Dok globalna nautička industrija proživljava značajnu transformaciju prema održivosti i inovacijama, hrvatske tvrtke jačaju svoj položaj. Udruga Hrvatska nautička proizvodnja – CBIA (Croatian Boating Industry Association) i ove je godine domaćim tvrtkama omogućila pristup globalnom tržištu i ključnim poslovnim kontaktima u sklopu Hrvatskog nacionalnog paviljona.
- Godine kontinuiranog rada, promocije i podrške hrvatskim tvrtkama napokon donose konkretne i vidljive rezultate - ističe Teo Petričević, član Uprave udruge te direktor Capaxa i suosnivač tvrtke Adria Docks.
- Ukupan broj hrvatskih predstavnika na METSTRADE-u po prvi put je dostigao odličnih 15 tvrtki - bilo kroz nacionalni paviljon s 8 izlagača ili samostalno kroz specijalizirane paviljone za pojedine industrije. METSTRADE kao sajam koji definira globalne trendove u nautičkoj industriji ne treba posebno predstavljati, naime rekordnih 1.700 izlagača i posjetitelja iz 135 zemalja potvrđuju njegovu ključnu ulogu. Činjenica da je Hrvatska među samo 20 nacija s vlastitim nacionalnim paviljonom jasno pozicionira našu industriju na globalnoj karti - dodao je.
Pozitivan trend u razvoju domaće nautičke industrije istaknula je Alemka Vrcan, opunomoćena ministrica Veleposlanstva RH u Kraljevini Nizozemskoj pri posjeti hrvatskim izlagačima na sajmu: - Hrvatski paviljon na METSTRADE-u bilježi kontinuiran rast što potvrđuje da hrvatska nautička industrija sigurno može pronaći svoje mjesto na globalnom tržištu. Kao mala zemlja bogate maritimne povijesti koja živi s morem i uz more, Hrvatska ima značajan potencijal u ovom strateškom sektoru.
Gotovo 900 delegata sudjelovalo je na The Superyacht Forumu, u sklopu METS-a čime je postao najveće izdanje u povijesti ovog važnog događaja. Poseban naglasak je stavljen na servis i održavanje velikih plovila što predstavlja značajnu poslovnu priliku za hrvatske dobavljače specijalizirane opreme i usluga. Refit tržište, koje obuhvaća flotu od gotovo 6.000 aktivnih superjahti koja zahtijevaju redovite, opsežne radove, prepoznato je kao strateška razvojna prilika za čitav nautički ekosistem. Refit tržište, koje je u snažnoj ekspanziji, procjenjuje se na vrijednost od oko 5,6 milijardi eura. Po prvi put na listi vodećih destinacija za refit superjahti Hrvatska se pozicionirala na devetom mjestu, odmah iza Nizozemske i Australije, sa vrlo skromnim ali rastućim udjelom od par posto.
Važnost sudjelovanja na međunarodnom sajmu istaknuli su i hrvatski izlagači. Tea Tvrdeić iz ATT Nautike potvrđuje da je njihova tvrtka od prvog sudjelovanja na METSTRADE-u znatno napredovala u pozicioniranju na europskom tržištu, ostvarivši konkretne poslovne prilike.
- Najveća vrijednost je povezivanje s međunarodnim kompanijama i brodogradilištima, a ovogodišnji sajam s većom posjećenošću i boljom kvalitetom izlagača dodatno otvara poslovne prilike za budućnost - navodi Tvrdeić.
Među sudionicima koji su po prvi put izlagali u hrvatskom paviljonu bila je zadarska tvrtka Nova Design& Manufacture, specijalizirana za opremanje interijera i eksterijera jahti.
- Više smo nego zadovoljni sajmom; od frekventne pozicije paviljona do broja ostvarenih kontakata i upita. Obnovili smo i neke stare kontakte, a u narednom razdoblju slijede realizacije - ističe Filip Pedišić, direktor tvrtke.
Pozitivno iskustvo potvrđuje i Ivan Krčelić iz riječke tvrtke Interval d.o.o., koja se bavi projektiranjem i proizvodnjom električnih sustava za brodove: - Imali smo zanimljive upite predstavnika brodogradilišta za projekte jahti. Iskoristili smo priliku za networking s drugim izlagačima i predstavljanje naših usluga.
Drugog dana sajma u Tobacco Theatreu održana je četvrta po redu Croatian Yachting Night koju organizira CBIA, okupivši preko 150 uglednih gostiju uključujući predstavnike organizatora METSTRADE-a, ICOMIA-e (International Council of Marine Industry Associations) i čelnike prijateljskih nacionalnih udruga. Svečano su dodijeljene tri nagrade od strane Romana Pičuljana, predsjednika CBIA: Croatian Yachting Legacy Award za dugogodišnji doprinos nautičkom sektoru pripao je Hrvoju Matutinoviću, direktoru tvrtke Unimar, Family Business Award dodijeljen je tvrtki ATT Nautica iz Zagreba za uspješan prijenos znanja kroz generacije, dok je Business Development Award pripao splitskoj tvrtki S.A.K.Z. d.o.o.
Prestižna večer održala se uz podršku Hrvatske turističke zajednice i hrvatskih tvrtki izlagača.