Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Screenshot Youtube Kralj aparata za kavu širi biznis: Evo što gradi na jedinom privatnom otoku

Kralj aparata za kavu širi biznis: Evo što gradi na jedinom privatnom otoku

Iz EU fondova izvući će se 6,1 milijun eura

Tvrtka Obonjan rivijera uložit će 10,5 milijuna eura u obnovu 36 devastiranih objekata na istoimenom otočiću ispred Šibenika, koji imaju pod koncesijom do 2058. godine te u turističkim vodičima predstavljaju kao 'jedini privatni otok u Hrvatskoj i jedan od samo dva takva u Europi', piše T-portal.

Projekt obnove starih i zapuštenih zgrada, nekadašnjeg kompleksa Otoka mladosti, ova tvrtka prilagodila je kriterijima zelene ekonomije i na Obonjanu namjerava investirati u potpuno energetski neovisne sadržaje: svaki od 36 objekata dobivat će vodu iz desalinizatora koji je nedavno izgrađen na tom otoku, a strujom će se opskrbljivati preko solarnih panela na krovovima.

Njihovi dosadašnji gabariti neće se mijenjati, ali će dobiti nadstrešnice i tipske bazene. Preuređenjem će se doći do 65 smještajnih jedinica s ukupno 136 ležaja.

Investicijski projekt na Obonjanu prijavljen je za sufinanciranje iz fondova Europske unije, iz kojih će moći povući do 60 posto sredstava, odnosno oko 6,1 milijun eura. Za T-portal je to potvrdio prokurist ove tvrtke Mislav Pereković.

Otok mladosti u sedamdesetim i osamdesetim godinama prošlog stoljeća uređen je u brojnim radnim akcijama i pretvoren u rezidenciju izviđača iz cijele Jugoslavije, da bi tijekom rata bio dom izbjeglicama, potom i devastiran, a prije dvadesetak godina sud ga je oduzeo Savezu izviđača i dodijelio Gradu Šibeniku. Godine 2008. dodjeljuje se u 50-godišnju koncesiju ORCO grupi, a sedam godina kasnije preuzimaju ga britansko-hrvatski investitori koji ondje organiziraju niz festivala i pretvaraju ga u party otok isključivo za odrasle osobe.

Veliko zanimanje izazvalo je pojavljivanje poznatog glumca i frontmena grupe 30 Seconds to Mars Jareda Leta, a on je ondje 2019. godine održao dva koncerta odjeven poput Isusa te su ga u pomalo biblijskim scenama slijedile stotine obožavatelja.

U pandemiji koronavirusa britansko-hrvatski vlasnici zapadaju u poslovne poteškoće, tvrtka odlazi u stečaj, a u ožujku 2021. godine dugove plaća i preuzima je Željko Pereković - u poslovnim krugovima poznat kao vlasnik tvrtke sa samoposlužnim aparatima Spaz, koja djeluje tridesetak godina. Turistički dio biznisa vode njegovi sinovi Domagoj i Mislav.

Oni su prethodno vodili kamp u Novalji na Pagu, a potom izašli iz njega i 2019. godine uložili u Olivia Green Camping u velikom masliniku kod Tisnog, s luksuznim obiteljskim drvenim kućicama i bazenima za 390 gostiju te cjelokupnom uslugom na razini hotela s pet zvjezdica. Obonjan je njihov drugi veliki projekt koji trenutno razvijaju.

'Prije dvije godine započeli smo s restrukturiranjem preuzete tvrtke, odradili smo prvu sezonu i potom krenuli s ulaganjima u infrastrukturu. Sanirali smo nekoliko objekata, a posebno bitan je desalinizator, jer se otok dotad opskrbljivao brodovima vodonoscima', kaže Pereković.

Na Obonjanu su postavili novih 50 mobilnih kućica i ondje je sada na raspolaganju 900 ležaja u ukupno 270 jedinica različitog tipa - od šatora nazvanih O-tent, preko nešto skupljih glamping lodgeva, do spomenutih kućica. Najjeftiniji smještaj u predsezoni može se dobiti za 90 eura u šatoru do 200 eura u kućici, a u punoj sezoni cijene skaču za 60 do 70 posto.

'Investicija u obnovu zapuštenih objekata idući je logičan korak, a orijentacija zelenoj ekonomiji je razumna', dodaje Pereković.

U novom poslovnom modelu Obonjana - u kojemu je ukinut adult-only princip, pa sada ondje pristižu i obitelji s djecom - glavnu ulogu više nemaju ljetni festivali: ove sezone održat će ih se tek dva ili tri. U predsezoni i posezoni na otoku se održavaju team buildinzi i slična događanja zatvorenog tipa, a u srpnju i kolovozu otvoren je za turiste svih vrsta. Građani Hrvatske i Slovenije ovih dana primijetili su velike plakate kojima ih se poziva ondje na ljetovanje.

'Prošla turistička sezona bila je odlična, a u ovoj očekujemo još bolje, sjajne rezultate. Rezervacije i najave upućuju na to da će kapaciteti biti potpuno popunjeni', kaže Pereković za T-portal. Sukladno tome, namjeravaju povećati broj zaposlenika sa sadašnjih šezdesetak na oko 120 - većinom domaćih, koliko god ih uspiju pronaći, ali bit će tu i stranih radnika.

Vaša reakcija na temu