Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije (TZ SDŽ) jučer je u Pragu u Češkoj predstavila Dalmatinsku marendu, projekt koji je započela prije gotovo dvije godine s ciljem brendiranja izvorne dalmatinske kuhinje i kulinarske baštine.
Na posebnom događanju koje se održalo u dvorcu (Chateau) St. Havel uz
direktoricu TZ SDŽ Ivanu Vladović prisustvovala je i Matea Dorčić,
pročelnica Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet Splitsko –
dalmatinske županije, Ljiljana Pancirov, veleposlanica RH u Češkoj,
direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Češkoj Miodrag
Mlačić, direktor Turističke zajednice grada Trogira Marin Piveta,
direktorica Turističke zajednice grada Kaštela Nada Maršić, direktor
komercijalnih poslova Croatia Airlines Slaven Žabo i direktorica
marketinga Croatia Airlines Anamarija Jurinjak. Na događanju su bili i brojni predstavnici turističkog sektora u Češkoj.
Gastronomija je kao turistički proizvod izvrstan kanal za promociju te postaje sve veći motiv dolaska u destinaciju. Posjetiteljima su predstavljene raznovrsne dalmatinske delicije koje su pripremali renomirani hrvatski chef Željko Neven Bremec, inače predsjednik udruge Šefova kuhinja iz mediteranskih i europskih regija i proslavljeni češki chef Ondrej Slanina. Događanje je uključivalo i degustaciju vina vinarije Zlatan otok, što je omogućilo posjetiteljima da otkriju okuse dalmatinskih vinorodnih područja. Program je obogatio nastup Kulturno-umjetničkog društva Jedinstvo iz Splita, najtrofejnijeg folklornog ansambla u Hrvatskoj, koji je dočarao bogatu tradiciju i kulturu ovog područja, dok je hrvatski avioprijevoznik Croatia Airlines predstavio svoje usluge i prilike za još brža putovanja između Hrvatske i Češke.
'Dalmatinska marenda nije samo priča o hrani; to je prozor u našu tradiciju, bogatstvo okusa i mirisa koji prizivaju slike dalmatinskog načina života. Ovaj projekt slavi našu kulturu, baštinu i strast prema životu. Svaki zalogaj nosi priču o običajima, ljudima i povezanosti s morem. Tu atmosferu smo danas htjeli donijeti u srce Češke te je podijeliti sa svima. Gosti iz Češke jedni su od naših najvjernijih gostiju, stoga ovaj događaj ima poseban značaj za uspostavljanje čvrstih veza s jednim od naših ključnih emitivnih tržišta. Cilj nam je svake godine unaprjeđivati ponudu, ali istovremeno sačuvati sve naše vrijednosti i ljepote koje nas čine posebnima', izjavila je Vladović, direktorica TZ SDŽ.
Projekt Dalmatinska marenda, osim brendiranja marende kao autentičnog obroka, uključuje i brendiranje objekata i proizvođača koji koriste domaće, autohtone proizvode i spravljaju ih na tradicionalan način. Nastavno na projekt, na području Splitsko-dalmatinske županije organiziraju se besplatne edukacije gastro brendiranja i kulinarski master classovi. Tijekom 2024. Splitsko-dalmatinsku županiju je posjetilo oko 180.000 turista iz Češke koji su ostvarili više od 1,3 milijuna noćenja, odnosno oko četvrtine turista koji posjećuju Hrvatsku. Tržište Češke nalazi se na 3. mjestu po broju noćenja u Splitsko-dalmatinskoj