Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
INTERVJU Robert Penezić, suosnivač Money Motion konferencije, otkriva detalje najvažnijeg poslovnog događaja godine u regiji

INTERVJU Robert Penezić, suosnivač Money Motion konferencije, otkriva detalje najvažnijeg poslovnog događaja godine u regiji

Održava se 27. i 28. ožujka u Zagrebu

Financijska i tehnološka industrija u Europi brzo se razvija, s brojnim primjerima inovacija putem digitalnih tehnologija, blockchaina i umjetne inteligencije. Ove promjene oblikuju budućnost financija, otvarajući nove prilike i izazove. U tom kontekstu, poslovni događaji poput Money Motiona , najveće FinTech konferencije srednje i istočne Europe, igraju ključnu ulogu. Ova konferencija, uz podršku vodećih regionalnih brendova poput ASEE, Monrija, Mastercarda, OTP banke, A1 Hrvatska i Croatia osiguranja, održat će se 27. i 28. ožujka na Zagrebačkom velesajmu. Očekuje se više od 2000 sudionika i 700 institucija, uključujući vodeće banke, tehnološke tvrtke, startupe i investitore.

Money Motion donosi panele i predavanja o najnovijim trendovima, kao i prilike za umrežavanje i poslovnu suradnju. O tome što nas očekuje na ovogodišnjem Money Motionu razgovarali smo s Robertom Penezićem, suosnivačem konferencije i članom uprave Monrija, jednog od najuspješnijih izazivača na regionalnom tržištu plaćanja, poznat po inovativnim rješenjima i brzom rastu.

Penezić otkriva ključne teme ovogodišnjeg izdanja i dijeli uvide o tome kako Monri postiže uspjeh u dinamičnom FinTech okruženju.

Bliži nam se treće izdanje konferencije Money Motion na kojoj se okupljaju vodeći stručnjaci iz FinTecha. Zašto bi svaki poduzetnik koji želi biti konkurentan trebao posjetiti upravo ovu konferenciju?

- Money Motion je jedinstvena prilika za sve poduzetnike koji žele razumjeti kako se financijske i tehnološke inovacije oblikuju u regiji i svijetu. Na konferenciji okupljamo ključne igrače iz industrije plaćanja, bankarstva, e-commercea i regulative kako bismo predstavili najnovije trendove i rješenja koja oblikuju budućnost poslovanja. Kroz panele, radionice i networking prilike, sudionici dobivaju konkretne uvide u to kako unaprijediti svoje poslovanje i ostati ispred konkurencije. U vremenu kada se digitalna transformacija odvija brže nego ikada, informiranost i prilagodljivost su ključni faktori uspjeha, a upravo Money Motion pruža najrelevantnije informacije i kontakte za ostvarenje tih ciljeva.

Od 1000 do više od 2000 sudionika konferencije u tri godine, ostvarili ste impresivan rast. Kako najbolje iskoristiti Money Motion za poslovno umrežavanje?

- Networking na konferenciji poput Money Motiona može biti izuzetno vrijedan za otvaranje novih poslovnih prilika, ali ključ uspjeha leži u dobroj pripremi i aktivnom sudjelovanju. Ove godine dodatno smo olakšali povezivanje sudionika kroz MoMo aplikaciju, koja omogućuje jednostavno pretraživanje kontakata i dogovaranje sastanaka. Kako biste maksimalno iskoristili networking prilike, važno je imati jasno i sažeto predstavljanje svog poslovanja - što radite, kakvu vrijednost nudite i kako možete doprinijeti potencijalnim suradnicima.

Aktivno sudjelovanje u panelima i diskusijama ne samo da pruža dragocjena znanja, već je i prilika za isticanje i privlačenje pažnje ključnih partnera. Ipak, mnogi od najvažnijih poslovnih kontakata često nastaju u neformalnim okolnostima, iz tog razloga u sklopu konferencije imamo i dva eventa na kojima se posjetitelji mogu povezati i tako. Nakon konferencije, održavanje kontakta je ključno, a prava vrijednost ovakvih događanja nije samo u inicijalnim poznanstvima, već u dugoročnim odnosima koji mogu rezultirati uspješnim poslovnim suradnjama.

Money Motion ističe se susretom svih grana financijske i tehnološke industrije. Koje biste dijelove ovogodišnjeg programa istaknuli?

- Ovogodišnji program Money Motiona je osobito bogat. Veći smo naglasak stavili na retail, doveli brojne međunarodne FinTech udruge i otvorili sasvim novu pozornicu. Na glavnoj će se održati već tradicionalni panel uprava hrvatskih banaka koji će pružiti ekskluzivan uvid u stanje razvoja domaćeg bankarstva. Imat ćemo i panel s vrhunskim međunarodnim stručnjacima koji već godinama razvijaju tržište InsurTecha, a na Money Motionu će predstaviti upravo taj smjer kao jedinu budućnost osiguravateljske industrije. Retail sektor će dobiti zasluženi spotlight kroz čak tri točke programa koje će se otkriti kako trgovci postaju digitalni pioniri, što pokreće online shopping i plaćanja te kako AI doprinosi novom korisničkom iskustvu kroz autonomnu trgovinu. Tu je i Money Motion Startup Pitch natjecanje koje ove godine obara rekorde - čak 20 natjecatelja iz 14 zemalja s inovativnim rješenjima bori se za najvrjedniji bazen nagrada do sada. Ali nama svima posebno uzbuđenje donosi novi, četvrti stage u expo zoni sa sadržajem koji nije usko vezan uz osnovne teme, pa će posjetioci imati priliku čuti kako je šah povezan sa strateškim promišljanjem, te koja je poveznica između sporta i businessa.

