Ministar turizma i sporta Tonči Glavina i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić danas su javno predstavili oznaku prepoznatljivosti smještaja u domaćinstvu čija je svrha poticanje ponude autentičnog i kvalitetnog smještaja u domaćinstvu uz prisutnost tradicionalne hrvatske gostoljubivosti domaćina kao posebnog turističkog iskustva. Oznaka nosi naziv 'Vaš domaćin', odnosno 'Local host', a mogu je zatražiti svi oni koji, prema važećim propisima, imaju status domaćina uz uvjet da zadovoljavaju propisane kriterije kao što su autentičnost ponude, razina gostoljubivosti, ekološka osviještenost, kvaliteta u pristupu i informiranju gosta.
'Smještaj u domaćinstvu tradicija je hrvatskog turizma, autentičan doživljaj destinacije za naše turiste i nešto što nas ističe i što nas čini drugačijima od naše konkurencije. Upravo zato oznakom Vaš domaćin to posebno naglašavamo i svim pravim, istinskim domaćinima, omogućavamo dodatnu promociju na domaćem i stranim tržištima. Razvojem i snažnijim pozicioniranjem ove vrste smještaja korak smo bliži i održivom turizmu kojeg razvijamo, a koji u fokus stavlja balans zadovoljstva lokalnog stanovništva i turista', izjavio je ministar Glavina.
Proces dobivanja oznake je maksimalno pojednostavljen te uključuje popunjavanje online obrasca za samoprocjenu putem sustava eVisitor. Domaćinima koji zadovoljavaju uvjete dodijelit će se oznaka u obliku pločice koju će istaknuti na ulazu u smještajni objekt, ali i u digitalnom obliku kako bi ju mogli koristiti na online komunikacijskim kanalima.
'Ovo je prvi put da se promociji smještaja u domaćinstvu pristupa na sustavan način, što je iznimno važno ako znamo da Hrvatska kao turistička destinacija najviše kapaciteta broji upravo u obiteljskom smještaju. Cilj je izdvojiti domaćine koji ovu djelatnost obavljaju s puno entuzijazma i truda od običnih rentijera. Cjelokupni proces će se odvijati u dva smjera, odnosno u dvije faze. Prva podrazumijeva animiranje što većeg broja domaćina koji će biti nositelji ove oznake, pa i ovom prilikom pozivamo sve pružatelje usluga smještaja u domaćinstvu koji zadovoljavaju kriterije da se uključe u projekt. Druga faza podrazumijeva sustavnu promociju oznake na emitivnim tržištima kako bi ona među našim gostima postala sinonim za kvalitetu i pouzdanost', objasnio je direktor Staničić, naglasivši kako će dobivena oznaka vrijediti tri godine, a prije samog isteka nositelji će morati ponovno proći postupak samoprocjene i odobravanja kako bi se osigurao visoki standard kvalitete oznake.
Domaćini koji će biti nositelji oznake imat će brojne prednosti s obzirom na to da će biti dodatno istaknuti među brojnim privatnim iznajmljivačima, privlačit će goste koji traže autentičan i gostoljubiv doživljaj, a korištenjem službenog vizualnog identiteta oznake bit će uključeni u posebne promotivne aktivnosti HTZ-a na emitivnim tržištima i booking platformama.
Dodajmo kako je oznaka osmišljena kao sinonim za prepoznavanje onih domaćina koji prema svojim gostima ostvaruju osobni pristup nudeći im autentično i kvalitetno iskustvo boravka u Hrvatskoj.