Prema najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku, potrošačke cijene u travnju 2025. porasle su za 3,2 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, dok su na mjesečnoj razini, u usporedbi s ožujkom, porasle za 0,6 posto. Rast cijena i dalje najviše osjete potrošači u svakodnevnim kategorijama poput hrane, stanovanja i ugostiteljskih usluga.
Najveći godišnji porast zabilježen je u kategoriji Restorani i hoteli, s rastom od 8,7 posto, zatim u Rekreaciji i kulturi (5,9 %) te u Stanovanju, vodi, električnoj energiji, plinu i ostalim gorivima, kao i u Raznim dobrima i uslugama, s po 5,6 posto. Cijene hrane i bezalkoholnih pića porasle su 4,5 posto, što je imalo i najveći utjecaj na ukupan indeks, s doprinosom od +1,20 postotnih bodova.
Na mjesečnoj razini, cijene su najviše porasle u kategoriji Odjeća i obuća, za 7,7 posto, što je očekivano s obzirom na sezonsku promjenu kolekcija. Slijede Restorani i hoteli (+1,2 %), Komunikacija (+1,0 %) i Hrana i bezalkoholna pića (+0,5 %).
Ipak, pad cijena zabilježen je u nekoliko kategorija - najznačajniji u Prijevozu (-1,8 % na godišnjoj i -0,7 % na mjesečnoj razini), te u Odjeći i obući (-0,7 % godišnje) i Komunikaciji (-0,4 %).
Promatrano prema komponentama potrošačkog indeksa, godišnji rast cijena najizraženiji je kod usluga (+6,1 %), hrane, pića i duhana (+4,1 %) te energije (+1,5 %).
Prema harmoniziranom indeksu potrošačkih cijena - koji omogućuje usporedbu s drugim članicama Europske unije - godišnja inflacija u travnju iznosila je 4,0 posto, dok je mjesečna inflacija iznosila 0,7 posto.