Monri je jedan od najboljih FinTech primjera uspjeha u regiji, posebno kada je riječ o digitalizaciji plaćanja u retailu i turizmu. Koji su glavni faktori zaslužni za rast Monrija?

- Naš rast temelji se na tehnološkoj inovaciji i prilagodbi potrebama tržišta. Osnovan 2017. godine, Monri Payments započeo je kao mali startup s hrabrom vizijom: pojednostaviti i unaprijediti digitalna plaćanja. Do 2019. godine, s 10 zaposlenika, Monri je uspješno implementirao omnichannel platformu koja je ubrzala njegov rast. Danas, Monri tim od 200 ljudi posluje u 9 zemalja, s fokusom na daljnju internacionalnu ekspanziju. Uspjeli smo razviti infrastrukturu koja omogućuje besprijekorno iskustvo plaćanja i izdavanja računa kako za trgovce i ugostitelje tako i za krajnje korisnike. Posebno smo se fokusirali na integraciju različitih kanala plaćanja – od POS uređaja do e-commerce rješenja - kako bismo osigurali potpunu fleksibilnost za poslovne korisnike. Uz kontinuirano unaprjeđenje tehnologije, naš uspjeh proizlazi i iz stručnog tima koji razumije specifične potrebe tržišta, stalno je na raspolaganju klijentima i proaktivno razvija inovativna rješenja koja unapređuju način na koji poduzeća posluju.

Sve češće se govori o rastu bezgotovinskih transakcija i većoj dostupnosti digitalnih platnih metoda. O kolikom porastu i promjeni u navikama potrošača govorimo na tržištu?

- Trend bezgotovinskog plaćanja nezaustavljivo raste. U posljednjih pet godina vidjeli smo dvoznamenkaste stope rasta u korištenju kartičnih i digitalnih plaćanja, a posebno je ubrzan rast mobilnih novčanika i QR kod plaćanja. Potrošači očekuju brže, sigurnije i jednostavnije metode plaćanja, što potiče trgovce da implementiraju napredna rješenja. Svaka deseta transakcija na POS terminalu u Hrvatskoj u 2024. godini plaćena je preko digitalnog novčanika, umjesto fizičkim karticama. Ovaj podatak, koji dolazi iz analize Monrijevog platnog prometa, jasan je pokazatelj da mobilni novčanici nisu više samo prolazni trend, već su postali dio suvremenih platnih rješenja. Također, generacija Z i milenijalci sve manje koriste gotovinu, što dodatno ubrzava ovu tranziciju. S obzirom na to da su i male tvrtke sve više otvorene za digitalna plaćanja, možemo očekivati da će u bliskoj budućnosti gotovina postati iznimka, a ne pravilo u svakodnevnim transakcijama. Veseli me što po prvi puta na Money Motionu ugošćujemo i vodeće dionike retail sektora te otvaramo dijalog o tome kako digitalna plaćanja i inovativna rješenja za plaćanje uključivo i mobilni novčanici mogu unaprijediti korisničko iskustvo i optimizirati poslovanje trgovaca.

Kakve se nove prilike otvaraju trgovcima i ugostiteljima s digitalizacijom platnih i srodnih procesa?

- Digitalizacija omogućuje trgovcima i ugostiteljima brže transakcije, bolje upravljanje prihodima i optimizaciju poslovanja. S naprednim analitikama plaćanja mogu bolje razumjeti navike kupaca i prilagoditi ponudu. Integracija digitalnih napojnica i loyalty programa opcija dodatno poboljšava korisničko iskustvo. Također, omnichannel pristup - koji kombinira fizičke trgovine s online prodajom - postaje ključan za rast. Sve ovo ne samo da poboljšava korisničko iskustvo, već i omogućuje poduzetnicima da se diferenciraju na tržištu i ponude inovativne usluge koje će povećati njihovu konkurentnost.

S obzirom na brojne trendove koji formiraju Monrijeva rješenja, a o njima će biti rasprave i na Money Motionu, kako će plaćanja izgledati za 20 godina?

- Teško je predvidjeti budućnost bilo čega za 20 godina, ali i u mnogo vremenski kraćem pogledu u budućnost možemo reći kako će plaćanja biti potpuno integrirana u svakodnevni život i gotovo neprimjetna. Biometrijska autentifikacija zamijenit će klasične kartice, a digitalni novčanici i kriptovalute postat će mainstream. Fokus će biti na sigurnosti, brzini i personalizaciji korisničkog iskustva, uz maksimalnu jednostavnost za krajnjeg korisnika. Već sada vidimo da se granice između fizičkog i digitalnog svijeta brišu, a u budućnosti će tehnologija omogućiti potpuno autonomna plaćanja u kojima će se interakcija korisnika svesti na minimum, dok će sigurnost i praktičnost biti na dosad neviđenoj razini. Ipak, bez obzira na digitalizaciju, i u budućnosti će u opticaju biti određena količina gotovinskih novčanica.

Vaša reakcija na temu