Jedan nam je Splićanin (podaci poznati redakciji) izrazio negodovanje predloženim rješenjem najavljene nove garaže na Sućidru. Svoju je kritiku kao i protuprijedlog iznio Gradskom kotaru Sućidaru i Dalmatinskom portalu. Predstavljamo ga u serijalu članaka 'Ideja za Split' koji donosimo u okviru projekta 'Naš grad 2024.'
'Ovih je dana u medijima izašlo da će se graditi nova garaža na Sućidru. Koliko vidim, to je na Vrhu Sućidra, ali se u medijima rijetko precizira lokacija. Predloženo rješenje ne daje sliku kako će kotar konačno izgledati.
Nisam zadovoljan predloženim rješenjem. Parkirališnog prostora zadnjih godina nedostaje, ali ima drugačijih rješenja bez grdosija', istaknuo je.
Iznio je potom svoju ideju. Naznačio je pritom kako je znatno jeftinija.
'Može se napraviti niži objekt (prizemlje koje se plaća i besplatno na 1. katu). Dodatni parkirališni prostor može se stvoriti i dopuštenim parkiranjem na cesti u Vukovarskoj i Velebitskoj u desnoj prometnoj traci tijekom noći i jutra kad je promet ondje iznimno rijedak, odnosno od 22 sata do 7. Tako je, primjerice, funkcioniralo kad se gradilo garažu u Krležinoj, promet na Velebitskoj uopće nije patio, nije bilo zastoja. Tako se pruža i prigoda zarade od naplate kazna onih koji tu ostave vozilo parkirano nakon dopuštenih sati. Ovako po noći prazna cesta ne zarađuje ništa. Dobilo bi se odmah stotinjak parkirališnih mjesta.
Evo gdje još potrošiti novac. Dugački zid uz Vukovarsku, na kojem su predivni murali na temu Domovinskog rata, trebalo bi pregledati i po potrebi sanirati zbog stabilnosti. Ne želi nitko novi scenarij pada zidića na Mertojaku. Pogledajte kod više stubišta, vidi se kako se zidić odvojio', naveo je.
Pojasnio je potom razloge iz kojih je protiv predloženog rješenja.
'Zašto nisu pitali stanare kotara šta misle o predloženom rješenju? Nije bilo nikakve javne obavijesti na oglasnim pločama u portunima stanarima zgrada. Nitko ih nije pitao za njihovo mišljenje o takvom rješenju. Nije bilo nikakve javne rasprave, nikakva izravna susreta sa stanarima kotara. Najavili ste skoro pokretanje natječaja, a nemate pristanak stanara!
Prikazani 3D model ne daje pravu sliku kako će izgledati prostor nakon izgradnje. Izgleda kao da je velika širina okolo, kao da je sve polje okolo, a ne zatvoreni prostor između zgrada. Ne kazuje kako će zagraditi širinu i kvalitetu pogleda stanarima nižih katova u Vukovarskoj i Krležinoj. Ne kazuje kako će izgubiti osunčanost stanovi na nižim katovima. Cijelo vrijeme u sjeni, što bi moglo stvoriti problem veće vlage. Ondje je jedna od rijetkih širih prirodnih zelenih površina u gradu. Gradnjom one grdosije uništavate je.
Djeci nije problem pristup do škole. Ne smije im biti problem prepješačiti onoliku udaljenost (zar na Smrdečcu imaju eskalator od škole do križanja s Visokom?), a još manje popeti se stubištem. U RH su djeca s najviše pretilosti u Europi, ne treba im dodatno odmagati. Do vrtića postoje pješačke staze i pristup automobilom. Uz to, nije 1965. pa da je mnoštvo djece. Problem pristupa ambulanti i ljekarni za pješake možete riješiti lokalnim dizalom, a ne zahvatom koji će zagušiti Vrh Sućidra.
Znate li da je predloženi prostor močvarni teren? Ondje je bila velika bara te voda i dalje izbija. Danas to nije problem, jednoetažnom objektu to ne će smetati, ali četveroetažnom? Nameće se koliko će to odmah u početku ugroziti statiku novog objekta i postojećeg bloka zgrada. Ako ste sigurni da to ne stvara problem statici, zašto nisu projektirali podzemne garaže? One mogu poslužiti i kao sklonište.
S visokom garažom stanari nižih katova, ne samo prizemlja, gube na privatnosti. Nadalje, 'divlji' parking ostavlja mogućnost većeg stiskanja i parkiranja pod neformalnim kutovima i mjestima, pa na takvom na istoj površini stane više vozila nego na 'organiziranom' parkiralištu.
Unatoč neorganiziranosti, ni 'divlji' ni 'organizirani' parking ne mogu spriječiti da se dogode oštećivanja susjednih vozila pri parkiranju...', naveo je.