'Darujmo hrvatsko', tradicionalna predblagdanska, promotivno-prodajna akcija u organizaciji HGK - Županijske komore Split i ove godine izaziva veliki interes proizvođača, ali i zainteresiranih kupaca.
Tvrtke koje se diče znakovima 'Hrvatska kvaliteta i izvorno hrvatsko' kao i ostali proizvođači kvalitetnih i domaćih proizvoda smjestili su se u prizemlju trgovačkog centra Joker.
U ime Županijske komore je Sanja Baković iznijela značaj akcije koja bilježi kontinuirani rast, a organizira se točno mjesec dana prije Božića, s ciljem promocije izvornih i kvalitetnih hrvatskih proizvoda te omogućavanja njihove kupnje u predblagdansko vrijeme.
- Potrebno je znati da naše gospodarstvo maksimalno potičemo kupnjom hrvatskih proizvoda - kazala je Baković. Otkrila je i da je istraživanje o prepoznatljivim znakovima kvalitete pokazalo da mladi posebno prepoznaju kvalitetan hrvatski proizvod.
- I to u mjeri većoj od 80 posto mladi će prije izabrati kvalitetan hrvatski proizvod, nego neki drugi. Njima smo se ove godine odlučili približiti sloganom 'Domaće je meni najjače' - zadovoljna je Baković. Ustvrdila je i da je ove godine i izlagača više.
- Možemo zaključiti da osviještenost kupaca i proizvođača prema hrvatskim proizvodima raste - podvukla je.
A da su zadovoljni i izlagači, svjedoči i mladi radnik bračnog para Jelene i Drage Nosić, koji proizvodnjom džina 'Poetica' doslovce 'rasturaju' posljednje tri godine, kako na nacionalnom, tako i svjetskom tržištu.
- Poseban je jer je domaći u svemu. Sve u proizvodnji je iz kruga od najdalje 30 kilometara od destilerije i svi su sastojci domaći - otkrio je 'tajnu' zaposlenik Vinko Antić.
Prvi put u akciji sudjeluje Anđela Bilandžić, s bezglutenskim kolačima. Lani je otvorila obrt 'Piece of cake by Angie', u Strožancu.
- Sve je veća potražnja za bezglutenskim proizvodima, jer se i sve više preporučuje takva ishrana zbog zdravstvenih razloga, a relativno je mala ponuda baš s domaćim stvarima. Baš mi znači akcija i za promoviranje i približavanje kupcima - rekla je.
Izdvojimo iz ponude 'stari' hrvatski sinonim za kvalitetu, tvrtku Galeb.
- Osnovan je 1951. godine osnovan i još traje. Ljudi su zadovoljni kvalitetom i vraćaju se, a to je ono što je nama najbitnije - ponosna je radnica Gabriela.
'Darujmo hrvatsko' dio je uspješne nacionalne kampanje HGK-a kojom se već gotovo tri desetljeća kontinuirano promoviraju kvalitetni hrvatski brendovi te senzibilizira javnost o važnosti kupnje domaćih proizvoda.
U Splitu sudjeluju Abeamus, Babić pekara, Centar za odgoj i obrazovanje Juraj Bonači, Dota living, Galeb, Herbae Dalmatiae Dalmatiae, Kristalna ideja, Poetica Distillery, Riba Dražim, Učenička zadruga 'Trišnja', Vis poljoprivredna zadruga i Vrgorka - vinarija.