Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay PREVARA ILI FIZIKA? Čitatelj natočio više goriva od zapremine rezervoara. Ina odgovara: 'Ništa neuobičajeno'

PREVARA ILI FIZIKA? Čitatelj natočio više goriva od zapremine rezervoara. Ina odgovara: 'Ništa neuobičajeno'

'Postoji logično objašnjenje'

Jeste li ikada u rezervoar svog vozila natočili veću količinu goriva od one koju deklarira proizvođač?

Upravo to se dogodilo našem čitatelju koji je poslao video i račun s Inine postaje Žir (Macola) na autocesti u smjeru Zagreba.

- U spremnik mi je stalo 65.5 litara goriva, a nije se upalila rezerva. Zapremina cijelog tanka je 65 litara. Kako je moguće da je stalo pola litre više, a auto nije bio na rezervi? - pita se naš čitatelj. Podsjetio nas je kako njegov slučaj sigurno nije prvi, jer je slično iskustvo podijelio motociklist koji je na Braču ulio gotovo 35 litara goriva u tank zapremine 32 litre.

Je li riječ o prevari, kako nam se požalio čitatelj, ili postoje logična objašnjenja zbog kojih je moguće uliti više goriva od maksimalne zapremine, tražili smo odgovor od Ine.


Što se njih tiče, kažu kako nije riječ o neuobičajenom 'fenomenu'.

- Situacija koju ste opisali nije neuobičajena. Stvarni kapacitet spremnika goriva često je veći od onoga koji proizvođač deklarira - tvrde iz Ine, a o tome su već izvještavali javnost.

Više je razloga, kažu, zbog čega se može točiti veća količina goriva od zapremine spremnika, a odnose na tehničke karakteristike samog vozila te zakone fizike i kemije. Jedan od razloga je da gotovo svaki proizvođač ostavlja više mjesta jer se rezervoar s gorivom puni i naftnim parama. Osim toga, na količinu goriva može utjecati temperatura, ali i brzina protoka. Detaljna objašnjenja zbog kojih se može natočiti više goriva u tank vozila, nalaze se na internetskoj stranici Ine. 

- Napominjemo kako su sve mjerne uređaje na INA maloprodajnim mjestima ispitale i ovjerile ovlaštene mjeriteljske institucije u skladu sa zakonskom regulativom. Sva naša mjerna oprema za točenje goriva tehnički je ispravna i prolazi redovita, kao i izvanredna održavanja te udovoljava uvjetima koji su propisani Pravilnikom o mjeriteljskim zahtjevima za protočna mjerila za tekućine osim vode - poručili su iz Ine.


Vaša reakcija na temu