Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Butković se oglasio o neredu na tržištu taksi usluga

Butković se oglasio o neredu na tržištu taksi usluga

Preplaćene vožnje nisu samo za strance

Nered na tržištu taksi-prijevoza u Hrvatskoj sve je teže ignorirati. Liberalizacija iz 2018. godine trebala je građanima i turistima donijeti dostupniju i povoljniju uslugu, no umjesto toga sve se češće suočavamo s prijevarama, preplaćenim vožnjama i potpuno nekontroliranim cijenama - osobito tijekom turističke sezone. Zabilježeni su i ekstremni slučajevi, poput vožnji od nekoliko kilometara koje su naplaćene stotinama eura. Vlada sada najavljuje izmjene zakona koje bi trebale donijeti red. 1500 eura za kratku vožnju središtem Zagreba, 640 od splitske trajektne luke do mosta za Čiovo.

- Karta do Njemačke ne košta toliko avionom, a gdje taksi; kilometar i pol - rekla je za HRT Maša Boban iz Đakova.

Cijene koje prelaze svaku mjeru otvorile su pitanje regulacije taksi-prijevoza.

- Imamo podatak o 400 i nešto prijava na Državni inspektorat od prošle godine, od ove još nemamo podatke tako da su to samo oni koji su zabilježeni, toga ima puno više - kaže Željko Bandić, predsjednik Sekcije taksi-prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.

Divljanju cijena Vlada je odlučila stati na kraj. Izmjenama Zakona o cestovnom prometu ograničit će maksimalnu cijenu vožnje.

- Moramo tu biti malo osjetljivi oko maksimalnog ograničavanja cijene jer tu zapravo s jedne strane moramo štititi korisnike taksija da nema visokih cijena, a s druge strane ta cijena ne smije biti takva da nitko više ne želi voziti taksi - pojašnjava Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.

Aktualni zakon na snazi je od 2018. Cilj mu je bio liberalizacija tržišta što je u početku donijelo niz pozitivnih promjena.

- Ona je približila taksi-uslugu širem krugu korisnika, ali ta deregulacija ima i negativan efekt znači da nema ograničene maksimalne cijene usluge i onda je tu prostor za ovakve prijevare - priča Marko Šoštarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Posebno kada u automobile sjedaju stranci. No, preplaćene vožnje nisu rezervirane samo za njih.

- Mojoj su sestri iz Donje Lomnice, umjesto 30 eura, uzeli 100 eura - kaže Nikola.

Da tržište vapi za boljom kontrolom, poručuju i taksisti.

- Mi zastupamo i minimalnu cijenu isplativosti. Tražimo cjelovito rješenje problema, ne samo kozmetičke promjene. Imamo situaciju da je zakon od 2018. promijenjen tri do četiri puta, pravilnik isto tako. Znači da je zakon jako loš - dodaje Bandić.

Uvođenje reda želi vidjeti i gradonačelnik Dubrovnika, pa među ostalim predlaže uvođenje kartice vozača i vozila te obvezan upis u registar taksi prijevoznika. Nužno je to, kaže, i za domaće i za strance.

- Jer kakav je njihov osjećaj kada znaju i mogu čitati da su gotovo svakodnevno ljudi prevareni, koristeći usluge auto taksi prijevoza i da ih voze vozila koja zapravo uopće nisu registrirana za to, a imaju taksi znak - govori Mato Franković, dubrovački gradonačelnik.

Taksi vozila ubuduće bi trebala imati posebne registarske oznake, a pravila će se mijenjati i za takozvane agregatore.

- To moramo vidjeti s Poreznom upravom, to je šire pitanje i s Ministarstvom unutarnjih poslova, Ministarstvom financija, kako doskočiti tome da se ne osnivaju te silne tvrtke koje se onda gase nakon što imaju određene dugove - zaključuje Butković.

A dok novi zakon ne ugleda svjetlo dana - prometni inspektori pojačat će kontrole na terenu.

Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, gostujući u emisiji Dobro jutro, Hrvatska, odgovorio je na pitanje kada bi trebala početi primjena izmjene zakona iz 2018.

- Na temelju ovih nemilih primjera, koji su ipak izuzeci, zaključilo se da je potrebno napraviti modifikaciju u postojećim zakonskim okvirima. Odmah nakon sezone krenut ćemo u dijalog i s korisnicima i s davateljima usluga i naći pravu mjeru kako se ovakve situacije ne bi događale - rekao je Tomislav Mihotić, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

- I taksisti moraju imati opravdanje za svoj rad. Taksi je postao dostupniji svim građanima, posebice mladim ljudima koji ga sada u večernjim satima puno više koriste nego što su ga koristili prije - dodaje Mihotić.

Objasnio je i kako istaknute cijene na taksijima označavaju kolika maksimalna cijena može biti kada taksisti koriste taksimetar.

Dodao je i kako svi taksimetri moraju biti baždareni, dok cijena taksi-usluge mora biti onolika kolika je napisana na vozilu i ne smije biti naplaćena više od toga.

Vaša reakcija na temu