Treći dan festivala Dani komunikacija 2025. u Rovinju kulminirao je u velikom stilu - na glavnu pozornicu stupio je Fernando Machado powered by A1, marketinški vizionar čije ideje su redefinirale komunikaciju nekih od najpoznatijih globalnih brendova. Govorivši o važnosti kvalitetnoga briefa u komunikacijskoj industriji, osvrnuo se na citat filozofa Blaisea Pascala koji kaže da je napisao dugačko pismo jer nije imao vremena napisati kratko - te poručio: 'Ako želite da ljudi zaista razumiju vašu ideju, budite kratki i jasni.'
U inspirativnom predavanju Machado je govorio o moći ideja koje ne samo da pomiču granice industrije, već ostavljaju trag i izvan nje. Iskustva koja je stekao oblikujući kampanje za Burger King i Dove pretočio je u konkretne uvide o tome kako marketing može biti više od poruke - može biti pokretač stvarne društvene promjene.
Machada je dočekala dvorana već ispunjena uzbuđenjem, zahvaljujući karizmatičnom povratku Davida Shinga, poznatog digitalnog filozofa i jednog od najzanimljivijih mislioca tehnološke scene. Njegovo predavanje 'Nothing Changes If Nothing Changes' bilo je poziv na buđenje - razmišljanje o tome kako možemo koristiti tehnologiju, a osobito umjetnu inteligenciju, ne da nas udalji, već da nas približi. Svojim ekscentričnim nastupom, britkim humorom i zaraznom energijom Shing je još jednom opravdao svoj status miljenika publike.
'Mi smo u industriji koja ljude motivira da nešto požele - a zapravo trebamo početi stvarati proizvode koje ljudi zaista žele', poručio je raspoloženoj publici.
Foto: Neva Žganec / Pixsell
Kreativnost, kao neiscrpna sila promjene, bila je u središtu pažnje i u završnom segmentu glavne dvorane 'On the Role of Creativity Today', panelu koji je okupio istaknute stvaraoce iz različitih područja: predsjednica Uprave HURA-e Jelena Fiškuš (Studio Sonda), producent s nominacijom za Oscara Danijel Pek; kustosica i osnivačica/predsjednica Nomada - Hrvatskog ureda za suvremenu umjetnost Vanja Žanko; poznati modni dizajner koji surađuje čak i s Beyonce Juraj Zigman te jedan od najcjenjenijih hrvatskih arhitekata i senior partner Studija 3LHD Marko Dabrović. Iako različitih izraza, svi su se složili u jednom: kreativnost je danas važnija nego ikad. Ne kao ukras, nego kao alat za preispitivanje normi, oblikovanje identiteta i stvaranje prostora za nove vrijednosti.
U osvrtu na završnicu festivala, Davor Bruketa, član organizacijskog odbora Dana komunikacija, izjavio je: 'Ako kreativnost i dalje tretiramo kao 'nešto što dolazi na kraju', propustili smo poantu. Ovdje smo vidjeli da je ona polazna točka - ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promjene. Tko to još ne vidi, možda je na krivom festivalu.'
Foto: Zvonimir Barišin / Pixsell
Brojni posjetitelji imali su priliku uz ove vrhunske stručnjake u glavnoj dvorani čuti i predavanje Mirelle Crespi - strateginje koja razumije podatke te koja je pokazala kako analitika i kreativnost mogu djelovati sinergijski, donoseći mjerljive rezultate kampanja bez gubitka njihove autentičnosti i utjecaja. Dnevni program dodatno su obogatili i brojni paneli koji su pokrenuli dijalog o ključnim društvenim pitanjima. Panel 'Will AI Actually PayOff? powered by Raiffeisen Hrvatska' bavio se stvarnim dometima umjetne inteligencije u poslovnim rezultatima, dok je 'From Witch Hunt to AI:Lessons from Yuval Noah Harari' kritički je sagledao utjecaj dezinformacija i algoritama na demokraciju. Razgovor 'Can Money Talk Be Sexy?powered by Addiko bank' otvorio je društveno relevantnu diskusiju o financijskoj pismenosti i razbijanju tabua oko novca., a panel 'Zagreb, I Love You.What’s Next?' promišljao je (kontroverznu) ulogu dizajna u oblikovanju urbanog identiteta i budućnosti glavnog grada.
Završnica festivala potvrdila je ulogu Dana komunikacija kao epicentra ideja, dijaloga i inspiracije - mjesta gdje se brišu granice između industrija, gdje tehnologija susreće emociju, a kreativnost postaje katalizator promjene.
Više informacija o festivalu dostupno je na njegovoj službenoj stranici.