjedno koštala kao jedan gazirani sok u kafiću, zatim veći broj kartomata (npr. jedan u zračnoj luci)... Dok nam izmjene voznog reda diktiraju i najavljuju podobni kotarski čelnici nema nam sreće. Dok se oni koji nas pozivaju da se vozimo autobusima, voze u službenim automobilima Grada nema nam pomoći. Ne znam razlike između Ikarusa IK 160 i IK 160 B, i ne moram je znati jer nisam stručnjak. Problem je što razlike ne zna ni sadašnji direktor Prometa, a ni većina njegovih prethodnika', zaključuje Prkić.